817 553 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Problemet kvarstår oberoende av det.BirgitS skrev:Fast när det gäller vaccinerna så finns det ju enormt mycket undersökningar och forskning från källor som inte har något att vinna oavsett vilket resultat de kommer fram till. Ett enkelt exempel är ju att under den stora tredje vågen i förra våren så dog väldigt få jämfört med de två tidigare vågorna och enda skillnaden var att de äldsta var vaccinerade.
Som ses i Footnotes är det inte heller två oberoende skribenter så sidan faller ju lite på eget grepp.
En av de äldsta och bästa journalerna vi har här i denna värld den är alltså stöttad av väldigt kompetenta människor, författarna förklarar bara i footnotes att de har skrivit en bok i ämnet tidigare, det gör definitivt inte att de faller på eget grepp de gör dem mer kompetenta i området för de har tidigare erfarenhet i ämnet.
Finns det ingen grund för att vaccinskeptiker blir tystade?P pmd skrev:Du är inte ensam om inställningen att dina debattmotståndare vill "tysta" och "censurera" dig, eller liknande. Det händer lite då och då här. Det är oftast (eller kanske alltid?) vaccinskeptiker som hävdar sådant av någon anledning.
Byt inställning! Det finns ingen grund för den.
Argumentera i sakfrågan istället. Då blir den här tråden mycket intressantare.
Jo det trodde jag, inte svårt att välja den vägen om den då framtida utvecklingen.BirgitS skrev:
Nej så är det inte, det fick vi reda på uppe i Sundsvall, där provocerade arbetsgivarn sjukvårdspersonalen till den grad med sänkta löner, en månad efter det du påstår hade hänt, så att de riskerade sänkt kapacitet, så dum är ingen i en så pressad situation, alltså hade vi inte så tufft läge pga Covid.BirgitS skrev:Sen tycker jag att det är tokigt att bara haka upp sig bara på antalet som dör och helt glömma alla de som har behövt sjukhusvård antingen under sin covidsjukdom eller efteråt pga. postcovid. Postcovid är ju rätt jämnt fördelat över alla vuxna åldersgrupper.
Covid har även denna vinter orsakat extra hög belastning inom sjukvården vilket lett till att många har fått sämre vård och andra har inte fått den vård de har behövt vilket lett till ökat lidande.
Nej det vet man ingenting om , det är spekulation.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Inte för att de har skrivit en bok men för att en advokatbyrå har betalat för en del av den. Enda anledningen till det är väl att advokatbyrån vill ha ett visst resultat som de kan använda i domstol för den sida som de representerar.A arn bygg skrev:Problemet kvarstår oberoende av det.
En av de äldsta och bästa journalerna vi har här i denna värld den är alltså stöttad av väldigt kompetenta människor, författarna förklarar bara i footnotes att de har skrivit en bok i ämnet tidigare, det gör definitivt inte att de faller på eget grepp de gör dem mer kompetenta i området för de har tidigare erfarenhet i ämnet.
Att se skillnaden mellan andra och tredje vågen i Sverige när det gäller antal avlidna fast det var likartad smittspridning i samhället har verkligen inte något att göra med läkemedelsföretags forskning. Så vad är det som kvarstår?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Menar du att du gissade alltså?A arn bygg skrev:
Ingen kunde ju i somras veta egenskaperna för nästa "Variant of Concern". Kunde mycket väl ha blivit något som orsakade allvarligare sjukdom på samma sätt som alfa och delta orsakade allvarligare sjukdom.
Naturligtvis är det en mycket stor extra belastning med 2000 covidsjuka patienter. Det ledde ju ju till många uppskjutna operationer och annan planerad vård, dvs. sämre vård för många och ökat lidande för många. Sverige är mycket större än Sundsvall. Du borde läsa inläggen i den här tråden som är skrivna av sjukvårdsanställda som Jonobe och KristinaRT.A arn bygg skrev:Nej så är det inte, det fick vi reda på uppe i Sundsvall, där provocerade arbetsgivarn sjukvårdspersonalen till den grad med sänkta löner, en månad efter det du påstår hade hänt, så att de riskerade sänkt kapacitet, så dum är ingen i en så pressad situation, alltså hade vi inte så tufft läge pga Covid.
