Marcl
God söndag, alla.

Jag har ett SPC-4300 system och behöver lite hjälp med att finna min väg i inställningarna. Jag behöver byta fronter på 2st PDM-I12T IR-deckare då dessa bråkar, men när jag provade att ta av en dem så gick (sabotage)larmet. Enligt installatören så ska detta redan vara avstängt men tydligen så var det ej det.

Jag har tagit en titt i web-portalen med Engineer/installatörsinställningarna men finner inget uppenbart där att avmarkera för just sabotagelarm, vare sig för systemet i sig eller för just de 2 IR-deckarna, och antar att det inte räcker med att isolera IR-deckarna för att sabotagelarmet inte ska utlösas när man plockar av fronten på dem, eller har jag fel?

Är det någon som vet var jag finner och kan ändra, tillfälligt, så att larmet inte går när jag behöver plocka av och byta ut dessa två? Tack på förhand!

Mvh
 
RilleRock
Marcl Marcl skrev:
God söndag, alla.

Jag har ett SPC-4300 system och behöver lite hjälp med att finna min väg i inställningarna. Jag behöver byta fronter på 2st PDM-I12T IR-deckare då dessa bråkar, men när jag provade att ta av en dem så gick (sabotage)larmet. Enligt installatören så ska detta redan vara avstängt men tydligen så var det ej det.

Jag har tagit en titt i web-portalen med Engineer/installatörsinställningarna men finner inget uppenbart där att avmarkera för just sabotagelarm, vare sig för systemet i sig eller för just de 2 IR-deckarna, och antar att det inte räcker med att isolera IR-deckarna för att sabotagelarmet inte ska utlösas när man plockar av fronten på dem, eller har jag fel?

Är det någon som vet var jag finner och kan ändra, tillfälligt, så att larmet inte går när jag behöver plocka av och byta ut dessa två? Tack på förhand!

Mvh
Du får isolera de sektioner det gäller.
Det gör du enkelt från map med Adminkod under Isolera.
 
  • Gilla
Marcl
  • Laddar…
Marcl
RilleRock RilleRock skrev:
Du får isolera de sektioner det gäller.
Det gör du enkelt från map med Adminkod under Isolera.
Stort tack, det löste problemet!
 
Hej
Har en fundering.
Skulle vilja få en indikering/B-larm i appen vid avstängt larm att en deckare inte registrerat "indikering" efter tex 14 timmar. Har ett larm hos min gamla mor och vill därmed veta om något händer, alltså inte rörelse i huset på ett visst plan tex kök. Händer att det går några dagar mellan våra samtal per telefon.
Har en släkting som ramlade och blev liggandes hjälplös 24timmar, vill gärna få en funktion så att detta undviks.
Går det att programmera en sådan funktion tro?
 
G gott skrev:
Hej
Har en fundering.
Skulle vilja få en indikering/B-larm i appen vid avstängt larm att en deckare inte registrerat "indikering" efter tex 14 timmar. Har ett larm hos min gamla mor och vill därmed veta om något händer, alltså inte rörelse i huset på ett visst plan tex kök. Händer att det går några dagar mellan våra samtal per telefon.
Har en släkting som ramlade och blev liggandes hjälplös 24timmar, vill gärna få en funktion så att detta undviks.
Går det att programmera en sådan funktion tro?
Intressant problem, så jag har klurat lite på det. Men eftersom logikmotorn i SPC bara verkar klara "timrar" på max 9999 sekunder (2,7 timmar) så kom jag fram till att du troligtvis måste lösa det med extern utrustning, typ ett hållkretsrelä. Och då kan du kanske lika gärna sätta upp ett enkelt hemautomationsystem istället för att hantera detta.
 
  • Gilla
gott
  • Laddar…
G gott skrev:
Hej
Har en fundering.
Skulle vilja få en indikering/B-larm i appen vid avstängt larm att en deckare inte registrerat "indikering" efter tex 14 timmar. Har ett larm hos min gamla mor och vill därmed veta om något händer, alltså inte rörelse i huset på ett visst plan tex kök. Händer att det går några dagar mellan våra samtal per telefon.
Har en släkting som ramlade och blev liggandes hjälplös 24timmar, vill gärna få en funktion så att detta undviks.
Går det att programmera en sådan funktion tro?
Tror det finns inbyggt i SPC, du får gå in på sektionens Attribut och aktivera funktionen på den sektion du vill ha. Tror det är 24h dock
 
  • Gilla
gott
  • Laddar…
tippz tippz skrev:
Tror det finns inbyggt i SPC, du får gå in på sektionens Attribut och aktivera funktionen på den sektion du vill ha. Tror det är 24h dock
Du blandar inte ihop det med funktionen att göra detektorn aktiv dygnet runt?
 
  • Gilla
gott
  • Laddar…
gol gol skrev:
Du blandar ihop det med funktionen att göra detektorn aktiv dygnet runt?
Nej så klart inte! Sitter tyvärr inte framför SPC connect för att kolla själv, men är rätt säker på att funktionen ska finnas.
 
Är det någon som har ett foto på hur den trådlösa magnetkontakten WMAG (WMAG-I) monteras på en vanlig svensk ytterdörr av trä? Jag kan inte riktigt förstå hur man gör om inte dörrbladet livar med karmen och det är ju inte fallet på insidan...
 
svartöra svartöra skrev:
Är det någon som har ett foto på hur den trådlösa magnetkontakten WMAG (WMAG-I) monteras på en vanlig svensk ytterdörr av trä? Jag kan inte riktigt förstå hur man gör om inte dörrbladet livar med karmen och det är ju inte fallet på insidan...
Har tyvärr inget foto, men snyggast tycker jag det är att sätta magneten på dörrbladet (nära ytterkant) och sensorn på karmen med ett mellanrum till dörrbladet så att magneten får plats "bakom" sensorn.
 
gol gol skrev:
snyggast tycker jag det är att sätta magneten på dörrbladet (nära ytterkant) och sensorn på karmen med ett mellanrum till dörrbladet så att magneten får plats "bakom" sensorn.
Så sensorn har inga problem med att känna av magneten trots att de är vridna 90 grader mot varandra?
 
svartöra svartöra skrev:
Så sensorn har inga problem med att känna av magneten trots att de är vridna 90 grader mot varandra?
Dom här två varianterna på placering har jag använt och både verkar funka.
Två bilder visar olika placeringar av ett ytterdörrslarm, ett vid fönstret och ett i hörnet vid taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hasse1 och 1 till
  • Laddar…
Är det någon här som kan svara på
Mapping gates
Som det är nu har jag den för att stänga och
Öppna garage porten med.
Men det går inte få den som en knapp utan
Bara av och på ?
 
R RickardAP skrev:
Är det någon här som kan svara på
Mapping gates
Som det är nu har jag den för att stänga och
Öppna garage porten med.
Men det går inte få den som en knapp utan
Bara av och på ?
Hänger inte med på vad du menar med knapp, kan du förklara lite mer vad du vill göra?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.