Det har de inte och det hoppas jag att de aldrig kommer ha heller. Jag äger en sån där och det är rent skräp. Den sågar långsammare än allt annat, snitten blir inte fantastiskt bra och och om man ger sig på torrt och hårt trä är risken stor att det bränner.

Det har skrivits om den där fantastiska idén i flera trådar här och jag önskar att jag läst där innan jag handlade.
 
  • Gilla
Qjanto och 1 till
  • Laddar…
Heij83
Känns som en kompromiss maskin.

Borde räcka gott och väl med en sticksåg.
Ska man beskär träd så fins det verktyg anpassat för det.
 
T
Det enda jag har sett gällande detta är kopior som funkar med Makitabatterier.
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Har Makita något liknande denna i sin 18V-serie?

[länk]

/Jocce
Makita har mindre motorsågar, om det är den funktionen du är ute efter...

Annars är det (som flera över skriver) Bosch som försöker lösa ett problem som inte finns...
 
  • Gilla
Hep och 2 till
  • Laddar…
Förstår att det inte är någon optimal maskin, men den såg jäkligt roligt och "skoj" ut, såg mer ett villhöver för den var söt"-behov än ett riktigt behov ;)



/Jocce
 
  • Gilla
Chentin
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Förstår att det inte är någon optimal maskin, men den såg jäkligt roligt och "skoj" ut, såg mer ett villhöver för den var söt"-behov än ett riktigt behov ;)



/Jocce
Hade varit bra för den jonglör som vill öva utan att ta klivet till fullstora maskiner riktigt än
chainsaw-juggle.png
 
  • Haha
Heij83 och 1 till
  • Laddar…
E Etnoy skrev:
Hade varit bra för den jonglör som vill öva utan att ta klivet till fullstora maskiner riktigt än
[bild]
erhmmm skoj när stort hål där noshjulet sitter.. tror dom där är lite som kommunlat.. mycket oljud men ingen verksamhet :D
 
  • Gilla
Heij83
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Förstår att det inte är någon optimal maskin, men den såg jäkligt roligt och "skoj" ut, såg mer ett villhöver för den var söt"-behov än ett riktigt behov ;)

/Jocce
Jag kan kolla nästa gång jag är ute i garaget om den är kvar, eller om jag gett bort den. Om den jag hittar den får du gärna låna och se om den är något för dig.
 
Hep Hep skrev:
Jag kan kolla nästa gång jag är ute i garaget om den är kvar, eller om jag gett bort den. Om den jag hittar den får du gärna låna och se om den är något för dig.
Tack :) Klart vänligt :)

/Jocce
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
T
Svårt att se vart en mindre motorsåg skulle vara bättre än en tigersåg :thinking:
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Svårt att se vart en mindre motorsåg skulle vara bättre än en tigersåg :thinking:
Arborister använder små motorsågar ganska ofta, ffa om dom klättrar. För privatpersoner har jag svårt att se behovet.
 
T Ejmelie skrev:
Svårt att se vart en mindre motorsåg skulle vara bättre än en tigersåg :thinking:
Framförallt är spånhanteringen bättre med en kedja som åker runt än med ett blad som pga rörelsen inte kan komma ut ur materialet.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Tigersågar har svårt med tunna grenar då de bara åker fram och tillbaka med sågbladet
 
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
Är det någon som använder Makita Dur 181 grästrimmer?
Amazon har med laddare och 5ah batteri för 2000, lite sugen på en batteri trimmer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.