T
S saiter skrev:
Det är denna pryl man får plocka bort.
Sen löder man fast kablarna från lampan.
Se till bara att pluss o minus hamnar rätt.
Varför är man tvungen att plocka bort den där saken?
 
Jag vet inte. Men jag kopplade den nya lampan som den gamla, och då lyste den inte.
Jag kopplade bort kretskortet och då fungerade det.
Troligen är kretskortet för att regelera någon elektronik.

//AA
 
Någon som köpt eller beställt nya skruvautomaterna? DFR452/551...?
 
H HM2020 skrev:
Någon som köpt eller beställt nya skruvautomaterna? DFR452/551...?
nja tror mest på samma problem i ny form... Men man kan ju alltid hoppas på man har fel :D
 
HogeN HogeN skrev:
nja tror mest på samma problem i ny form... Men man kan ju alltid hoppas på man har fel :D
Jag var sugen, men vågade inte efter att ha provat deras gamla. Blev en Hilti istället för att va säker på att den fungerar tillfredsställande.
 
Vilka batterier upplever ni ger bäst balans till dragarna? Nya 3ah ska ju ha samma vikt som 2ah om jag läste rätt?
 
J JonasJN skrev:
Vilka batterier upplever ni ger bäst balans till dragarna? Nya 3ah ska ju ha samma vikt som 2ah om jag läste rätt?
Jag kör 5ah rakt av. Lägre kapaciteter är knappt billigare så man får mest bang for the buck med 4, 5 eller 6 beroende på vilket det är extrapris på.
 
  • Gilla
Lintto1 och 1 till
  • Laddar…
J JonasJN skrev:
Vilka batterier upplever ni ger bäst balans till dragarna? Nya 3ah ska ju ha samma vikt som 2ah om jag läste rätt?
beror på vad man gör och skicket på batterierna samt om maskin man använder är bl elr inte... men runda slängar så är 4ah i mitt tycke passligt allaround.. men så klart jobbar man 8+ så är det klart BL och 4-6-8st 6ah som gäller
 
Makita levererar :)
Tog med min 12 år gamla 14 voltare då jag hade en verktygslös medarbetare med idag.
Drog bla självborrande Adjufixskruv i 3 mm stål. Makitan fixar det bättre, då den börjar slå tidigare än Hikokin, och slaget hjälper till att borra. Typ halva tiden för att komma igenom stålet, det är skillnad när man ska montera 50 dörrar med 24 skruv i varje !!!
Tyvärr har jag bara ett fungerande batteri :confused:
Makita borrskruvdragare 14,4V med batteri och bitssats på golv i byggmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
J JonasJN skrev:
Vilka batterier upplever ni ger bäst balans till dragarna? Nya 3ah ska ju ha samma vikt som 2ah om jag läste rätt?
Har du länk? Har dom äntligen satt i riktiga celler i BL1820B skalet?
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
J JonasJN skrev:
Vilka batterier upplever ni ger bäst balans till dragarna? Nya 3ah ska ju ha samma vikt som 2ah om jag läste rätt?
Jag kör BL1820B till min lilla DDF083 och där passar den perfekt. DDF456/482/484 tycker jag blir lite topptunga med det lilla batteriet, så där kör jag 3/4/5Ah istället.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Hm, tar bort all elektronik förut batterihållare och strömbrytaren? Det räcker alltså inte bara att byta ut själva strålkastaren?
Tänker att man kapar sladden och kopplat in sig på den.
Hur bytte du ut elektroniken?
Jag öppnade själva lampan, lödde bort (eller vad det kallas) kablarna som satt i strömbrytaren och batterihållaren. Sen plockade jag ur det lilla kretskortet och lödde fast nya kablar mellan batteri-hållare, strömbrytare, lampa och tillbaks till batteri-hållaren.
Har tyvärr ingen bild på insidan och är inte hemma så jag kan ta en.
Såhär blev det när det var klart:

Modifierad arbetslampa monterad på batteri med omkopplad strömbrytare och LED-panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Boilerplate4U och 3 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Har du länk? Har dom äntligen satt i riktiga celler i BL1820B skalet?
Måste läst fel, hittar tyvärr inte källan nu. Är cellerna dåliga i BL1820B?

Någon som har koll på vad BL1820B brukar kosta vid kampanjer?
 
J JonasJN skrev:
Måste läst fel, hittar tyvärr inte källan nu. Är cellerna dåliga i BL1820B?

Någon som har koll på vad BL1820B brukar kosta vid kampanjer?
Dåliga är dom väl inte men mindre kapacitet än vad som finns tillgängliga.
Det är 5st 18650 celler på 2000mAh, 3500 finns att köpa.
BL1860B har 10st 3000mAh celler så sätter man dom cellerna i BL1820B chassiet har man ett kompakt 3Ah batteri som iallafall för mig skulle duga som ensamt format tror jag
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
J JonasJN skrev:
Någon som har koll på vad BL1820B brukar kosta vid kampanjer?
Köpte ett tvåpack för 999 kr för ett och ett halv år sedan. Där runtomkring? Dvs inte så mycket billigare än vad ComputerSalg tar för ett; 589 kr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.