714 341 läst · 11 039 svar
714k läst
11,0k svar
Allt om bilen
SAAB hade larm med inbyggt batteri på bla 9 5, när det började vissna falsklarmade det i tid och otid. Kanske har även Volvo larm med batteri ??
SAABs larm satt under framskärmen och var limmat ihop, man fick såga isär det och löda i ett nytt laddnibgsbart batteri.
Vanligast annars på falsklarm är dåliga dörrkontakter, och kontakter i lås/handtag.
SAABs larm satt under framskärmen och var limmat ihop, man fick såga isär det och löda i ett nytt laddnibgsbart batteri.
Vanligast annars på falsklarm är dåliga dörrkontakter, och kontakter i lås/handtag.
Försökte mig på att få isär en snäcka till en Transit, men gav upp och köpte en på skroten. Troligtvis behövdes specialavdragare, men det här var före Internets tid. Hitta hur man gör på en GM är väl en barnlek idag.galento skrev:
Känner du till "Dojjan" Daniel Karlsson från Mönsterås ?? Han är i USA nu och tar hem bilar o delar på beställning.
Redigerat:
Jag bytte ut ett larm på en Golf II en gång i tiden just för att larmet kunde aktiveras under färd och lite då och då. Hade redan ett extra låg så började byta ut larmet, sista kabeln som var kvar av gamla larmet var det som felade, gått av vid batteriet och glappade/tappade strömmen ibland och när larmet väl återfick ström larmade det. Så bytte ut ett fungerande larm...
Glidok skall man underhålla ofta, speciellt glidpinnarna + nyare ok med kompositkolvar skall man pressa tillbaka lite innan borttagning, de spricker lätt om de fastnar vid borttagningen.
Glidok skall man underhålla ofta, speciellt glidpinnarna + nyare ok med kompositkolvar skall man pressa tillbaka lite innan borttagning, de spricker lätt om de fastnar vid borttagningen.
V70 från samma tid har en tendens att börja tjuvlarma när batteriet som är inbyggt i sirenen tackar för sig så det kan vara en ände att börja i, någon i närheten som har en VIDA? Enklaste sättet att diagnostisera.nino skrev:
Nej det vet jag inte... Sen bor dom i Västerås nu och är hem så sällan.J jonko skrev:
Ja man får väl kolla info på nätet och pickup forum. Kollade lite priser snabbt på utbytes snäckaIsakare skrev:Försökte mig på att få isär en snäcka till en Transit, men gav upp och köpte en på skroten. Troligtvis behövdes specialavdragare, men det här var före Internets tid. Hitta hur man gör på en GM är väl en barnlek idag.
Känner du till "Dojjan" Daniel Karlsson från Mönsterås ?? Han är i USA nu och tar hem bilar o delar på beställning.
och den kostade 5890 kr här och samma fabrikat i us 2211 kr men då tillkommer frakt , tull och moms och man kan ju tänka sej att denna väger några kilo. Man får kolla nivån i servopumpen lite oftare så länge. Renoveringssatsen kostar knappt 1400 kr här .Har inte hört talas om "Dojjan" men tack för tips
Kan också tipsa om han, en kompis köpte bil genom honom, inga problem.galento skrev:Ja man får väl kolla info på nätet och pickup forum. Kollade lite priser snabbt på utbytes snäcka
och den kostade 5890 kr här och samma fabrikat i us 2211 kr men då tillkommer frakt , tull och moms och man kan ju tänka sej att denna väger några kilo. Man får kolla nivån i servopumpen lite oftare så länge. Renoveringssatsen kostar knappt 1400 kr här .Har inte hört talas om "Dojjan" men tack för tips
[bild]
Skickar ofta containers så är det inte panik så kan det nog funka
Hade några raketarslen med 2 vxl Sachs handväxel i ungdomen men en kompis hade en sådan DBS Sport , den minns man väl.Isakare skrev:
Har åkt skoter i en del år och då Piaggios modeller varav en Vespa 200cc och det var helt underbara fordon.
Redigerat: