816 897 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Bananskalare skrev:
Vi misstror inte de siffror som kommer. Vi säger att de inte motsvarar ett komplett underlag, för det saknas en jävla massa siffror.T tank77 skrev:
https://www.oecd.org/swac/coronavirus-west-africa/
Statistical capacity in West Africa also remains largely insufficient to accurately report the number of deaths caused by COVID-19.
Many countries in the region are not able to carry out this census on a daily or even weekly basis, due to major dysfunctions in the collection, compilation and centralization of statistical data from hospitals to the national civil registration system.
This statistical vacuum, which prevents an accurate assessment of excess mortality, is primarily attributable to the fact that less than 30% of deaths are registered annually in African countries on average.
Ja, vi säger så, så blir lägervakterna nöjda.timmelstad skrev:Vi misstror inte de siffror som kommer. Vi säger att de inte motsvarar ett komplett underlag, för det saknas en jävla massa siffror.
[länk]
Statistical capacity in West Africa also remains largely insufficient to accurately report the number of deaths caused by COVID-19.
Many countries in the region are not able to carry out this census on a daily or even weekly basis, due to major dysfunctions in the collection, compilation and centralization of statistical data from hospitals to the national civil registration system.
This statistical vacuum, which prevents an accurate assessment of excess mortality, is primarily attributable to the fact that less than 30% of deaths are registered annually in African countries on average.
Om du har besökt några länder i Afrika så har du nog sett att i rätt många länder där är samhället inte lika utvecklat som i Europa, med allt vad de innebär för samhällsstatistik.T tank77 skrev:
Hur har du räknat ut det?T tank77 skrev:
Om du ser någon, som inte kan simma, som hamnar i vatten pga att en bro kollapsar, tänker du då att det är ingen idé att rädda den personen eftersom grundorsaken är att inkompetenta regeringar har underlåtit att underhålla broar de senaste 20 åren?Och kom inte med dravlet att ni tänker på dom som jobbar i sjukvården. En sjukvård som har nedmonterats av våra inkompetenta regeringar senaste 20 åren, vårdköerna var redan långa innan Covid-19 och har själv fått bestående skador av vår dåliga sjukvård i och med en operation. Världens högsta skatter men ändå så dålig sjukvård där avdelningar läggs ner samt dras ner på personal.
Med hjälp av lagen om lägenhetsregister kan SCB göra en folkräkning utan att knacka dörr. Den senaste heter Census 2021 (men jag vet inte om den är klar än).T tank77 skrev:
Ms och SDs förslag syftade knappast till att staten ska få en bättre siffra på hur många som bor i Sverige.T tank77 skrev:
Motivet som anges i artikeln är att det "beräknas" bo 200000 personer på fel adresser.
Det har mer att göra med statens kontrollbehov än något annat.
Eftersom du inte tycktes veta vad försiktighetsprincipen innebär så förklarade jag den för dig.Bananskalare skrev:
Varsågod! Du behöver inte tacka mig.
Eftersom det bor människor av många olika raser i Afrika (om vi låtsas att raser ens finns) så är "vi" knappast rasistiska.T tank77 skrev:
"Vi" är snarare kontinentistiska.
(F.ö. så tror jag nog att du får säga "du" till timmelstad. Han tycks vara en modern människa).
I en studie med 40’000 deltagare har ca 20’-25’000 fått vaccinet.Bananskalare skrev:
Jag tycker det första godkända vaccinet var väl provat, men inte välbeprövat.
Det finns ingen tydlig definition på hur lång tid, hur många som måste testas för att en medicin skall anses väl beprövad eller hur långe man måste använda en medicin/vaccin för att ha en positiv erfarenhet.
Min åsikt är att tiden måste vara lång nog att övervinna trögheten i vården att hitta och ”erkänna” oväntade biverkningar.