Tröttnade på att pumpa däcken på säckakärran varje gång i halvåret som den behövs. Dock visade det sig att navet på de nya hjulen var för breda för kärran men med hjälp av svarven så fixades biffen.

Ett däck till säckkärra används i svarv för att anpassa navet så det passar kärran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En säckkärra med nya gröna hjul inne i ett verkstadsrum med trälådor och en dammsugare i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Skruvat golvgips i dagarna 2... Målaren knackar på dörren så bäst att få det färdigt, ska ännu bygga toaväggarna och skiva dom och trapphålet.
 
  • Ombyggnadsprocess av vindsrum med delvis monterat golvgips och oskivade takbjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
Nyinstallerad kommod med täcksidor i badrum med ojämna väggar och pågående installation av belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sågat och fräst täcksidor till kommoden! Tyvärr lämnar putsväggarna lite att önska…
Jag ”scribade” först täcksidorna mot vägg, men insåg vid skivmontering att täcksidorna var lite tjockare än specificerat, så skivan blev lite för smal, så det gick inte ha sågsnitten uppåt på täcksidorna som jag tänkt från början. För då kunde man ana sågsnittet, då skivan har rundslipade kanter.
Så antingen döljer jag missödet(murarens ;) )
med fog eller beställer jag nya täcksidor. :surprised:
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Gjort färdigt prototypen till grindar, nu är det bara de fem andra kvar att göra...:cool:
Träram som är prototyp för en grind placerad i ett verkstadsutrymme med verktyg och en skottkärra i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Obehandlad trägrindprototyp med kryssdesign står i ett verkstadsutrymme, första i en serie på sex.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitmålad trägrind upphängd i en verkstad med verktyg och förvaringslådor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trägrind i trädgård, prototyp klar, omgiven av grönska och staketstolpar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
MickeLarsson och 26 till
  • Laddar…
Cheesen
D dilemma skrev:
[bild]
Lagt klart lite trall o börjat fnula på trappan upp

Allt för att slippa fundera på hur jag ska lösa frisen här…
[bild]
Man kan sätta en underdimensionerad fris... Har gjort det ett par gånger och kommer att göra så fortsättningsvis... Blir skitsnyggt och man behöver inte fundera så mycket då man sätter frisen när allt är klart.
Humla sitter på kanten av ett underdimensionerat frisbräde i trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pfb och 4 till
  • Laddar…
Det är cykelsäsong igen även häruppe. Hittade en riktigt snygg förlaga på nätet jag lånade för bruk enbart för mig själv.

gaffelhållare för skåpbilen (man tar loss framhjulet och låser fast gaffeln i den här detaljen som är
Skruvad i golvet vid transport.
 
  • Svart gaffelhållare för cykeltransport i skåpbil, avsedd att skruvas i golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart 3D-utskriven cykelgaffelhållare för fastsättning i skåpbil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Byggarbetsplatsscen med träplankor, såg och annat snickeriverktyg utspritt på ett golv av betong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träreglar och byggmaterial på golv med såg och skruvdragare under en renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trappa med vitmålat räcke och väggpanel i trä under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ecb182 och 30 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Man kan sätta en underdimensionerad fris... Har gjort det ett par gånger och kommer att göra så fortsättningsvis... Blir skitsnyggt och man behöver inte fundera så mycket då man sätter frisen när allt är klart.
[bild]
berätta gärna mer hängde inte med :)
 
  • Gilla
Big builder
  • Laddar…
Cheesen
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
berätta gärna mer hängde inte med :)
Ja man gör sin trall klar sedan sätter man en ram av exempelvis 28x45 runt om som fris för att dölja ändträ. Trätrall med pågående arbete där en ram sätts som fris runtom för att dölja ändar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pfb och 5 till
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
Ja, mindre hade inte funkat :) En något större hade gjort att det gick snabbare. Den orkar ju inte ta så mycket per gång, och motorn får egentligen bara gå 8 minuter, sedan vila 2… Med det sagt så tycker jag det ändå går förvånansvärt bra för att vara en så liten.
haha en sån skulle man ha =) ingen stress att svarar något litet på en lördag :D när mer jobb att ställa iordning den fullväxta
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Ja man gör sin trall klar sedan sätter man en ram av exempelvis 28x45 runt om som fris för att dölja ändträ.[bild]
Det där var riktigt snyggt - Tack för bra inspiration!
 
richardtenggren
Jag gjorde på samma sätt fast 45x220 :)
 
Träramkonstruktion med vattentätt plyfan som väderskydd för pump och filter vid byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående arbete med trall och väderskydd för pump och filter, träkonstruktion vid en husgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy under trallgolv med pump och filter, skyddad av plywood, omgiven av träram och silikonade fogar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fortsatt med trall…
Idag lite väderskydd f pump o filter - plyfan ska mest få vattnet att rinna åt rätt håll men silikonade sågsnitten o mot kanterna iaf
 
  • Gilla
TriNitro och 2 till
  • Laddar…
D dilemma skrev:
[bild] [bild] [bild]
Fortsatt med trall…
Idag lite väderskydd f pump o filter - plyfan ska mest få vattnet att rinna åt rätt håll men silikonade sågsnitten o mot kanterna iaf
Smart tanke med dom lutande skivorna!
Förra sommaren när vi vädertätade teknikrummet vid poolbygget tänkte vi i samma banor.
Teknikrummet var snustorrt i våras när dom startade upp poolen igen!
Vi gjorde så här.

https://www.byggahus.se/forum/threads/stigens-verkstadstrad.356466/page-60

Dag
 
  • Gilla
dilemma
  • Laddar…
Min svarv har lite slitage under bädden, det finns en liten metallbit där som håller ner släden men man kunde lyfta upp släden där framme, vilket ibland orsakade problem. Och slitaget var ojämt, det var mest under de 2/3 av bädden som används mest. Så jag laminerade fast en tunn bit med mässing under för att kompensera. Skavade också mässingen för oljefickor. Nu är det mycket bättre.

6PiMHo1h.jpg

jrRQF4Jh.jpg
 
  • Gilla
BlueX och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.