nino nino skrev:
Är det någon som använder Makita Dur 181 grästrimmer?
Amazon har med laddare och 5ah batteri för 2000, lite sugen på en batteri trimmer
Den duger till torrt och tunt gräs. Klarar sig rätt länge på ett 5ah också.
 
P Prodigys skrev:
Den duger till torrt och tunt gräs. Klarar sig rätt länge på ett 5ah också.
Är det kasetter eller kan man själv linda om spolen vid påfyllning?
 
M Mickebandsåg skrev:
Är det kasetter eller kan man själv linda om spolen vid påfyllning?
Man kan linda om själv, fick med extra tråd i mitt köp. Tror det finns färdiga kassetter också.
 
  • Gilla
Mickebandsåg
  • Laddar…
Funkar det inte på färskt lite långt gräs runt husgrunder osv?
 
nino nino skrev:
Funkar det inte på färskt lite långt gräs runt husgrunder osv?
Jo men är det blött så tuggar det mycket batteri.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ja det förstår jag, har en bensin också men det känns så krångligt att starta den om man ska ta ner lite längs husgrunden och kanske runt nån buske.
Men blir ju inte att slå en hel äng så klart med batteri
 
Köper du den naken kan du prismatcha mot Hornbach och få den för runt 600... Kan du låna ett batteri av nån och testa...
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Köper du den naken kan du prismatcha mot Hornbach och få den för runt 600... Kan du låna ett batteri av nån och testa...
Batterier har jag men hade gärna köpt med laddare och batteri, vet hur det blir annars... då finns det aldrig ett batteri när man ska ha...
Tillkommer frakt på hornbach också
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Tack :) Klart vänligt :)

/Jocce
Den låg där ute och dammade. Nu är det en 12V-variant jag har, men eftersom det är själva bladet jag tycker är svagheten, så är skillnaden kanske inte jättestor. Hur som helst finns den i Vallentuna om du har lust att komma och hämta för att roa dig.
 
Någon med erfarenhet av DDF083 eller liknande skruvdragare? Ska skruvas altan och formfaktorn känns ju väldigt lockande. Har en DDF484 och en DTF152 redan. 484an känns lite onödigt stor när det bara är skruva som gäller och slagskruvdragaren för ju sånt jäkla liv, drygt när man vill skruva på morgon och kväll.
 
T TriNitro skrev:
Någon med erfarenhet av DDF083 eller liknande skruvdragare? Ska skruvas altan och formfaktorn känns ju väldigt lockande. Har en DDF484 och en DTF152 redan. 484an känns lite onödigt stor när det bara är skruva som gäller och slagskruvdragaren för ju sånt jäkla liv, drygt när man vill skruva på morgon och kväll.
083 med 2Ah acc är min standard dragare. Bra balans och lätt så den går att hänga i brallorna utan att tappa dessa. Större kommer i stort sett bara fram vid borrning.
 
  • Gilla
rindler och 3 till
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Den finns billigare:
[länk]

(Kolla alltid prisjakt...)

/Jocce
Dock med 1.5Ah batteri, Nino skrev att den på amazon kom med 5Ah?
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
083 med 2Ah acc är min standard dragare. Bra balans och lätt så den går att hänga i brallorna utan att tappa dessa. Större kommer i stort sett bara fram vid borrning.
Låter precis som det jag behöver, tackar.
 
J john.h skrev:
Dock med 1.5Ah batteri, Nino skrev att den på amazon kom med 5Ah?
Ah missade helt det!


/Jocce
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.