Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
Bananskalare Bananskalare skrev:
skillnaden är nog hårfin...
T tank77 skrev:
Nu hittar ni på igen, sorgligt för fan. Varför ska vi misstro siffror från Afrika, känns som ni har en rasistisk inställning.

Eller så är det så enkelt att siffrorna för Afrika stämmer men det går ju ihop med eran agenda att vaccin är den enda lösningen!
Vi misstror inte de siffror som kommer. Vi säger att de inte motsvarar ett komplett underlag, för det saknas en jävla massa siffror.

https://www.oecd.org/swac/coronavirus-west-africa/

Statistical capacity in West Africa also remains largely insufficient to accurately report the number of deaths caused by COVID-19.

Many countries in the region are not able to carry out this census on a daily or even weekly basis, due to major dysfunctions in the collection, compilation and centralization of statistical data from hospitals to the national civil registration system.

This statistical vacuum, which prevents an accurate assessment of excess mortality, is primarily attributable to the fact that less than 30% of deaths are registered annually in African countries on average.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
T
timmelstad timmelstad skrev:
Vi misstror inte de siffror som kommer. Vi säger att de inte motsvarar ett komplett underlag, för det saknas en jävla massa siffror.

[länk]

Statistical capacity in West Africa also remains largely insufficient to accurately report the number of deaths caused by COVID-19.

Many countries in the region are not able to carry out this census on a daily or even weekly basis, due to major dysfunctions in the collection, compilation and centralization of statistical data from hospitals to the national civil registration system.

This statistical vacuum, which prevents an accurate assessment of excess mortality, is primarily attributable to the fact that less than 30% of deaths are registered annually in African countries on average.
Ja, vi säger så, så blir lägervakterna nöjda.

T tank77 skrev:
OTROLIGT töntig och usel attityd.

• Gilla
Klacken och 4 till
  • Laddar…
P
T tank77 skrev:
Intressant att det i Afrika är det endast 10% som är vaccinerade och det har endast dött 220 000 i Covid-19 [länk] människor på en befolkning innehållandes 1.34 miljarder.

Knappt mätbart alltså.
Om du har besökt några länder i Afrika så har du nog sett att i rätt många länder där är samhället inte lika utvecklat som i Europa, med allt vad de innebär för samhällsstatistik.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
T tank77 skrev:
Att som frisk person utan bakomliggande sjukdomar ta ett vaccin som bara håller i ett halvår och inte skyddar mot att bli sjuk är ju trams. Större chans att jag skulle få svåra biverkningar av vaccinet.
Hur har du räknat ut det?
Och kom inte med dravlet att ni tänker på dom som jobbar i sjukvården. En sjukvård som har nedmonterats av våra inkompetenta regeringar senaste 20 åren, vårdköerna var redan långa innan Covid-19 och har själv fått bestående skador av vår dåliga sjukvård i och med en operation. Världens högsta skatter men ändå så dålig sjukvård där avdelningar läggs ner samt dras ner på personal.
Om du ser någon, som inte kan simma, som hamnar i vatten pga att en bro kollapsar, tänker du då att det är ingen idé att rädda den personen eftersom grundorsaken är att inkompetenta regeringar har underlåtit att underhålla broar de senaste 20 åren?

• Gilla
Lilak och 3 till
  • Laddar…
P
T tank77 skrev:
Ingen som egentligen vet hur många personer som bor i Sverige heller då våran regering vägrar göra en folkräkning. Men hundar och katter ska visst registreras, det är viktigare
Med hjälp av lagen om lägenhetsregister kan SCB göra en folkräkning utan att knacka dörr. Den senaste heter Census 2021 (men jag vet inte om den är klar än).

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
sen är omikrom inte lika farlig som dess tidigare släktingar
Men ungefär lika farlig som ursprungsvarianten från Wuhan. Den som tog kål på rätt många gamla människor på äldreboenden våran 2020.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
Att ta till våld eller hota är inte rätt nånstans.
Vem har tagit till våld eller hotat, menar du?

P
T tank77 skrev:
Ja, för folk som har funnits här innan 2000 men därefter stämmer det väldigt dåligt.

[länk]
Ms och SDs förslag syftade knappast till att staten ska få en bättre siffra på hur många som bor i Sverige.
Motivet som anges i artikeln är att det "beräknas" bo 200000 personer på fel adresser.
Det har mer att göra med statens kontrollbehov än något annat.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
jag trodde inte jag skulle behöva vara så tydlig.
Men jag trodde det var självklart att man ska skydda sig på rätt sätt.

men jag förstår att det kanske var en för svår fråga att prata om försiktighet med dig.
för dig är det oväsentligt.
Eftersom du inte tycktes veta vad försiktighetsprincipen innebär så förklarade jag den för dig.
Varsågod! Du behöver inte tacka mig.

P
T tank77 skrev:
Nu hittar ni på igen, sorgligt för fan. Varför ska vi misstro siffror från Afrika, känns som ni har en rasistisk inställning.
Eftersom det bor människor av många olika raser i Afrika (om vi låtsas att raser ens finns) så är "vi" knappast rasistiska.

"Vi" är snarare kontinentistiska.

(F.ö. så tror jag nog att du får säga "du" till timmelstad. Han tycks vara en modern människa).

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
T tank77 skrev:
Vilka lägervakter?

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
men ett läkemedel som kommer ut på marknaden är absolut en ny modell. den är prövad på runt 40000 pers. Det är inte väl beprövat?
I en studie med 40’000 deltagare har ca 20’-25’000 fått vaccinet.

Jag tycker det första godkända vaccinet var väl provat, men inte välbeprövat.
Det finns ingen tydlig definition på hur lång tid, hur många som måste testas för att en medicin skall anses väl beprövad eller hur långe man måste använda en medicin/vaccin för att ha en positiv erfarenhet.

Min åsikt är att tiden måste vara lång nog att övervinna trögheten i vården att hitta och ”erkänna” oväntade biverkningar.

P pmd skrev:
Vilka lägervakter?
Kan det vara så att du är en väktare av provaxx-lägret?

P
blackarrow blackarrow skrev:
Kan det vara så att du är en väktare av provaxx-lägret?
Jag vet inte ens var det lägret ligger.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.