Verkar som om det är lite svårt att få tag på larm nu! Någon som vet på rak arm var SPC 4320 finns i lager?
Har försökt hitta telefonnummer till de webbshoppar som rekommenderas här men lyckas inte så bra!

behöver köpa ett komplett kit med 4320, knappsats och lite trådlösa tvåvägs-detektorer.
 
  • Gilla
Joelbit
  • Laddar…
Har precis skaffat mig en ny telefon och ska lägga in appen i denna. Hur får man appen att fungera? Går jag in i spc connect ser jag att jag har två tidigare telefoner där, men kommer inte ihåg hur man lägger till en ny.
 
RilleRock
Joacimz Joacimz skrev:
Har precis skaffat mig en ny telefon och ska lägga in appen i denna. Hur får man appen att fungera? Går jag in i spc connect ser jag att jag har två tidigare telefoner där, men kommer inte ihåg hur man lägger till en ny.
Du gör det i appen under inställningar/central/redigera meddelanden.
 
  • Gilla
Joacimz
  • Laddar…
RilleRock RilleRock skrev:
Du gör det i appen under inställningar/central/redigera meddelanden.
Antar att man måste logga in först i appen? Skärmdump av inloggningsfelmeddelande med texten "ERROR: Authentication Failed".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad gör man om man glömt lösenordet?
 
Joacimz Joacimz skrev:
Antar att man måste logga in först i appen? [bild]

Vad gör man om man glömt lösenordet?
Återställa lösenordet via,
https://www.spcconnect.com/
 
Demmpa Demmpa skrev:
Återställa lösenordet via,
[länk]
Jag kan logga in på spcconnect, så det lösenordet har jag. Men det funkar inte i appen.
 
RilleRock
Joacimz Joacimz skrev:
Jag kan logga in på spcconnect, så det lösenordet har jag. Men det funkar inte i appen.
Då skriver du fel då det är samma.
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Joacimz Joacimz skrev:
Jag kan logga in på spcconnect, så det lösenordet har jag. Men det funkar inte i appen.
Skärmdump av inloggningssida för SPC-systemet med användarnamn och lösenordsfält synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu har jag återställt lösenordet för att kunna utesluta detta.

Är pushmeddelandet kopplat till SPC Connect användaren eller till centralanvändaren?

Går jag in under Ändra centrala anslutningsdetajer så finns en användare som jag har skapat med tillhörande lösenord (som jag har glömt), kan det något där som spökar?

När jag klickar på gula klotet vid anslut till SPC centralen kommer jag inte åt den längre.

Känns som om det är komunikationen mellan mitt "moln" konto och den fysiska enheten som spökar, men jag får notiser när man larmar på osv på gamla telefonen.

Vet inte riktigt var jag felsöka längre.

Gränssnitt med felmeddelande och "Anslut till SPC centralen" knapp med gult klot som ikon.
 
Du har SPC Connect’s anv.namn & lösen till appen, sen centralens anv.namn & lösen för att kunna manövrera centralen via appen.
 
  • Gilla
Joacimz
  • Laddar…
Har haft mycket nytta av denna tråd, men nu har jag gått bet. Har nyligen utökat med en expansionsenhet som jag ska koppla tre brandvarnare DP721R till. I centralen har jag använt OP4 för att styra minus, men hur gör jag det på expansionsenheten? Det finns två utgångar vid 7 på bilden, men de har tre anslutningar vardera benämningarna från väster till höger NO/COM/NC. Ska jag ansluta minus till COM, då det är den som växlar, eller måste både plus och minus matas från denna utgång för att det ska funka?

Schematisk bild av en expansionsenhet för brandvarnare med markerade terminaler och ledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Minus på Com, utgående till detektorn på NC, när relät drar så faller spänningen till detektorn.

NO = Normalt öppen
COM = Gemensam
NC = Normalt sluten
 
  • Gilla
Christian_l
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Minus på Com, utgående till detektorn på NC, när relät drar så faller spänningen till detektorn.

NO = Normalt öppen
COM = Gemensam
NC = Normalt sluten
Det var snabbt svarat! Jag behöver alltså dra en matning av minus till COM på denna utgång? Det är den skillnaden mellan OP4/5/6 på centralen och dessa på expansionsenheten?
 
OPna är Optokopplare där ena ”polen” är internt kopplad, de men NO-COM-NC är fysiskt växlande reläer där en reläspole påverkar en vipparm.

NO-COM-NC reläer är som en trappströmbrytare.

Edit: NO-COM-NC reläer är potentialfria. Fördelen med detta är att man kan styra annan utrustning som har egen intern spänningsmatning eller som behöver en annan spänning än de 12VDC som larmcentralen använder, eller där det behövs högre ström än vad larmcentral kan ge.
 
  • Gilla
Christian_l
  • Laddar…
T
C Christian_l skrev:
Det var snabbt svarat! Jag behöver alltså dra en matning av minus till COM på denna utgång? Det är den skillnaden mellan OP4/5/6 på centralen och dessa på expansionsenheten?
Ja, då utgångarna på expansionskortet är 2st reläutgångar, vilket normalt inte levererar någon spänning. Utan det dom är qtt växlar kontakten mellan COM och NO/NC.
Utgång 3 i centralen har precis samma funktion.

Känner att man blivit segare på att skriva med tiden, kommer alltid någon/några emellan innan man skrivit klart...
 
  • Gilla
Christian_l
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.