ClasseClas ClasseClas skrev:
Det kommer alltid fel kommentarer.
Fel och fel. Det kan väl finnas någon som inte har koll på kedjespänning och blir hjälpt av en kommentar att det ser lite slakt ut.
 
  • Gilla
beqen och 2 till
  • Laddar…
Bidde en stol i solskenet, synd bara att lasyren tar sådan tid att torka så kan inte provdricka en öl i den ännu :confused:
 
  • Nybyggd stol belagd med färsk lasyr torkar på en pall i solskenet på en gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymålad svart Adirondack-stol i soligt trädgård med färsk lasyr, ännu inte torr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 13 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Har ju en ganska stor sjötomt där jag har sommarstugan... Har tagit tillbaks lite utsikt idag.
Det är inte ensamarbete om man har hunden med sig eller hur...
[bild] [bild] [bild]
Glen of Imaal terrier?
 
  • Gilla
Korvgubbe
  • Laddar…
Cheesen
Cesky terrier...
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
A
Nu har jag tills sist kommit igång med mina fönster. Det är fan inte lätt att få tiden att räcka till sina egna projekt. Stort tack till @findus42 för engagemanget med torpromberna för ngt år sedan. Jag har fuskat och satt en C-tapp i varje spröjs, jag var helt enkelt tvungen att spara lite tid, tiden får utvisa huruvida det fungerar. Eftersom det är mina egna fönster, och inga kundjobb så kan jag chansa. Annars har det varit riktigt roligt att köra lite massivträ igen, jag vet inte när det var senast. 20 år sen kanske? Annorlunda mot att såga och kanta MDF som jag annars ägnar mesta tiden åt.
Nytillverkade träspröjs med C-tappar som ligger staplade på en arbetsbänk i ett snickeri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av nygjorda träspröjs med C-tappar för enklare montering i ett fönsterbygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Massivträfönster under tillverkning, ihopsatt med C-tapp och klämt fast med skruvtvingar på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av ett hörn på handtillverkade träfönsterspröjs med en C-tapp montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nygjort fönster med spröjs i träverkstad, intill en blå träbearbetningsmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Fadai och 42 till
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Bidde en stol i solskenet, synd bara att lasyren tar sådan tid att torka så kan inte provdricka en öl i den ännu :confused:
Det blev fint! Har du mått/dimensioner eller länk till ngn instruktion? :)
 
Kopierade någon på Youtube. Sök "kentucky stick chair" finns massor.

Jag har kört med tryckat 28x45, hamparep 8mm från biltema. Kan återkomma med exakta kap och borr mått om det önskas, har inte det framför mig just nu bara.
 
  • Gilla
Fnorberg och 2 till
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Kopierade någon på Youtube. Sök "kentucky stick chair" finns massor.

Jag har kört med tryckat 28x45, hamparep 8mm från biltema. Kan återkomma med exakta kap och borr mått om det önskas, har inte det framför mig just nu bara.
Jag byggde en sån stol ifjol, hade lite problem med att den sjönk ihop när man satte sig i den. Det löste sig när jag bytte från rep till gängstång där i skarven mellan säte och rygg. Det gick att få bättre "spänn" i det tycker jag. Det behöver ju inte bli samma problem för dig men om det uppstår så prova det
 
  • Gilla
Qjanto och 1 till
  • Laddar…
S
mowatom skrev:
Nu har jag tills sist kommit igång med mina fönster. Det är fan inte lätt att få tiden att räcka till sina egna projekt. Stort tack till @findus42 för engagemanget med torpromberna för ngt år sedan. Jag har fuskat och satt en C-tapp i varje spröjs, jag var helt enkelt tvungen att spara lite tid, tiden får utvisa huruvida det fungerar. Eftersom det är mina egna fönster, och inga kundjobb så kan jag chansa. Annars har det varit riktigt roligt att köra lite massivträ igen, jag vet inte när det var senast. 20 år sen kanske? Annorlunda mot att såga och kanta MDF som jag annars ägnar mesta tiden åt.
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Du får ta och snickra i massivträ oftare. (y)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Bidde en stol i solskenet, synd bara att lasyren tar sådan tid att torka så kan inte provdricka en öl i den ännu :confused:
Men du kan ju dricka en medans du vaktar att lasyren torkar rätt. :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Luddis_1 och 2 till
  • Laddar…
Verktyg och fästögla monterad på träyta med borrspån runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


monterat fästöglor :D
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
HogeN HogeN skrev:
[bild]

monterat fästöglor :D
Vilka öglor? :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Vilka öglor? :)
Jag ser tre, exempelvis denna i mitten.

Rund genomföring med lock på svart underlag, möjligen del av byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller missförstår jag något? :thinking:
 
richardtenggren
Alfredo Alfredo skrev:
Jag ser tre, exempelvis denna i mitten.

[bild]

Eller missförstår jag något? :thinking:
Jag tänkte mer på var de var inköpta då ;)
 
  • Gilla
Testarn
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Vilka öglor? :)
ingenaning märke elr namn.. men samma som oftas finns på lastbilsflak
 
  • Ledsen
richardtenggren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.