D dubbfredda skrev:
Aha, ser ju grymt ut.
Vart köper man sådan?
Du får berätta ur de fungerar för oss andra
man går med i denna grupp på fejan och söker på användare med namn fubben. Messar o köper av honom. Väger lite mer. Och bättre grepp säga det. För ofta när det gräver ner sig är det ju för att det slirar loss.
 
  • Worx Landroid robotgräsklippare med tydlig märkning "SKALMAN" parkerad på gräsmatta nära en damm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
olabil
  • Laddar…
J JensW skrev:
Lånad bild från fubben i worx gruppen
Hej! Och den funkar som du vill? De där taggarna river inte upp ännu mer (hoppas jag)?
 
O olabil skrev:
Hej! Och den funkar som du vill? De där taggarna river inte upp ännu mer (hoppas jag)?
ännu inte testat. Har rent av ingen gräsmatta ännu. Köpte i förebyggande syfte :) men inte så dyra (så har hellre på hyllan ifall att) och läser man i den gruppen så är det många som kör med dessa och har gott resultat. Många som beskriver de haft problemen nämnda ovan och sen köpt dessa och typ blivit av med problemet.

Sen är frågan om det gör något med garantin. Det är en annan fråga.
 
  • Gilla
olabil
  • Laddar…
N
J JensW skrev:
ännu inte testat. Har rent av ingen gräsmatta ännu. Köpte i förebyggande syfte :) men inte så dyra (så har hellre på hyllan ifall att) och läser man i den gruppen så är det många som kör med dessa och har gott resultat. Många som beskriver de haft problemen nämnda ovan och sen köpt dessa och typ blivit av med problemet.

Sen är frågan om det gör något med garantin. Det är en annan fråga.
Jag har beställt och hoppas att dem kommer innan helgen!
Kan återkomma med en recension när jag satt dit dem!
Men med tanke på att dem tillför vikt så borde dem inte spinna på gräsmattan heller!

Just nu är den hopplös och fastnar lite var som, speciellt bakom en liten kulle när den går nedför, vill gärna gå över slingan också! Så ska bli kul att testa!
 
  • Gilla
olabil
  • Laddar…
N NixPix skrev:
Jag har beställt och hoppas att dem kommer innan helgen!
Kan återkomma med en recension när jag satt dit dem!
kan vara knivigt med röd dag i morgon och servicen hos postnord :) men tror det är en vettig modd
 
N
J JensW skrev:
kan vara knivigt med röd dag i morgon och servicen hos postnord :) men tror det är en vettig modd
Haha ja, bara jag som är ivrig att testa till helgen men annars måndag då!
 
N NixPix skrev:
Haha ja, bara jag som är ivrig att testa till helgen men annars måndag då!
ja egentligen inte så konstigt om det funkar. Om problemet är att den kör fast o spinner loss. Om inte annat verkar det inte bli sämre i alla fall och billigare än deras teränghjul
Läste även att man kunde lägga off limits med långs kabeln så att när den gick tillbaka kunde gena rakt över gräsmattan istället för att gå hela vägen runt. Om man inte gillade att den skapar spår hela vägen.
 
Redigerat:
N
J JensW skrev:
ja egentligen inte så konstigt om det funkar. Om problemet är att den kör fast o spinner loss. Om inte annat verkar det inte bli sämre i alla fall och billigare än deras teränghjul
Läste även att man kunde lägga off limits med långs kabeln så att när den gick tillbaka kunde gena rakt över gräsmattan istället för att gå hela vägen runt. Om man inte gillade att den skapar spår hela vägen.

Tänkte jag skulle köpa terränghjulen också men ska testa först utan och med taggarna få se hur det går!
Svårt och veta om det är vikten på taggpåbyggnaden som gör att man får bättre grepp eller om det är just taggarna!

Men det märker vi
 
N NixPix skrev:
Tänkte jag skulle köpa terränghjulen också men ska testa först utan och med taggarna få se hur det går!
Svårt och veta om det är vikten på taggpåbyggnaden som gör att man får bättre grepp eller om det är just taggarna!


Men det märker vi
N NixPix skrev:
Tänkte jag skulle köpa terränghjulen också men ska testa först utan och med taggarna få se hur det går!
Svårt och veta om det är vikten på taggpåbyggnaden som gör att man får bättre grepp eller om det är just taggarna!

Men det märker vi
terränghjulen kostar ju en del, minst sagt
 
N
Ja, nog kan dem ta betalt för dem!

Har ändå lite svårt att tro att de hjul som kallas spike’s ska vara bättre än dem som sitter på original, någon som testat?

Söker man på worx offroad hjul så är det ju samma som jag har original.

Jula säljer halkskyddade hjul och det måste väl vara samma som vad dem kallar spikes på andra sidor.
 
  • Mobilskärmvisning av en e-handelssida med Worx robotgräsklippare halkskyddade hjul.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N NixPix skrev:
Ja, nog kan dem ta betalt för dem!

Har ändå lite svårt att tro att de hjul som kallas spike’s ska vara bättre än dem som sitter på original, någon som testat?

Söker man på worx offroad hjul så är det ju samma som jag har original.

Jula säljer halkskyddade hjul och det måste väl vara samma som vad dem kallar spikes på andra sidor.
ja kallas allterrain Tror jag de heter internationellt. Men när man söker verkar det ju finnas olika
 
  • Allterrängsdäck med märkningen "WORX" på en svart och orange fälg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Worx allterrain-hjul med taggiga däck framför orangea förpackningar på ett golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Men nog bör dessa öga greppet
 
  • Hand håller ett metallöga greppverktyg med utskurna tänder och slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N
J JensW skrev:
Men nog bör dessa öga greppet
Absolut!

Har du gjort dem själv eller beställt via FB gruppen? Lackat dem själv?

jag tror även vikten gör sitt som sagt!
 
N NixPix skrev:
Absolut!

Har du gjort dem själv eller beställt via FB gruppen? Lackat dem själv?

jag tror även vikten gör sitt som sagt!
det där är från han ”fubben” i fejsbook gruppen. Laser skurna. Ingen behandling vad jag kan se. Det som ser ut som behandling är bara upphettad metall
 
N
J JensW skrev:
det där är från han ”fubben” i fejsbook gruppen. Laser skurna. Ingen behandling vad jag kan se. Det som ser ut som behandling är bara upphettad metall
Okej kanon! Såg så svarta ut så såg ut som det var nån lack på eller liknande! Väntar ivrigt på mina!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.