Någon som vet vilken Makpac jag ska köpa till min skruvautomat dfr750? Vilken passar bäst.i storlek? Makpac 1,2 eller 3?
 
Rickard.
H HM2020 skrev:
Någon som vet vilken Makpac jag ska köpa till min skruvautomat dfr750? Vilken passar bäst.i storlek? Makpac 1,2 eller 3?
Är inte den för lång för makpac? :thinking:
 
Rickard. Rickard. skrev:
Är inte den för lång för makpac? :thinking:
Så kan det nog vara
 
T
Ni som trimmat era makita ficklampor. Vad har ni använt för utbyteslampa?

Jag har en DML815 som jag känner är ganska svag och har en alldeles för smal ljusbild. Ni som ”trimmat” era lampor, vad har ni satt på för lampa istället original?

En Makita DML815 ficklampa med 18V batteri, blått och svart handtag, och LED-ljus fram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
H HM2020 skrev:
Någon som vet vilken Makpac jag ska köpa till min skruvautomat dfr750? Vilken passar bäst.i storlek? Makpac 1,2 eller 3?
Antingen får du ta största makpac och lägga den på sniskan, så har jag tillsammans med vinkeldragararen och någon maskin till, eller så får du skruva av matardelen och lägga bredvid, då får den plats i mindre
 
  • Gilla
HM2020 och 1 till
  • Laddar…
H
T Ejmelie skrev:
Ni som trimmat era makita ficklampor. Vad har ni använt för utbyteslampa?

Jag har en DML815 som jag känner är ganska svag och har en alldeles för smal ljusbild. Ni som ”trimmat” era lampor, vad har ni satt på för lampa istället original?

[bild]
Biltema har ett gäng alternativ om du söker på arbetsbelysning. Kontrollera att de funkar för 12/24volt.
https://www.biltema.se/soksida/?query=arbetsbelysning

Annars finns det mycket på valostore också.
 
Jag har använt 38-787 från Biltema.
Fungerar mycket bra.
LED-strålkastare från Biltema monterad på vridbart metallfäste, placerad på textilmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det jag hade gjort annorlunda är metall-fästet.
Försök göra det lägre. Med en böjd plåtbit på vardera sida. Jag har ju så man kan vrida själva lampan i förhållande till den vita delen och det behöver man ju inte.
(Själva strålkastaren är tung och nu är lampan topp-tung och det hade blivit bättre med ett lägre fäste. )

//AA
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Jag provade med 602182 från Jula, rund 27w arbetsbelysning 12-24v (Reas för 99:- frekvent) på just Dml815, det fungerar men problemet är att elektroniken bara släpper ut runt 9-10v så ljuset blev inte i närheten av vad 602182 kan ge. La ner projektet där och satte tillbaka originaldioderna. :oops:
 
T
Ah ok. Ja man vill ju gärna att belysningen inte får några begränsningar. Den ska ju ge 100% av ljuset den är byggd för.
 
T Ejmelie skrev:
Ah ok. Ja man vill ju gärna att belysningen inte får några begränsningar. Den ska ju ge 100% av ljuset den är byggd för.
Om du plockar bort all elektronik förutom strömbrytaren och batteri-hållaren så ska du se att det lyser.
Tänk bara på att byta batteri innan det tar slut helt.

Jag har byggt om två Makita-lampor och valt denna till båda. Lyser MYCKET bra.
https://www.valostore.se/sv/produkt/led_arbetsbelysning_purelux_24w_bred
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
T
C Chentin skrev:
Om du plockar bort all elektronik förutom strömbrytaren och batteri-hållaren så ska du se att det lyser.
Tänk bara på att byta batteri innan det tar slut helt.

Jag har byggt om två Makita-lampor och valt denna till båda. Lyser MYCKET bra.
[länk]
Tack! Beställde en sån nu (y)
 
  • Gilla
Chentin
  • Laddar…
T
C Chentin skrev:
Om du plockar bort all elektronik förutom strömbrytaren och batteri-hållaren så ska du se att det lyser.
Tänk bara på att byta batteri innan det tar slut helt.

Jag har byggt om två Makita-lampor och valt denna till båda. Lyser MYCKET bra.
[länk]
Hm, tar bort all elektronik förut batterihållare och strömbrytaren? Det räcker alltså inte bara att byta ut själva strålkastaren?
Tänker att man kapar sladden och kopplat in sig på den.
Hur bytte du ut elektroniken?
 
Kan ta en bild på det som jag plockade bort i min när jag kommer hem. Inget konstigt att dela på ficklampan.

//AA
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
Det är denna pryl man får plocka bort.
Sen löder man fast kablarna från lampan.
Se till bara att pluss o minus hamnar rätt.
 
  • Elektronik komponent och LED-lampa monterad på cykelstyre, med demonterad del bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tovin och 1 till
  • Laddar…
Har någon av er gjort en tavla att ha i Makita-verkstn??
Inramad affisch av Makitas 18V Litiumjon-verktygsserie inne i en verkstad, placerad under en verktygshylla med borrskruvdragare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

//AA
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.