Nej, det är inte spekulation eftersom man vet att risken att avlida är flera gånger högre för ovaccinerade än för vaccinerade, se veckorapporterna från Fohm.A arn bygg skrev:
Den skrevs för att visa att multimiljonbolaget GlaxoSmithKline (GSK) hade vinklat sin forskning när det gällde hur effektiv depressionsmedicin var för unga, den speglar bra det problem som vi nu diskuterar pengar styr för mycket och fel i hur medecinskvetenskap görs. Så nej den faller inte på eget grepp, de har erfarenhet i ämnet och är kompetenta forskare.BirgitS skrev:Inte för att de har skrivit en bok men för att en advokatbyrå har betalat för en del av den. Enda anledningen till det är väl att advokatbyrån vill ha ett visst resultat som de kan använda i domstol för den sida som de representerar.
Att se skillnaden mellan andra och tredje vågen i Sverige när det gäller antal avlidna fast det var likartad smittspridning i samhället har verkligen inte något att göra med läkemedelsföretags forskning. Så vad är det som kvarstår?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Jag ser det i alla fall som lite dumt att bli sponsrade av en advokatfirma när man försöker skriva om att andra vinklar sin forskning pga. vinstintresse.A arn bygg skrev:Den skrevs för att visa att multimiljonbolaget GlaxoSmithKline (GSK) hade vinklat sin forskning när det gällde hur effektiv depressionsmedicin var för unga, den speglar bra det problem som vi nu diskuterar pengar styr för mycket och fel i hur medecinskvetenskap görs. Så nej den faller inte på eget grepp, de har erfarenhet i ämnet och är kompetenta forskare.
Sen tycker jag då att det är irrelevant när det gäller vaccinerna eftersom det finns så väldigt mycket undersökningar och forskning om deras goda resultat från helt oberoende ställen.
Nej, du har fel. De hjälper världen till att bli bättre och att färre människor skall lida pga felaktigheter som uppstår när det finns vinstintressen som är viktigare än människors hälsa.BirgitS skrev:Jag ser det i alla fall som lite dumt att bli sponsrade av en advokatfirma när man försöker skriva om att andra vinklar sin forskning pga. vinstintresse.
Sen tycker jag då att det är irrelevant när det gäller vaccinerna eftersom det finns så väldigt mycket undersökningar och forskning om deras goda resultat från helt oberoende ställen.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Naturligtvis är det bra att folk redovisar när det pågår felaktigheter när det gäller forskning oavsett om det är någon på ett läkemedelsföretag, Karolinska eller ett universitet som fuskar. Men bara utifrån ett eller ett fåtal fall ska man inte dra slutsatsen att all forskning är fusk, för då blir det lätt konspirationsteori av det.A arn bygg skrev:
Dock är just det du har tagit upp inte särskilt relevant ifråga om covidvaccinering eftersom det finns så enormt mycket samstämmig forskning från olika håll.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Ibland känns din kamp för vaccin väldigt personlig. på ett personligt plan.BirgitS skrev:Jag ser det i alla fall som lite dumt att bli sponsrade av en advokatfirma när man försöker skriva om att andra vinklar sin forskning pga. vinstintresse.
än ärlig fråga inget illa ment.
Nej all forskning är inte fusk, men den medicinska forskningen är nu bevisligen mer utsatt för felaktigheter och fusk pga stora pengar, det har länge vart ett stort problem med hur stora farmaceutiska bolag som tjänar stora pengar vill påverka oss och det resulterar inte sällan i onödigt mänskligt lidande. Detta är nu inte ett par fall vi snackar om och det är stora pengar, det har de även tjänats pengar på onödig vaccination.BirgitS skrev:Naturligtvis är det bra att folk redovisar när det pågår felaktigheter när det gäller forskning oavsett om det är någon på ett läkemedelsföretag, Karolinska eller ett universitet som fuskar. Men bara utifrån ett eller ett fåtal fall ska man inte dra slutsatsen att all forskning är fusk, för då blir det lätt konspirationsteori av det.
Dock är just det du har tagit upp inte särskilt relevant ifråga om covidvaccinering eftersom det finns så enormt mycket samstämmig forskning från olika håll.
Är det din spaning att advokatfirmor har ett större mänskligt patos än läkemedelsbolag? Du ruckar hela min världsbild. Här levde jag i min tro att advokater fanns för att ge bilförsäljare en chans att slippa komma sist på listan över goda människor.A arn bygg skrev:
Nej inte min spaning, "De" i min text syftade på de som hade publicerad artikel och skrivit boken.J Jocke Best skrev: