1 794 522 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Gå in på kompernass hemsida så hittar du en del där. Har för mig att de har en sida med svensk text. Om jag inte blandar ihop det med något annat.C cpalm skrev:
Om någon har vägarna förbi Löddeköpinge på väg till Uppsala kan den få köpa en eller två till migS Skogsmusen skrev:
Köpte en när den var i vecko-sortimentet senast och den får klart godkänt för det priset!
Japp, hittade den här:N nissenhj skrev:
https://www.kompernass.com/se
Kunde dock inte hitta nya blad till metallbandsågen. Därmed inte sagt att de kanske finns där någonstans. Finns inte några kategorier att bläddra i bland tillbehören så svårt att få en överblick.
Mejlade också kompernass. De säger att de inte säljer några reserv- eller förbrukningsdelar, men att de kanske kan hjälpa till att hitta en extern servicepartner om man uppger produktens IAN-kod, sitt namn och fullständiga adress samt ger Lidl sitt medgivande till att de delar med sig av dessa uppgifter till extern part.
Får nog tolkas som att när sågbladet är slut är det tänkt att du skall slänga sågen.
Värt att tänka på när man handlar Parkside-prylar.
Tyckte mig av inlägg tidigare i tråden förstå att såg X och Y hade exakt samma blad men att det ändå inte var helt lätt att hitta lösa blad. Just när det gällde metallbandsågen alltså. Konkreta tips mottages gärnauseless skrev:
Klart det är brandade kinagrejor, men om man säljer dem i butik under sitt varumärke tycker jag det är ett starkt plus om man åtminstone säljer slippapper till slipmaskinen, sågblad till sågen, osv. såtillvida det inte är några standardgrejor som finns överallt. Eller snarare ett starkt minus om man inte gör det. Då är det ju stor risk för att det blir en engångspryl.
Det är väl inte speciellt konstigt att de vill lämna över ditt namn och adress till en tredje part som har de delar du vill ha! Eller du tycker att kompernass skall köpa in ett blad och sedan skicka det till dig och fakturera det? Kommer att bli ganska dyrt då!C cpalm skrev:Japp, hittade den här:
[länk]
Kunde dock inte hitta nya blad till metallbandsågen. Därmed inte sagt att de kanske finns där någonstans. Finns inte några kategorier att bläddra i bland tillbehören så svårt att få en överblick.
Mejlade också kompernass. De säger att de inte säljer några reserv- eller förbrukningsdelar, men att de kanske kan hjälpa till att hitta en extern servicepartner om man uppger produktens IAN-kod, sitt namn och fullständiga adress samt ger Lidl sitt medgivande till att de delar med sig av dessa uppgifter till extern part.
Får nog tolkas som att när sågbladet är slut är det tänkt att du skall slänga sågen.
Värt att tänka på när man handlar Parkside-prylar.
Nä, jag tänker att de kanske bara helt enkelt kan tala om vart jag skall vända mig om jag behöver delar till pryl X?N nissenhj skrev:
Jag köpte det här men kolla måtten för säkerhets skull.C cpalm skrev:
https://www.jula.se/catalog/verktyg...sagblad/bandsagblad/bandsagblad-301138/#tab04
Nä, det är ju uppenbart. Men det vore väl bra om man kunde köpa förbrukningstillbehör och sånt någonstans, eller? Utan att behöva initiera ett serviceärende hos Lidls kundtjänst.H hyggabus skrev:
Problemet är nog att de har ett ovanligt stort sortiment , och dessutom är flera av prylarna såna som kanske inte återkommer i exakt samma spec, den beryktade plasmaskäraren finns i minst tre versioner, den finns med och utan kompressor och i en variant med pilotbåge, och munstyckena sägs inte passa korsvis. Tricket är nog att dels handla tillbehör då maskinen finns till salu och dubbelkolla att tex Jula har förbrukningsmaterial.
Jag har vid flera tillfällen handlat kapskivor och flapdisks till vinkelslip då de haft kampanj på detta , men kör dem inte i en lidl maskin.
Jag har vid flera tillfällen handlat kapskivor och flapdisks till vinkelslip då de haft kampanj på detta , men kör dem inte i en lidl maskin.