E
Läst hela tråden nu, geees vilken dålig installatör!

Kul att det löste sig ~500 inlägg senare. (y):cool:
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
K kjork skrev:
jag inväntar fortfarande datum när de ska påbörja besiktning
Vad händer i frågan?
 
K
Skulle vara intressant med uppdaterade kurvor nu när soliga mars också snart passerat.

Om det inte står något i offerten om åsk-/överspänningsskydd på DC-sidan hade jag frågat om det. Och då ska det vara sådana som sitter i växelriktaren med signalkabel till övervakning så man ser i APP och display att de löst ut.
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Ren förlust om anläggningen inte gått optimalt senaste tiden :cry:
 
K knightjocke skrev:
Skulle vara intressant med uppdaterade kurvor nu när soliga mars också snart passerat.

Om det inte står något i offerten om åsk-/överspänningsskydd på DC-sidan hade jag frågat om det. Och då ska det vara sådana som sitter i växelriktaren med signalkabel till övervakning så man ser i APP och display att de löst ut.
här är senaste dagens kurvor mpp1 och 2
 
  • Skärmbild av energiproduktionskurvor för solpaneler med en toppvärde mitt på dagen den 26.03.2022.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
Hej samma dag hade jag 67 kWh och med 13,7 anläggning i Stockholm, hade du lite sol igår?
Graf över solenergiproduktion på 67 kWh över en dag i Stockholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H Husgubbe skrev:
Hej samma dag hade jag 67 kWh och med 13,7 anläggning i Stockholm, hade du lite sol igår?
[bild]
har du din anläggning väst lite nordväst?
 
H Husgubbe skrev:
Hej samma dag hade jag 67 kWh och med 13,7 anläggning i Stockholm, hade du lite sol igår?
[bild]
Samma här 69,7 kWh på 14kW anläggning i Trollhättan
 
Vilka väderstreck har ni anläggningarna i. Jag kollade lite snabbt med min iPhone och den kompassen. 281 grader ligger min i
 
K kjork skrev:
Vilka väderstreck har ni anläggningarna i. Jag kollade lite snabbt med min iPhone och den kompassen. 281 grader ligger min i
Sydost 210gr
 
Det kan inte stämma? Om väst är 275 grader och syd 180 så borde din anläggning ligga i sydväst?
 
Mer noga har 2 tak första Sö 225gr tak 2 Sv 136gr
 
Tvärtom va? Strunt samma, när jag ser hur solen rör sig så förstår jag att det inte är fullt ös på anläggningen än. Men det hade vart kul att höra någon mer som har ca 280grader på sin anläggning.
 
  • Kompass med röd visare pekande nära 0 grader nord på en svart bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C carl fabian skrev:
Mer noga har 2 tak första Sö 225gr tak 2 Sv 136gr
Kollade med 1 kompass men var inte kalibrerad 136 gr och 225gr
 
C carl fabian skrev:
Kollade med 1 kompass men var inte kalibrerad 136 gr och 225gr
vad har endast anläggningen i sydväst igår? Och vad är det för kWh peak
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.