Skall renovera huset och lägga ut den till salu både jag och frun har hamnat i depression. Hon har inte kunnat sova och jag har inte kunnat sova.
Inte värt pengarna att hamna i denna sits som jag gjorde och vet att jag kommer ligga med minst 500-700k back
 
T twoody skrev:
Ja då rekommenderar jag dig att läsa om tråden så kommer du att se att det inte är många saker som stämmer i ts historia.
Jag skrev att jag läst hela tråden!
Det jag upplever är en köpare av ett hus som inte kan så mycket och även de måste få köpa hus. Om inte de som inte kan så mycket inte skall köpa hus blir det inte många hus sålda.
När han sedan upptäcker via mögellukt att det är en massa mögel i källaren samtidigt som han för sina sista pengar renoverat lite på ovansidan. Jag förstår frustrationen att sitta där på golvet med en massa mögel framför sig och inte har pengar att renovera för. Känslorna rinner över och inläggen här blir lite drastiska utan att vara för drastiska. Riktigt drastiska och för drastiska inlägg står de ständigt postande puckona för, ingen annan.
När han sedan ser en ljusning, förmodligen för han läst de här som bryr sig eller för att någon annan berättat att det inte är så farligt om man gör det själv, vänder frustrationen till glädje och inläggen blir därefter.
Jag skulle vilja påstå att den här killen har ett starkt lugn som orkar med alla pucko-inläggen som bara syftar till att jävlas och lägga sten på börda. Lägg av med sådant skit, ni förstör detta mycket fina forum.

Till trådskaparen vill jag säga: Lycka till! Hoppas allt går bra för det är n i värda!
 
  • Gilla
  • Älska
LottieCel och 6 till
  • Laddar…
S Srixon skrev:
[QUOTE="Jona

Då du är intresserad av en bil så sitter du och kikar på blocket och värderar miltal och utrustning. Det finns hundratals. Du prutat och kör hem.

Då du ska köpa hus är inte utbudet lika stort särskilt då man önskar bo i ett område eller stad.
Och när man har vunnit sitt hus före 5 andra budgivare så är resan till mäklaren lång för att skriva under...

Då du köper bil kan du i bästa fall pruta några tusen, eller så kan du inte. Du tar nästa köp på någon annan bilaffär.

När du köper hus i mälarregionen så kan du inte eg ställa några krav till säljaren. Hen tar nästa bud eller underbud eller lägger ut bostad för försäljning igen.

Det är absurt egentligen.

Så jämföra bilköp med med husköp,vet i tusan om man göra det.

Ingen som tvingar någon att köpa.
 
@Jayward

Om vi struntar i vem fel det är osv och bara fokuserar på bästa sätt att lösa det som det är nu:

1. Riv bort ALLT organiskt material.
Inget organiskt material då har du inget mögel.

2. Låt torka, ev med hjälp av fläktar osv.

3. När det är dags att fixa till allt:
Sätt inte upp organiskt material igen!!!

Du köper diffussionsöppen färg och målar. Ex silikatfärg. Kolla med färghandlaren, de vet vad som är bäst. Kolla med en "riktig" färghandlare och köp en så bra färg du bara kan! Undvik tips från billiga byggvaruhus. Dom har också sin plats men i detta fall vill du ha rätt hjälp.

Visst det blir inte lika stiligt som uppreglade väggar och parkettgolv MEN målar du med denna typ av färg på väggar och golv (obs olika färg till vägg och golv) så andas huset, det finns inget som kan mögla och det kommer hålla länge!

Sen gör du det fint med lite mattor osv om ni fryser om fossingarna.

Men med källare så får man räkna med att dränera om. Så det är nog något du bör ta tag i på sikt.
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
K Kalbygge skrev:
Jag skrev att jag läst hela tråden!
Det jag upplever är en köpare av ett hus som inte kan så mycket och även de måste få köpa hus. Om inte de som inte kan så mycket inte skall köpa hus blir det inte många hus sålda.
När han sedan upptäcker via mögellukt att det är en massa mögel i källaren samtidigt som han för sina sista pengar renoverat lite på ovansidan. Jag förstår frustrationen att sitta där på golvet med en massa mögel framför sig och inte har pengar att renovera för. Känslorna rinner över och inläggen här blir lite drastiska utan att vara för drastiska. Riktigt drastiska och för drastiska inlägg står de ständigt postande puckona för, ingen annan.
När han sedan ser en ljusning, förmodligen för han läst de här som bryr sig eller för att någon annan berättat att det inte är så farligt om man gör det själv, vänder frustrationen till glädje och inläggen blir därefter.
Jag skulle vilja påstå att den här killen har ett starkt lugn som orkar med alla pucko-inläggen som bara syftar till att jävlas och lägga sten på börda. Lägg av med sådant skit, ni förstör detta mycket fina forum.

Till trådskaparen vill jag säga: Lycka till! Hoppas allt går bra för det är n i värda!
Ja men innan du blir så upprörd så läs om tråden.
Du har uppenbarligen missat väldigt mycket.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
kisumisu
K kebab skrev:
Man går väl på minst 2-3 visningar innan man köper nåt så dyrt som ett hus, eller är det jag som är gammalmodig här.????
Då har huset kanske redan gått. Men det klart beror ju på var i landet man bor.

Sedan är det väl så att man måste egentligen bo i huset ett tag för att märka allt.

Det bästa i de här läget vore att hyra ett hus t ex 1 eller 2 år innan man köper det. Men är inte det heller det lättaste om nån vill få ut sin kapital alternativt göra pengar på enbart hyra.
 
K Kjohan skrev:
Ingen som tvingar någon att köpa.
Sant, men ibland så blir man förälskad i hus, tomt och omgivning... och där inte det drömhuset , nybyggt med seriös byggare o allt är fint... Utan det är 70, 80-tals hus med ett antal risker.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Skall renovera huset och lägga ut den till salu både jag och frun har hamnat i depression. Hon har inte kunnat sova och jag har inte kunnat sova.
Inte värt pengarna att hamna i denna sits som jag gjorde och vet att jag kommer ligga med minst 500-700k back
Än en gång tvära kast, men... :oops:
Trivs ni med huset är det väl dumt att sälja.
Heller inget som säger att pengarna ni lägger ner på renoveringen är bortkastade. Ni betalade 6Mkr med orenoverad källare, finns säkert köpare som betalar mer om källaren är fixad.

Att bo i äldre hus kan vara motigt, man får ha lite tålamod och du verkar inte vara rädd för att ta i lite.

Kämpa på.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
K Kalbygge skrev:
Jag skrev att jag läst hela tråden!
Det jag upplever är en köpare av ett hus som inte kan så mycket och även de måste få köpa hus. Om inte de som inte kan så mycket inte skall köpa hus blir det inte många hus sålda.
När han sedan upptäcker via mögellukt att det är en massa mögel i källaren samtidigt som han för sina sista pengar renoverat lite på ovansidan. Jag förstår frustrationen att sitta där på golvet med en massa mögel framför sig och inte har pengar att renovera för. Känslorna rinner över och inläggen här blir lite drastiska utan att vara för drastiska. Riktigt drastiska och för drastiska inlägg står de ständigt postande puckona för, ingen annan.
När han sedan ser en ljusning, förmodligen för han läst de här som bryr sig eller för att någon annan berättat att det inte är så farligt om man gör det själv, vänder frustrationen till glädje och inläggen blir därefter.
Jag skulle vilja påstå att den här killen har ett starkt lugn som orkar med alla pucko-inläggen som bara syftar till att jävlas och lägga sten på börda. Lägg av med sådant skit, ni förstör detta mycket fina forum.

Till trådskaparen vill jag säga: Lycka till! Hoppas allt går bra för det är n i värda!
Men nog måste väl till och med du hålla med om att ts lämnar motstridiga uppgifter. Hämtar nycklarna och upptäcker samma dag mögellukt. Då har han redan renoverat flera rum i huset. Om du läser därifrån förstår du nog vad alla menar.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 9 till
  • Laddar…
T
K Kalbygge skrev:
Jag har läst hela tråden så min fråga är: Var blåljuger han och hur vet du det?
Här finns så mycket bra kunskap men är så jävligt trött på puckons instick för sina 15 sekunder i rampljuset.
Du har alltså läst hela tråden och kan inte se någonstans att TS ljuger??

