482 493 läst · 2 312 svar
482k läst
2,3k svar
Stigens verkstadstråd!
Den typen av slipmaskin med liggande slipskiva är tydligen vanlig i USA, många verkar slipa med papper på.
Inga egna erfarenheter men vet att en maskin av det slaget gick vinnande ur ett test i Fine Woodworking före Tormeks slip. Detta är ett antal år sedan och jag minns inte argumenten som gjorde att den vann, ska se om jag kan hitta tidningen.
//Ronnie
PS om du tror på maskinen och priset är tidsbegränsat, ska du inte vänta på att jag hittat testet. Kan inte garantera att jag hittar det. DS
Inga egna erfarenheter men vet att en maskin av det slaget gick vinnande ur ett test i Fine Woodworking före Tormeks slip. Detta är ett antal år sedan och jag minns inte argumenten som gjorde att den vann, ska se om jag kan hitta tidningen.
//Ronnie
PS om du tror på maskinen och priset är tidsbegränsat, ska du inte vänta på att jag hittat testet. Kan inte garantera att jag hittar det. DS
Gjuta - njuta?
Gjutningen av hålet var som vanligt när man gjuter. Tungt, skitigt och lite stressande. Mellandottern och hennes sambo hjälpte mig. Premiär för dom. Knäjobb fungerar överhuvudtaget inte mer.
Jag skötte blandningen och 11 säckar av beräknade 12 gick åt. Kanske inte den vackraste ytan men det viktigaste var att få ytan jämt med dom gamla klinkersen. Nu är det vattning som gäller.
Trevlig Helg!
Dag
Gjutningen av hålet var som vanligt när man gjuter. Tungt, skitigt och lite stressande. Mellandottern och hennes sambo hjälpte mig. Premiär för dom. Knäjobb fungerar överhuvudtaget inte mer.
Jag skötte blandningen och 11 säckar av beräknade 12 gick åt. Kanske inte den vackraste ytan men det viktigaste var att få ytan jämt med dom gamla klinkersen. Nu är det vattning som gäller.
Trevlig Helg!
Dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej Ronnie!P Pysslarn skrev:Den typen av slipmaskin med liggande slipskiva är tydligen vanlig i USA, många verkar slipa med papper på.
//Ronnie
Jag tror det är denna maskinen du tänker på.
Får väldigt bra betyg ”over there” men tycks vara väldigt svår attfå tag på.
Logga in
Skapa konto
Trevlig Helg! Dag
”Felköp”?
När jag i helgen satte in några nya Arboga öl i kylen kändes det plötsligt konstigt/främmande när jag såg på burkarna. Dom såg inte ut som tidigare. Första tanken var att någon djävlats med mig och stoppat ner några Mariestads i flaket. Det har hänt tidigare.
Men vid närmare betraktande så stod det Arboga på burkarna. En ny layout på burkarna har sett dagens ljus. Vilken är finast? Ingen aning.
”Det kom så plötsligt”, som en person sa eller ”Jag såg det inte komma”!
Oavsett är det bara att gilla läget så länge innehållet är detsamma!
Skål!
Dag
När jag i helgen satte in några nya Arboga öl i kylen kändes det plötsligt konstigt/främmande när jag såg på burkarna. Dom såg inte ut som tidigare. Första tanken var att någon djävlats med mig och stoppat ner några Mariestads i flaket. Det har hänt tidigare.
Men vid närmare betraktande så stod det Arboga på burkarna. En ny layout på burkarna har sett dagens ljus. Vilken är finast? Ingen aning.
Logga in
Skapa konto
Skål!
Dag
Allvetare
· Västra götaland
· 9 106 inlägg
Så länge de inte börjar med de där "småburkarna" (typ 44 cl) som flera andra gjort...stigen skrev:”Felköp”?
[bild]
Skål!
Dag
Campingbordet invigt!
I höstas renoverades ett gammalt campingbord till min kompis.
https://www.byggahus.se/forum/threads/stigens-verkstadstrad.356466/page-89
Dom gamla målade brädorna skulle ersättas med nya av ek.
Nu är det nygamla bordet åter i bruk i sin trädgård.
Dag
I höstas renoverades ett gammalt campingbord till min kompis.
https://www.byggahus.se/forum/threads/stigens-verkstadstrad.356466/page-89
Dom gamla målade brädorna skulle ersättas med nya av ek.
Logga in
Skapa konto
Nu är det nygamla bordet åter i bruk i sin trädgård.
Logga in
Skapa konto
Dag
Husbussen
Nu börjar lådorna/underredena till husbussens stolar bli klara. Två strykningar med Osmo gör verkligen skillnad!
Beslagen gör att varje säte kan rotera och skjutas framåt/bakåt för att få mer utrymme vid passage.
Invändigt skall lådorna isoleras och sedan åker locken på.
Dag
Nu börjar lådorna/underredena till husbussens stolar bli klara. Två strykningar med Osmo gör verkligen skillnad!
Logga in
Skapa konto
Beslagen gör att varje säte kan rotera och skjutas framåt/bakåt för att få mer utrymme vid passage.
Logga in
Skapa konto
Invändigt skall lådorna isoleras och sedan åker locken på.
Logga in
Skapa konto
Dag