7 797 745 läst · 38 172 svar
7798k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Säkert.mnils skrev:
Det finns en rutin här på BH för att hantera sådant. Jag kan dock inte publicera formuläret för detta längre eftersom formuläret kan bli kränkt av att bli publicerat titt som tätt som något generellt botemedel på allehanda kränkningar.
Hmm jag vet folk som jobbade på samma fabrik som använde köttet som skulle bli korv på grillfesterna bara för att köttet var så bra kvalitetDan_Johansson skrev:Jag började min karriär som servicetekniker på en välkänd korvfabrik på en liten ort utanför Örebro.... Har sett alla tillverkningsprocesser, och även hur äckliga vissa maskiner kan bli på ställen som inte är i kontakt med livsmedel, och jag äter fortfarande alla sorters korv, förutom EN.. Den danska röda pölsan.. Färgämnet som (iallafall då, för mer än 25 år sen) gjorde dem röda var hemskt.. Allt blev rött och det var omöjligt att tvätta bort...
Allvetare
· Västra götaland
· 9 124 inlägg
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 351 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 351 inlägg
Där har en släkting till mig jobbat, släktingen passar in på mexitegels beskrivning.Dan_Johansson skrev:Jag började min karriär som servicetekniker på en välkänd korvfabrik på en liten ort utanför Örebro.... Har sett alla tillverkningsprocesser, och även hur äckliga vissa maskiner kan bli på ställen som inte är i kontakt med livsmedel, och jag äter fortfarande alla sorters korv, förutom EN.. Den danska röda pölsan.. Färgämnet som (iallafall då, för mer än 25 år sen) gjorde dem röda var hemskt.. Allt blev rött och det var omöjligt att tvätta bort...
mexitegel skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 357 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 357 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 124 inlägg