C cpalm skrev:
Finns en hänvisning i manualen till 0770-930739 / kompernass@lidl.se under rubriken Service, men det framgår inte om man kan beställa tillbehör den vägen. Får väl ringa imorgon och fråga...
Gå in på kompernass hemsida så hittar du en del där. Har för mig att de har en sida med svensk text. Om jag inte blandar ihop det med något annat.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Om någon har vägarna förbi Löddeköpinge så säljer dom ut lödstation för batteri till 50:-:surprised:.
Lödstation för batterier av märket Parkside, 20V, prissatt till 50 kronor i en affär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
da98jpn och 2 till
  • Laddar…
E
S Skogsmusen skrev:
Om någon har vägarna förbi Löddeköpinge så säljer dom ut lödstation för batteri till 50:-:surprised:.
[bild]
Om någon har vägarna förbi Löddeköpinge på väg till Uppsala kan den få köpa en eller två till mig

Köpte en när den var i vecko-sortimentet senast och den får klart godkänt för det priset!
 
  • Haha
  • Gilla
Skogsmusen och 1 till
  • Laddar…
C
N nissenhj skrev:
Gå in på kompernass hemsida så hittar du en del där. Har för mig att de har en sida med svensk text. Om jag inte blandar ihop det med något annat.
Japp, hittade den här:
https://www.kompernass.com/se

Kunde dock inte hitta nya blad till metallbandsågen. Därmed inte sagt att de kanske finns där någonstans. Finns inte några kategorier att bläddra i bland tillbehören så svårt att få en överblick.

Mejlade också kompernass. De säger att de inte säljer några reserv- eller förbrukningsdelar, men att de kanske kan hjälpa till att hitta en extern servicepartner om man uppger produktens IAN-kod, sitt namn och fullständiga adress samt ger Lidl sitt medgivande till att de delar med sig av dessa uppgifter till extern part. :poop:

Får nog tolkas som att när sågbladet är slut är det tänkt att du skall slänga sågen.
Värt att tänka på när man handlar Parkside-prylar.
 
Kompernass tillverkar väl inga prylar, utan köper in Kinesiska saker enligt deras specifikationer. Det borde finnas en massa olika sågar med lika långa blad man kan hitta reservdelar till?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
C
useless useless skrev:
Det borde finnas en massa olika sågar med lika långa blad man kan hitta reservdelar till?
Tyckte mig av inlägg tidigare i tråden förstå att såg X och Y hade exakt samma blad men att det ändå inte var helt lätt att hitta lösa blad. Just när det gällde metallbandsågen alltså. Konkreta tips mottages gärna :)

Klart det är brandade kinagrejor, men om man säljer dem i butik under sitt varumärke tycker jag det är ett starkt plus om man åtminstone säljer slippapper till slipmaskinen, sågblad till sågen, osv. såtillvida det inte är några standardgrejor som finns överallt. Eller snarare ett starkt minus om man inte gör det. Då är det ju stor risk för att det blir en engångspryl.
 
  • Gilla
Humulus
  • Laddar…
Blad som passar metallbandsågen finns på Jula. Bacho, kostar som 1/3 såg men verkar bra än så länge.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
C
D danne_08 skrev:
Blad som passar metallbandsågen finns på Jula. Bacho, kostar som 1/3 såg men verkar bra än så länge.
Låter fint! Du råkar inte ha ett artikelnummer eller nåt så att det inte blir fel?
 
C cpalm skrev:
Japp, hittade den här:
[länk]

Kunde dock inte hitta nya blad till metallbandsågen. Därmed inte sagt att de kanske finns där någonstans. Finns inte några kategorier att bläddra i bland tillbehören så svårt att få en överblick.

Mejlade också kompernass. De säger att de inte säljer några reserv- eller förbrukningsdelar, men att de kanske kan hjälpa till att hitta en extern servicepartner om man uppger produktens IAN-kod, sitt namn och fullständiga adress samt ger Lidl sitt medgivande till att de delar med sig av dessa uppgifter till extern part. :poop:

Får nog tolkas som att när sågbladet är slut är det tänkt att du skall slänga sågen.
Värt att tänka på när man handlar Parkside-prylar.
Det är väl inte speciellt konstigt att de vill lämna över ditt namn och adress till en tredje part som har de delar du vill ha! Eller du tycker att kompernass skall köpa in ett blad och sedan skicka det till dig och fakturera det? Kommer att bli ganska dyrt då!
 
C
N nissenhj skrev:
Det är väl inte speciellt konstigt att de vill lämna över ditt namn och adress till en tredje part som har de delar du vill ha! Eller du tycker att kompernass skall köpa in ett blad och sedan skicka det till dig och fakturera det? Kommer att bli ganska dyrt då!
Nä, jag tänker att de kanske bara helt enkelt kan tala om vart jag skall vända mig om jag behöver delar till pryl X?
 
  • Gilla
Humulus
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Nä, jag tänker att de kanske bara helt enkelt kan tala om vart jag skall vända mig om jag behöver delar till pryl X?
Då får de inte betalt av leverantören för förmedlingen troligen :cool:
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Lidl är nog inte rätt ställe att handla på om man hoppas att de ska reservdelar på hyllan i butiken till allt de säljer.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
C
H hyggabus skrev:
Lidl är nog inte rätt ställe att handla på om man hoppas att de ska reservdelar på hyllan i butiken till allt de säljer.
Nä, det är ju uppenbart. Men det vore väl bra om man kunde köpa förbrukningstillbehör och sånt någonstans, eller? Utan att behöva initiera ett serviceärende hos Lidls kundtjänst.
 
  • Gilla
Lived
  • Laddar…
Problemet är nog att de har ett ovanligt stort sortiment , och dessutom är flera av prylarna såna som kanske inte återkommer i exakt samma spec, den beryktade plasmaskäraren finns i minst tre versioner, den finns med och utan kompressor och i en variant med pilotbåge, och munstyckena sägs inte passa korsvis. Tricket är nog att dels handla tillbehör då maskinen finns till salu och dubbelkolla att tex Jula har förbrukningsmaterial.
Jag har vid flera tillfällen handlat kapskivor och flapdisks till vinkelslip då de haft kampanj på detta , men kör dem inte i en lidl maskin.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.