Nu har vi graverat golvet också :) Dags att slanga!

Rum under renovering med nyligen installerad golvvärme före pågjutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen graverade golvvärmeslingor klara för betonggjutning i renoverat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Golv med graverade spår för golvvärmeinstallation i ett under renovering rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Graverat golv med lagt värmeslingor för golvvärme i ett tomt rum med en stege och en dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Golv med nygraverade spår för golvvärmeinstallation i ett tomt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En stor säck med grus och en gul hink framför, i en trädgård med ett hus och en studsmatta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
maria01 och 17 till
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Nu har vi graverat golvet också :) Dags att slanga!

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Pellets i pusselform!
 
S Senior skrev:
Pellets i pusselform!
Ja det kan man säga :) Eller kanske råvara till golvspånskivor i nästa rum. Perfekt med egen produktion när trävarupriserna är så miserabla.
 
  • Haha
  • Gilla
Jonatanm535 och 1 till
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Ja det kan man säga :) Eller kanske råvara till golvspånskivor i nästa rum. Perfekt med egen produktion när trävarupriserna är så miserabla.
Blanda säckens innehåll med vanligt trälim och du har golvspånskiva som flytspackel ;) bara smeta ut, lägga på slangarna och låta dem sjunka ner lagom
 
Greige ser misstänkt lik ut färgen på en omålad gipsskiva…
 
B b8q skrev:
Greige ser misstänkt lik ut färgen på en omålad gipsskiva…
Har vi gjort allt slit i onödan!? Vi skojade om samma sak här hemma men det blev faktiskt lite skillnad.
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Som vanligt så blir allt ni gör väldigt fint, imponerande!
 
  • Gilla
FruB och 1 till
  • Laddar…
Vi har lite påsklov här hemma så det fortsätter att hända saker i vardagsrummet.

Igår ringde leverantören av vår spisinsats och undrade om de kunde komma och montera, några dagar tidigare än planerat. De var hjärtligt välkomna så nu står insatsen där den ska och kanalen som läckte vid provtryckning har fått slang. Vi var med under monteringen så allt hamnade där vi ville med linjering av insats, gnistskydd och golv. Jag sprang med lasern och det var nog bra eftersom montören tyckte det var onödigt noggrant :) De gjorde ett utmärkt jobb. Resten av jobbet med omramning av silikatskivor och putsning av hela rasket tänkte vi göra själva.

Golvvärmen är på plats och ikväll satte jag slangarna i fördelaren och driftsatte. Gjorde även färdigt rumsstyrningen med termostater och ställdon så nu är värmen klar. Ett fasligt duschande ikväll har gjort att värmepumpen inte har gjort värme på ett tag så vi får vänta lite och se om det blir varmt senare.

Just nu pysslar vi med golv och det blir fiskbensparkett även här. Det tog en förmiddag att lägga fiskbensmönstret med god hjälp från 5-åringen som hade stenkoll på när han skulle leverera A- eller B-bitar med spånt på olika sidor :) Nu har vi skurit rent och fräst rätt profil så vi kan börja sätta listband och fris. Många timmar pyssel innan det är klart men ganska kul.

Installation av golvvärme med slingor på ett trägolv i färd med att renoveras, bredvid en murad pelare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av golvvärme med utlagda rör och fiskbensparkett i förberedelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av golvvärme med slangar förlagda genom golvutrymmet i ett hem i renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En ryggmärg till pannrummet

Värmefördelare med anslutna slangar och termostat vid en vit vägg, installationsarbeten pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad spisinsats vid råtegelvägg med fiskbensparkett och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av fiskbensparkett med verktyg och bitar av trägolv i olika stadier av läggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fiskbensparkett under installation med synliga träbitar i mönstret och skärande verktyg bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Hojte och 23 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Vad fint det blir! :ok:
 
  • Gilla
Kustvägen och 2 till
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Nu har vi graverat golvet också :) Dags att slanga!

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Jag håller också på att renovera ett hus och håller snart på att fixa med golvvärmen ser att du har vannan inne, har du några tips hur man gör vändningarna och svängar
 
Hur har sommaren varit på Röda Grind? Några framsteg att rapportera om?
 
P
Bernieberg Bernieberg skrev:
Vi har lite påsklov här hemma så det fortsätter att hända saker i vardagsrummet.

Igår ringde leverantören av vår spisinsats och undrade om de kunde komma och montera, några dagar tidigare än planerat. De var hjärtligt välkomna så nu står insatsen där den ska och kanalen som läckte vid provtryckning har fått slang. Vi var med under monteringen så allt hamnade där vi ville med linjering av insats, gnistskydd och golv. Jag sprang med lasern och det var nog bra eftersom montören tyckte det var onödigt noggrant :) De gjorde ett utmärkt jobb. Resten av jobbet med omramning av silikatskivor och putsning av hela rasket tänkte vi göra själva.

Golvvärmen är på plats och ikväll satte jag slangarna i fördelaren och driftsatte. Gjorde även färdigt rumsstyrningen med termostater och ställdon så nu är värmen klar. Ett fasligt duschande ikväll har gjort att värmepumpen inte har gjort värme på ett tag så vi får vänta lite och se om det blir varmt senare.

Just nu pysslar vi med golv och det blir fiskbensparkett även här. Det tog en förmiddag att lägga fiskbensmönstret med god hjälp från 5-åringen som hade stenkoll på när han skulle leverera A- eller B-bitar med spånt på olika sidor :) Nu har vi skurit rent och fräst rätt profil så vi kan börja sätta listband och fris. Många timmar pyssel innan det är klart men ganska kul.

[bild]

[bild]

[bild]
En ryggmärg till pannrummet

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Snyggt golv! Vad är det för märke och behandling?
 
P Posselosse skrev:
Snyggt golv! Vad är det för märke och behandling?
Det kan jag svara på, som delar hus och renoveringsbestyr med trådstartaren och som också var den som klickade hem det. :)

Det är Bjelins fiskbensparkett Sigtuna Select i vit mattlackad ek.
 
  • Gilla
Licke och 2 till
  • Laddar…
PellePeps PellePeps skrev:
Hur har sommaren varit på Röda Grind? Några framsteg att rapportera om?
Vi slår inga hastighetsrekord i det här hushållet precis :D, men lite har väl hänt.

Vardagsrummet är i princip klart. Vi ska dra ett lager puts på den nya spisen och klämma dit ett gnistskydd som vi väntar leverans på.

Vi har också rivit ut det rummet som så småningom ska bli kök. Satt in en fönsterpardörr och flyttat ett fönster från en vägg till en annan. Vi hade ju planer på att bygga det nya köket nu i höst, men pga av prisökningar till höger och vänster så ligger vi lite lågt och ser hur det ser ut till våren med allt.

Vi grävde lite nya rabatter och grusgångar utomhus och lagom när hösten slog till fick vi ett infall och byggde en altan. Den är inte riktigt klar...vi har ett golv men inga trappor. Mest för att jag har lite svårt att förlika mig med pizzeriakänslan ett stort tryckimpregnerat dansgolv ger och jag har kört fast i hur jag ska få det att bli lite snyggt, ombonat och integrerat. Alla förslag är välkomna.

Min käre make har lovat att göra lite inlägg om de olika projekten. Då bjuds det även på lite foton. Det blir ju så mkt roligare då. :D
 
  • Gilla
  • Älska
PellePeps och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.