MathiasS MathiasS skrev:
Vad som är upp och ner är tillslut inte så tydligt.

[bild]
Skulle aldrig köpa eller äta hästkött
 
M Manhunter skrev:
Skulle aldrig köpa eller äta hästkött
Hästkött var vanligt som pålägg när jag var barn, det är jättegott.
Tyvärr har det blivit svårare att få tag på och dyrt.
 
D Dilato skrev:
Hästkött var vanligt som pålägg när jag var barn, det är jättegott.
Tyvärr har det blivit svårare att få tag på och dyrt.
Ja jag tror jag också åt något som kallades hästkött men det är nog 40 år sedan nu. Tycker det verkar mindre farligt att ha dessa kreatur på mackan än lösgående i naturen och jag är heller ingen större supporter av hästsport så vi gör säkert djuren en tjänst genom att äta upp dem.
 
Det finns idag fler hästar än kor i Sverige och många andra länder, men i butikerna finns inget hästkött. Undrar hur mycket hästkött man egentligen sätter i sig när man köper snabbmat eller färdigmat?

Nä, åter till ämnet.
 
Jonas Persson
Segway...

Fast här är det fordonet som är felsurrat, eller?
Häst felsurrad ovanpå en skottkärra, nära två personer, vilket ger en humoristisk bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
harry73
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Segway...

Fast här är det fordonet som är felsurrat, eller?
[bild]
Snygg övergång från off topic (y)
 
  • Gilla
Turbo_Tail
  • Laddar…
Off topic fortfarande - allt är ju surrat perfekt på bilden?

EDIT, iofs, negativt klövtryck borde inte heller vara ok, så det är nog lite fel ändå.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Off topic fortfarande - allt är ju surrat perfekt på bilden?

EDIT, iofs, negativt klövtryck borde inte heller vara ok, så det är nog lite fel ändå.
Hovtryck bör det väl ändå vara?
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Hovtryck bör det väl ändå vara?
På just den bilden borde det vara manktrycket som är lite lågt :geek:
 
P Prodigys skrev:
Hovtryck bör det väl ändå vara?
Jag är fel person att fråga. Klövar och hovar är sådant man tar bort innan man äter hästar, så jag har inte så bra koll på det.
 
  • Gilla
  • Haha
misterhenke och 3 till
  • Laddar…
G
2 bilder stulna från Facebook

Gammal bil med glasfiberkaross osäkert fastspänd på ett för litet släp vid skogskant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om inte jag kommer ihåg helt fel så hade dom bilarna glasfiber kaross så det gör det väl till en ännu sämre lastsäkring.

Överlastad släpvagn med olåst bakgrind och dåligt surrad last på en väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Allt ska med även om släpet inte är dimensionerat för det
Som det verkar av texten så stoppades framfarten av polisen
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
TypRätt och 2 till
  • Laddar…
Glasfiberkarossen var antagligen det mest strukturellt stabila på den där bilen, så det kanske inte var så dumt att surra så ändå....:)
 
  • Haha
  • Gilla
BSOD och 3 till
  • Laddar…
Cheesen
Var ute och åkte igår... lyckligtvis så fick vi stå och vänta en stund i korsningen så jag hann fota hantverkaren på väg nånstanns... (ja jag vågade inte närmre än 75 meter på femtivägen före korsningen)
Hantverkares pickup lastad med material parkerad vid en korsning sedd från en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
andersda
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Var ute och åkte igår... lyckligtvis så fick vi stå och vänta en stund i korsningen så jag hann fota hantverkaren på väg nånstanns... (ja jag vågade inte närmre än 75 meter på femtivägen före korsningen)
[bild]
Man kan ju tuta lite, blinka med helljusen så stannar de flesta. Sen kan man ju veva ner rutan när man passerar och påpeka att de glömt surra stegen.

Det kan ju hända att man ångrar att man istället valde att bara ta foto om man några hundra meter senare ser stegen flyga av i fartvinden och rakt in i vindrutan på mötande bil...
 
Cheesen
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Man kan ju tuta lite, blinka med helljusen så stannar de flesta. Sen kan man ju veva ner rutan när man passerar och påpeka att de glömt surra stegen.

Det kan ju hända att man ångrar att man istället valde att bara ta foto om man några hundra meter senare ser stegen flyga av i fartvinden och rakt in i vindrutan på mötande bil...
Stegen är surrad, det enda som satt fast... Det var mest resten av bråten som jag var bekymrad över.. exempelvis trappstegen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.