Är det där en bättre trimmer?
Borrmaskin har jag redan, men köpte ju en dammsugare jag tänkte ha i husvagnen så då skulle man ju kunna köra stödbenen med den maskinen...

Var väl egentligen 5ah batteriet jag var sugen på men det är kanske tungt om man ska ha det i slagskruvdragaren?
 
nino nino skrev:
Är det där en bättre trimmer?
Borrmaskin har jag redan, men köpte ju en dammsugare jag tänkte ha i husvagnen så då skulle man ju kunna köra stödbenen med den maskinen...

Var väl egentligen 5ah batteriet jag var sugen på men det är kanske tungt om man ska ha det i slagskruvdragaren?
Det är samma trimmer, men den sorgligaste skruvdragaren Makita gjort till det här batterifästet... Nästintill elektronikskrot direkt ur förpackningen...
 
  • Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Är det där en bättre trimmer?
Borrmaskin har jag redan, men köpte ju en dammsugare jag tänkte ha i husvagnen så då skulle man ju kunna köra stödbenen med den maskinen...

Var väl egentligen 5ah batteriet jag var sugen på men det är kanske tungt om man ska ha det i slagskruvdragaren?
Det är ju DUR181 (tvåa på bollen)
Jag skulle säga att 3 och 5 Ah-batterierna väger lika mycket.
 
  • Gilla
Peter_Bromma och 1 till
  • Laddar…
Ja jag såg nu att det var samma

Det går inte så bra för mig idag...
Jag har ju 2st 5ah batterier som följde med slag och borr maskinen :D så nåt mer behöver jag nog inte riktigt än...

Borrmaskin bord väl duga att köra benen upp och ner på husvagnen? sista finliret får man ju så klart veva
 
En slagskruvdragare som t.ex. DTD171, kan den dra franska träskruvar? Planerar att bygga altan i sommaren och vill fästa bärlinan i stolparna med fransk skruv. Har ingen lust att köpa en mutterknack riktigt än fast det vore trevligt för däckbytena. Kan en slagskruvdragare fixa detta, eller bör jag satsa på att dra för hand med hylsnyckel? Såklart ska det förborras.
 
Linus91 Linus91 skrev:
Vad är era erfarenheter av DFN350Z dyckertpistol? Jag är sugen på att införskaffa för hobby bruk, men ser att en del gnäller. Då den kostar en slant så skulle jag se vad ”nördarna” här har att säga om den, för just hobby och inte proffesionellt arbete begagnad är också ett alternativ!
Den är otroligt bra, rekommenderar den verkligen. Enda nackdelen är att man inte kan köra med så långa spik, men för att sockla och fodra är den magisk.
 
E Etnoy skrev:
En slagskruvdragare som t.ex. DTD171, kan den dra franska träskruvar? Planerar att bygga altan i sommaren och vill fästa bärlinan i stolparna med fransk skruv. Har ingen lust att köpa en mutterknack riktigt än fast det vore trevligt för däckbytena. Kan en slagskruvdragare fixa detta, eller bör jag satsa på att dra för hand med hylsnyckel? Såklart ska det förborras.
Den dragaren fixar fransk träskruv utan problem. Speciellt om det är förborrat.
 
  • Gilla
kniv och 3 till
  • Laddar…
Godkväll. Någon som har provat makita
DUR369AZX1 och har några synpunkter. Har tröttnat på att dra igång röjsågen varje gång. Men undrar om den är något att ha? Kanske redan finns en fråga tidigare?
 
E errakareby skrev:
Godkväll. Någon som har provat makita
DUR369AZX1 och har några synpunkter. Har tröttnat på att dra igång röjsågen varje gång. Men undrar om den är något att ha? Kanske redan finns en fråga tidigare?
Jag har föregångaren DUR365. Det är mer som en kraftig trimmer, inte jämförbar med en bensindriven röjsåg. Funkar alltså bra till att trimma gräs och lite grövre ogräs, men jag tycker den är för klen för att röja sly med klinga.
 
Jag har motsvarande Hikoki-maskiner och tror nog folk underskattar vad en bättre batteritrimmer klarar av med både tråd och klinga. Med karbidsågklinga monterad tar jag regelmässigt små grenar upp till ett par tre cm utan problem. Men det är klart, en trimmer under fem kg går inte att jämföra med en röjsåg på 10 kg.
 
Har en DUR187 som jag ofte använder till kanter och dylikt (med tråd). Mycket smidigare att gå rundt med jmf. Med husqvarna röjsågen
 
E Etnoy skrev:
En slagskruvdragare som t.ex. DTD171, kan den dra franska träskruvar? Planerar att bygga altan i sommaren och vill fästa bärlinan i stolparna med fransk skruv. Har ingen lust att köpa en mutterknack riktigt än fast det vore trevligt för däckbytena. Kan en slagskruvdragare fixa detta, eller bör jag satsa på att dra för hand med hylsnyckel? Såklart ska det förborras.
Den klarar det men byt franska skruvarna mot Essves WAF skruvar (eller liknande) istället.
 
P pfb skrev:
OT måste få fråga då jag stod och höll i fransk idag, pratar vi om [länk] ?
Är den bättre än fransk?
WAF är Guds gåva till snickaren - typ ;)
Grym skruv på alla sätt!
 
  • Gilla
pfb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.