J JonasJN skrev:
Hur går det, börjat slipa än? Jag själv står inför samma moment med att slipa ner ett lackat golv, ca. 8m² parkett, och provade i ett hörn med abranet p80. Funderar på att beställa p40 bara för att snabba på processen lite...
Inte börjat med det golv som är lagt men provat på en rad parkett ute i förrådet. Enorm skillnad att köra med den nya slipen och p40 abranet jämfört med den gamla slipen och vanligt p40-papper. Du borde definitivt börja med p40 om du inte älskar att slipa :D
 
Kvalitetsverktyg för injustering av ventilation är införskaffat.

Digital anemometer med vindhjul och batteri i ett svart fodral, medföljande skruvmejsel för batteriluckan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder





Att det är högsta kvalitet vet man när det följer med en skruvmejsel till batteriluckan.

Gul ventilation injusteringsverktyg med medföljande skruvmejsel för batteriluckan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
hus520 och 9 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Att det är högsta kvalitet vet man när det följer med en skruvmejsel till batteriluckan.
Man vet det först när man lyckats skruva ur skruvarna ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Då jula hade lite nedsatt. Och det var 14.000 i varukorgen senast jag plockade ihop det så slog jag till:

10.696 ink frakt (och efter 50 kr bonus) får väl vara ok för en villaställning.
Skärmbild av en varukorg med tre olika byggställningar, var och en med priser och textrutan "Spara 500".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hoffret och 8 till
  • Laddar…
Nygammal variant av ett av mina mest använda verktyg införskaffat.

Det enda redskap jag använder tiotals gånger när jag är i verkstaden är nog pennan.
Har haft Rotring 600 0,5 mm stiftpenna sedan mitten av åttiotalet ungefär och varit supernöjd. Enda nackdelen är att skyddsröret för stiftet lätt blir stukat om pennan går i golvet, vilket hänt några gånger men jag har alltid skaffat en ny.
Nu hände det igen för ett tag sedan och då visade det sig att sexhundran var slut i lager när jag skulle köpa. Så det fick bli ett tillsvidare-köp.

Tre Rotring-märkta mekaniska pennor på ett bord, två av modellen 500 och en Rapid Pro 2.0.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två stycken Rotring 500 och en Rotring Rapid Pro 2.0, tjohopp!
Sexhundran är helt i aluminium men femhundrans övre del är i något slags plastmaterial men den nedre nätskurna delen är i aluminium. Måste säga att jag är positivt överraskad över kvalitetsintrycket; ser ut och känns nästan som en sexhundra. Köpte två stycken för att ha en i snickarbrallorna och en inne men kommer att beställa en sexhundra så snart den kommer in. Bara för känslans skull — den är grym.

Ok, den nedre då?

Rotring Rapid Pro 2.0 stifthållare på ett gult underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jo, det är en stifthållare för tvåmillimeters stift, som förutom att det är en snygg Rotring, har en feature som inte är helt vanlig.

Så här beter sig min gamla stifthållare, minns inte om det är en Staedtler eller en Faber-Castel men den har alltid varit störig:



Så här funkar min nya Rotring:



Yes, man klickar fram stiftet precis som på vanliga stiftpennor. Så najs!
Den har även en stiftvässare i knappen i den änden som man klickar på men får erkänna att det hittar man hos andra tillverkare också.

Hur som helst är jag jättenöjd och glad på riktigt.
Pennan är ett av mina mest använda verktyg och för mig räcker de här m y c k e t långt!

Toklångt inlägg om pennor, sorry.
//Ronnie
 
  • Gilla
fremax och 25 till
  • Laddar…
V vilden skrev:
Paket från Rubart :)

Hinner inte öppna idag
Påminner om FSN1400 formen. :cool:
 
Det går fort när man handlar av proffsen, tack byggahus-shoppen! (y)
 
  • Makita 18V litiumjonbatteri och bitshållare på en arbetsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
J JonasJN skrev:
Det går fort när man handlar av proffsen, tack byggahus-shoppen! (y)
Nästan lite konstigt att inte detta säljs som orginaltillbehör i större utsträckning.
Min Hilti slag har detta som original men tror nästan inte jag sett det hos någon annan tillverkare.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Påminner om FSN1400 formen. :cool:
Wow, inte så dåligt gissat - det var en FS 1400/2 och FS 800/2 med lite tillhörande maskiner ;)

Festool-skensystem i förpackningar och Systainer-skåp i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fremax och 9 till
  • Laddar…
Q
Nu kan jag nå hela vägen när den långa häcken ska klippas.
 
  • En utsträckt batteridriven häcksax ligger bredvid ett måttband på ett slitet golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Teleskopisk häcksax på ett golv redo för användning till häckklippning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Teleskopisk häcksax bredvid måttband på golv, redo att klippa lång häck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Inte bara dagens. UL-tvätten har jag haft några månader. Nycklar och skaft kom igår.
Ultraljudstvätt EMAG Emmi-E20 och nyuppackade nycklar samt ett skaft på en bänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Har sedan tidigare Hitachi skruvdragare i olika utförande men belönade mig med denna.
Märket verkar vara en vattendelare.
 
  • Festool skruvdragare i låda med batteri, laddare och tillbehör, använd för byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Porsibygg och 7 till
  • Laddar…
En Bosch UniversalTemp (som är identisk med den blåa GIS 500) för 459:- på Hornbach.

Bosch UniversalTemp termometer i hand som mäter temperatur på en hand med röd laserpunkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
B
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
En Bosch UniversalTemp (som är identisk med den blåa GIS 500) för 459:- på Hornbach.

[bild]
Kallblodig?
 
  • Haha
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
En Bosch UniversalTemp (som är identisk med den blåa GIS 500) för 459:- på Hornbach.

[bild]
Prismatcha mot Classe!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.