L likblek skrev:
Hur tjocka mattor har du? Jag antar att det är någon typ av gymmattor i gummi?
Den till bandet är ca 3-4 cm. Fick det till när jag köpte bandet. Det är massivt gummi.
Till cykeln har jag bara en dryg cm tjock.

Jag hade varit trygg iallafall att ha 2-3 cm tjockt till tyngre vikter så länge man låter bli att släppa.
 
  • Gilla
likblek
  • Laddar…
Du kan ha drop pads om du ska köra nå ryck och stöt, fungerar till mark också men inte optimalt. Men så kör jag, och då med en platå mellan drop pads.
 
  • Gilla
likblek
  • Laddar…
Jag har klinkers och kör genomgående med 8mm matta i hela ytan, när jag ska ha vikter som vidrör golvet har jag 2st 70mm gummi-mattor jag lägger fram (för tex marklyft), och vill jag droppa stång från axelhöjd har jag drop pads.
https://kraftmark.se/collections/drop-pads/products/crash-pads

Hittills ingen åverkan.
Hemma gym med skivstång, vikter och skyddande gummi-mattor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
likblek
  • Laddar…
P PontusmedPP skrev:
Jag har klinkers och kör genomgående med 8mm matta i hela ytan, när jag ska ha vikter som vidrör golvet har jag 2st 70mm gummi-mattor jag lägger fram (för tex marklyft), och vill jag droppa stång från axelhöjd har jag drop pads.
[länk]

Hittills ingen åverkan.
[bild]


Toppen! Ser ju ut som en fin och ekonomiskt vettig lösning
 
I början av tråden finns en bild från oss. Inlägg #29. Vi har klinkers och gjorde en "lyftarplattform" av ett lager OSB. På det ligger sedan 12mm gym golv på sidorna och en plywood skiva i mitten. Inga dropp från över huvudet inomhus. Men det är av många anledningar. Ryck och stöt körs dock frekvent iaf.
 
  • Gilla
likblek
  • Laddar…
Jag har en pall med gymmattor över om någon är intresserad.
Tror de är 3cm tjocka.
Storlek typ 1x2m.
När vi byggt gymm så har vi lagt parkett ovanpå, men en plywoodskiva kan kanske duga?
Finns i Eskilstuna ifall du undrar.

//AA
 
S saiter skrev:
Jag har en pall med gymmattor över om någon är intresserad.
Tror de är 3cm tjocka.
Storlek typ 1x2m.
När vi byggt gymm så har vi lagt parkett ovanpå, men en plywoodskiva kan kanske duga?
Finns i Eskilstuna ifall du undrar.

//AA
Jag är! Skickar PM
 
Äntligen färdig med mitt hemmagym, blev en ombyggnad av gamla garaget i vintras.

 
  • Gilla
shellsson och 3 till
  • Laddar…
S
Inredd träningssal med boxningssäck, spegel, vikter och fläkt. Neutralt, rent och organiserat utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett modernt hemmagym med stång, bänk, hantlar, löpband och mattor. Ren och organiserad utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett rent och rymligt hemmagym med vikter, skivstång, löpband och hantlar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
boschkenta och 15 till
  • Laddar…
S SwiftD skrev:
[bild]

[bild]

[bild]
Det var rejält med plats.
 
S
J Jonasdzm skrev:
Det var rejält med plats.
Jag har precis byggt upp det, så jag kommer bo in mig lite och se vad jag saknar innan jag proppar in mer. Jag vill att det ska vara en plats man vill vara och inte bara få något gjort.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
S SwiftD skrev:
[bild]

[bild]

[bild]
Stort som fan! Är inte mattorna en aning tunna för att skydda golvet om du tappar en vikt? Ser ut att vara 1cm typ?
 
Garage med motorcyklar, cyklar, träningsutrustning, ballonger och diverse föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En bänkpress inklämd i garaget.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
S
M mrmlz skrev:
Stort som fan! Är inte mattorna en aning tunna för att skydda golvet om du tappar en vikt? Ser ut att vara 1cm typ?
Som sagt allt är nytt och jag provar mig fram. Jag har kollat en del på mattor men det är ju en investering på 5000kr för typ 9kvm. Som det är just nu så har jag dessa billiga mattor och lösa vikter i polyuretan och hantlarna är i liknande material. Det känns lite som att golvet kommer klara av det mesta. Klinkern är lagd med fix på både golv och klinkerplatta för att klara av tunga maskiner, då det är byggt för ett snickeri som jag lagt lite på hyllan.
Ska jag göra några tunga marklyft så får jag väl köpa ett par mattor till den ytan. Vi får se... jag funderar ett tag till.
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.