Vad tycker du om påståendet där han skriver att han fått nycklarna till huset igår?

Senare skriver han att han renoverat badrum, vardagsrum, barnens rum m.m. Tror du han gjort det på en dag eller?

Sen har han anlitat en advokat och ska häva köpet. Samtidigt har han ringt säljaren och mordhotat honom som då sagt att han ska stå får alla kostnader.

Sedan är han lugnt igen för att skadan var inte så stor som han trodde.

Sen idag skriver han att det här kommer kosta honom 500.000kr.

Inget av det här du reagerade på?

Bara ts vet vilka av påståendena som är sanna och vad som är lögner. Men pekar du på en boll och säger att den är grön, för att sedan 10 sekunder senare peka på samma boll och säga att det är vit. Så lovar jag dig att åtminstone något av påståendena är felaktigt.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 17 till
  • Laddar…
Nissens
Sewen Sewen skrev:
Lider verkligen med TS. På flera plan. Framförallt pga av möglet så klart och att känna sig lurad men även på bristen av medlidande av vissa i forumet.
Ja, ni kanske har rätt i det ni påpekar, att det i praktiken inte går att få nån hjälp. Men att kallt konstatera att varken mäklare, besiktningsmän, anticimex, försäkringsbolag osv tar nåt ansvar och bara acceptera det måste i så fall kommenteras med att det är nåt fel på systemet.
Som det är nu har man ju fasiken mer skydd som konsumet vid ett köp av en gammal skruttig bil än ett hus för flera miljoner.
Empati är bra. Hur tror du säljaren som TS enligt egen utsago mordhotade känner sig?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Empati är bra. Hur tror du säljaren som TS enligt egen utsago mordhotade känner sig?
Man får ju hoppas för säljarens och ts skull att detta också bara var en av alla lögner.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Du har alltså läst hela tråden och kan inte se någonstans att TS ljuger??

Vad tycker du om påståendet där han skriver att han fått nycklarna till huset igår?

Senare skriver han att han renoverat badrum, vardagsrum, barnens rum m.m. Tror du han gjort det på en dag eller?

Sen har han anlitat en advokat och ska häva köpet. Samtidigt har han ringt säljaren och mordhotat honom som då sagt att han ska stå får alla kostnader.

Sedan är han lugnt igen för att skadan var inte så stor som han trodde.

Sen idag skriver han att det här kommer kosta honom 500.000kr.

Inget av det här du reagerade på?

Bara ts vet vilka av påståendena som är sanna och vad som är lögner. Men pekar du på en boll och säger att den är grön, för att sedan 10 sekunder senare peka på samma boll och säga att det är vit. Så lovar jag dig att åtminstone något av påståendena är felaktigt.

Helt rätt. Verkar vara en shady person den där TS som stjäl bilder från andra hus.
Visst OK att man kanske kan byta kläder under samma dag. Men de där pigmenten är jag verkligen avundsjuk på. Bli så pass solbränd på en dag av att vara inne .
 
  • Person med kofot bryter upp skadade golvplattor och avslöjar rörledningar under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad golvsektion med synligt röta och en person som kontrollerar skadan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
K Kjohan skrev:
Helt rätt. Verkar vara en shady person den där TS som stjäl bilder från andra hus.
Visst OK att man kanske kan byta kläder under samma dag. Men de där pigmenten är jag verkligen avundsjuk på. Bli så pass solbränd på en dag av att vara inne .
Nu kan det ju iof vara rätt stor skillnad i solbränna på över och undersidan av underarmen samt man vet ju inte om det är TS på bilden eller hållandes i kameran.

Men ja oavsett så blir vi ju trollade..
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Nissens
T twoody skrev:
Man får ju hoppas för säljarens och ts skull att detta också bara var en av alla lögner.
Visst, men @Sewen som jag kommenterade tror ju på allt TS skrivit, så då borde hen även tro på mordhotet…
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.