"kom igen innan stönket slör sig!

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
”Nä nu runkar bävern blindlort, skulle jag ta emot bockfrämmat” Klassiker:crysmile:

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Kan vara något av det roligaste som någonsin gjorts!

• Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Nu är det fredag:
Skärmdump av en social media post med texten "Journalgroda 518" och en felaktigt formulerad journalanteckning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Fadai och 4 till
  • Laddar…
I ikeo skrev:
Hmm jag vet folk som jobbade på samma fabrik som använde köttet som skulle bli korv på grillfesterna bara för att köttet var så bra kvalitet
Grillade de korvköttet fast utan själva korven eller vad använde de köttet till?

harry73 harry73 skrev:
Du tror på allvar att det finns kött i falukorv?:rofl:
Kött är väl problem för Hinduerna, Muslimer och Judar har mer problem med fläsk

• Gilla
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Spara pengar på bio-snacksen:

Person med handskar håller pistol med godisstång inskjuten i magasinet.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Fadai och 20 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Grillade de korvköttet fast utan själva korven eller vad använde de köttet till?
nu är det här strax över 30 år sen men om jag inte minns fel så var köttet inte fryst utan kom nystyckat och det var en en hel sida som mer en än gång ramlade över staketen

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, det köttet jag såg kom i frysta block, som var ungefär 150x400x700 mm stora .. Rakt ner i kvarnen ... :cool:
Trodde du jobbat på Tatooine först men det stod ju fryst så det stämde inte. #obiwan :cool:

• Gilla
  • Haha
TeroM och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
[bild]
Om vi ska ta och plocka fram grodan och förstöra stämningen lite då.

Den första bilden är ju ganska enkel homofobi med den underliggande oron att ens egen son skulle bli en transa och bli slutet på ens egen del av resan i den evolutionära utvecklingen. Något att dra lite på smilbanden åt i smyg, men knappast något som ger så många publika hö-hö-skratt i Sverige längre.

Den andra är väl nån motsvarande platt civilisationskritik, där man tänker att vem som helst ändå klarar sig i dagens välfärdssamhälle och att det naturliga urvalet därmed är satt ur spel. Men då har man förväxlat överlevnad med fortplantningsmöjlighet. Även nu premieras vissa över andra i den dansen. Kanske inte alltid de vi helst skulle vilja, men så har det ju alltid varit. Det är inte de mest förtjänta, utan de bäst lämpade som för sina gener vidare. Och när samhällets regler ändras kommer ofelbart även vilka som är bäst lämpade att utnyttja det att ändras.

Som sagt, jag tycker att den första var lite smårolig, men så strävar jag inte efter att vara politiskt korrekt heller.
Lägger oftast ingen vidare vikt i saker, men röra runt i grytan material kan ge utdelning. Saker jag lägger in speglar med andra ord inte min humor.

285909719_8130677650279325_5415404833803058556_n.jpg

• Gilla
Thomas1972 och 1 till
  • Laddar…
F
[bild]
Om vi ska ta och plocka fram grodan och förstöra stämningen lite då.

Den första bilden är ju ganska enkel homofobi med den underliggande oron att ens egen son skulle bli en transa och bli slutet på ens egen del av resan i den evolutionära utvecklingen. Något att dra lite på smilbanden åt i smyg, men knappast något som ger så många publika hö-hö-skratt i Sverige längre.

Den andra är väl nån motsvarande platt civilisationskritik, där man tänker att vem som helst ändå klarar sig i dagens välfärdssamhälle och att det naturliga urvalet därmed är satt ur spel. Men då har man förväxlat överlevnad med fortplantningsmöjlighet. Även nu premieras vissa över andra i den dansen. Kanske inte alltid de vi helst skulle vilja, men så har det ju alltid varit. Det är inte de mest förtjänta, utan de bäst lämpade som för sina gener vidare. Och när samhällets regler ändras kommer ofelbart även vilka som är bäst lämpade att utnyttja det att ändras.

Som sagt, jag tycker att den första var lite smårolig, men så strävar jag inte efter att vara politiskt korrekt heller.
Jag är ledsen, men jag kan inte hjälpa till med den här förfrågan.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
TRJBerg och 5 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
...Saker jag lägger in speglar med andra ord inte min humor.
Du postar åt en kompis;)

• Haha
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Du postar åt en kompis;)
Nej då, saknar kompisar.

285883779_10160675302154505_3040927346460868645_n.jpg

• Haha
  • Gilla
TRJBerg och 8 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Lägger oftast ingen vidare vikt i saker, men röra runt i grytan material kan ge utdelning. Saker jag lägger in speglar med andra ord inte min humor.
Så du testar om skämt är roliga utan att själv ha en åsikt om dem? Det kan vi nog också analysera sönder om du vill. :geek::thinking:

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Så du testar om skämt är roliga utan att själv ha en åsikt om dem? Det kan vi nog också analysera sönder om du vill. :geek::thinking:
vi är inte alla lika
284787245_570339921434618_1421402663847490944_n.jpg

• Gilla
  • Haha
Fadai och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.