G
Keiller Keiller skrev:
Jag trodde marknaden för plasmaskärare var mättad men icke.

Det finns för övrigt en rätt underhållande tråd på Facebook. "Vi som köpt plasmaskärare från Lidl" med diverse upplevelser från butiker runtom i landet.

[länk]
Vad ska gemeneman ha plasman till undrar jag? Jag vill inte ha ett verktyg till som står i vägen...

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
G OMathson skrev:
Vad ska gemeneman ha plasman till undrar jag? Jag vill inte ha ett verktyg till som står i vägen...
Äntligen en som vågar ställa frågan :rofl:

• Gilla
  • Haha
onaka och 3 till
  • Laddar…
Om verktygen står i vägen så får man bygga större verkstad.

• Gilla
  • Haha
cpalm och 6 till
  • Laddar…
G OMathson skrev:
Jag ville också ha en. Sen funderade jag vad jag skulle kunna göra med den. Blev bara mjölk

• Gilla
Chippe och 3 till
  • Laddar…
Humulus Humulus skrev:
Blev lite fundersam. Är det alltså olika slitdelar till den "gamla" och den nya? och dom som säljs nu passar alltså till den nya, men inte den gamla?
Hej

Den föregående PPS 40 B2 versionen har en brännare av typ PT-31 (smidig storlek utan pilotlåga)

Den nya PPS 40 B3 med pilotlåga heter brännarhandtaget P60 (ganska klumpig storlek).

Båda strömkällorna är lika och det nya brännarpaketet är tänkt att säljas som reservdel men är slut på lager i Tyskland just nu tyvärr. Så när det kan köpas i Sverige är ett stort frågetecken

G OMathson skrev:
Vi alla nördar som jobbar med metall och vill ha hjälpmedel till svetsen och inte tycker att sticksågar, vinkelkapar/slipar, bågfilar och kallsågar löser alla problem

• Gilla
Jockebanan och 3 till
  • Laddar…
Patrik440
G OMathson skrev:
Vad ska gemeneman ha plasman till undrar jag?
Vilken tur att man inte är gemeneman då. :)

Fick köpt en åt mig i en butik 8 mil bort nyss.
Person håller en PARKSIDE-produkt i en butik, pris etikett synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Om det fortfarande finns någon desperat plasmanörd i Göteborg så kan jag tipsa om att det just nu (14.15) finns 13 maskiner och 25+25 slitdelsaskar och cirkelstöd på Lidl Angereds Centum.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Såhär ser det ut i Vänersborg..

• Verktyg och utrustning för bygg och renovering uppställda för försäljning i en butik.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Såhär ser det ut i Vänersborg..
Proppfulla ställ i Eskilstuna såg jag idag vid 18-tiden. Är kanske marknaden för enfasplasma mättad? :thinking:

nanowire nanowire skrev:
Proppfulla ställ i Eskilstuna såg jag idag vid 18-tiden. Är kanske marknaden för enfasplasma mättad? :thinking:
Samma i Lund (Norra fäladen), kl 16, minst en halv pall med 20-25 stycken kvar. Dock stod där två äldre herrar som snackade skit och vakade över pallen som hökar, så de kanske har skrämt bort alla potentiella köpare :crysmile:

• Gilla
  • Haha
Ripley och 1 till
  • Laddar…
K
Hon lär ju inte få ligga ikväll, han är väl fortfarande ute i garaget och leker med plasmaskäraren.. :crysmile:

Från gruppen "vi som köpte plasmaskäraren på Lidl" på FB.

• Skärmavbild av Facebook-inlägg med text om kö till Lidl och bild på personer i kö med shoppingvagnar.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
onaka och 24 till
  • Laddar…
Fick en plasmaskärare i tidig födelsedagspresent, så nu behöver jag tydligen köpa en kompressor, är den på Lidl något att ha?
Formatet skulle passa bra då jag har lite trångt i garaget just nu.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.