482 581 läst · 2 312 svar
483k läst
2,3k svar
Stigens verkstadstråd!
Du kanske redan har tänkt på det och gjort några hål i botten. För förråd för gasoltuber där gasolen kan samlas måste ha dränagehål för eventuell läckande gas.stigen skrev:
Jag förstår precis. Sedan tycker jag att platsen ser fantastisk ut, även utan det fossila. Stigen kan kanske svetsa ihop ett eldfat för eldning med ved? Ja, jag inser att detta inte är min business. Fint i alla fall!
mattiasp skrev:
Hej @mattiasp!
Eldkorg för vedeldning har dom redan.
Själv föredrar jag vedeldat men det tar ju lite tid att få igång och underhålla.
Gasen är betydligt snabbare att starta och avsluta.
Dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
M Maledictus skrev:
Nu fattar jag att du skämtar men bara för att inte någon ska få för sig att göra som du säger vill jag avråda starkt från att göra så!
Jag har från första parkett sett en person tanka sin motorgasbil med biogas och efterföljande explosion, det var ingen vacker syn och det var nog i det närmaste ett mirakel att ingen avled.
Behållaren som talades var inte större än att den fick plats i reservhjulsbaljan men det räckte för att spränga bort det mesta från baksätet och bakåt av hans Subuarukombi.
Absolut, jag kan ju givetvis förtydliga att det var ett skämt. Dock har ju ganska många industrier som använder gasol gått över till att använda biogas (flytande eller i gasform) så det kanske i alla fall är teoretiskt möjligt.J jonko skrev:Nu fattar jag att du skämtar men bara för att inte någon ska få för sig att göra som du säger vill jag avråda starkt från att göra så!
Jag har från första parkett sett en person tanka sin motorgasbil med biogas och efterföljande explosion, det var ingen vacker syn och det var nog i det närmaste ett mirakel att ingen avled.
Behållaren som talades var inte större än att den fick plats i reservhjulsbaljan men det räckte för att spränga bort det mesta från baksätet och bakåt av hans Subuarukombi.
Klart för leverans
I morgon skall glasögonhållaren hämtas. Jag har efter lite olika tester valt att göra den efter ritning men på mittbrädan har jag lagt till 2mm för att få så stor anläggning som möjligt. Dessutom blev det ingen fräsning av kanterna. En lätt brytning med sandpapper sparar anläggningsyta och ger bättre stabilitet för glasögonen.
Dag
I morgon skall glasögonhållaren hämtas. Jag har efter lite olika tester valt att göra den efter ritning men på mittbrädan har jag lagt till 2mm för att få så stor anläggning som möjligt. Dessutom blev det ingen fräsning av kanterna. En lätt brytning med sandpapper sparar anläggningsyta och ger bättre stabilitet för glasögonen.
Dag
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
”There's A Hole In My Floor, dear Liza……”
Efter en dryg veckas spånande har vi kommit till ett beslut. Många häftiga förslag om hur man skulle kunna göra med hålet i golvet har vi fått men vi tycker att hålet både är för stort/litet och för grunt så vi bygger för hålet.
Jag reglar, golvspån, golvgips, armering och sedan flytspackel upp jäms med dom klinkers som ligger där nu. Därefter blir det helt nya klinkers på dom gamla. Dom tre 30cm genomföringarna pluggas i det gamla maskinrummet med 3 frigolitproppar.
Det blir en jättefin vinterträdgård på 15kvm.
Rummet dokumenteras med bilder och alla mått om någon annan vill ta ett annat beslut när den tiden kommer.
Trevlig Helg!
Dag
Efter en dryg veckas spånande har vi kommit till ett beslut. Många häftiga förslag om hur man skulle kunna göra med hålet i golvet har vi fått men vi tycker att hålet både är för stort/litet och för grunt så vi bygger för hålet.
Jag reglar, golvspån, golvgips, armering och sedan flytspackel upp jäms med dom klinkers som ligger där nu. Därefter blir det helt nya klinkers på dom gamla. Dom tre 30cm genomföringarna pluggas i det gamla maskinrummet med 3 frigolitproppar.
Det blir en jättefin vinterträdgård på 15kvm.
Logga in
Skapa konto
Rummet dokumenteras med bilder och alla mått om någon annan vill ta ett annat beslut när den tiden kommer.
Trevlig Helg!
Dag