10 405 läst · 88 svar
10k läst
88 svar
Va fn hände? - tvättmaskinen smällde vid centrifugering
Jag har hämtat delar till vitvaror från en elonfackhandel som erbjuder "skrotningsservice" i samband med försäljning/leverans. De hade ett eget mellanlager med en hel del maskiner och jag fick plocka vad jag ville. Har tidigare köpt "allt" från den butiken, vilket kanske underlättade. Kanske har du någon liknande butik i närheten.nino skrev:
Det kan vara samma motor du får kolla centrifugeringshastighetennino skrev:
Men jag tror att den är äldre
Du ser nog de två siffrorna efter"special" på tvätt medelsfacket
Bara om den fungerar och då är det en jättebra maskin, den kan ha en 33-motor och då passar den din, men har den den äldre varianten med intern kolhållare så finns det inget att göra dessa motorer går ej att få tag pånino skrev:
Lägger upp bilder ifall det är nåt annat än motorn som strular
Kan tillägga att det endast är en liten handduk i maskinen om det spelar nån roll
Program valt
Direkt efter jag tryckt på start
Tar in vatten, gör nåt snurr stannar gör ett nåt snurr igen, stannar och börjar pumpa ur vattnet och slår av
Kan tillägga att det endast är en liten handduk i maskinen om det spelar nån roll
Program valt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tar in vatten, gör nåt snurr stannar gör ett nåt snurr igen, stannar och börjar pumpa ur vattnet och slår av
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Kolla lösningarna på kretskortet till reläernanino skrev:Lägger upp bilder ifall det är nåt annat än motorn som strular
Program valt
[bild]
[bild]
[bild]