richardtenggren
Det är intressant att det läggs massa resurser på en del barn för att de ska klara det grundläggande i skolan, men nästan inga resurser alls på barn som har det lätt för sig och då löper risk att bli understimulerade :thinking:

• Gilla
Mathildatiger och 8 till
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
[bild]
Bilden är rolig för att även om den är överdriven är den fortfarande gripbar. Man kan föreställa sig situationen.

Men tänk en skämtteckning med en lärare som inte använder det påhittade pronomenet "hen" när hon talar om ett barn, vilket resulterar i att läraren blir uppsagd och Diskrimineringsombudsmannen kräver att skolan ska betala 150.000 kronor i skadestånd till barnet. Den hade inte varit rolig för att den hade varit fullständigt överdriven. Men dessvärre är det i stället sant: https://www.do.se/om-do/pressrum/ak...-av-oonskat-pronomen-diskriminering-enligt-do

(Förresten - hur kan Diskrimineringsombudsmannen heta Diskrimineringsombudsmannen? Det är väl diskriminering om något! De borde anmäla sig själva till sig själva för diskriminering av sig själva och kräva att de själva ska betala sig själva ett rejält skadestånd.)

Redigerat:
  • Gilla
hyggabus och 5 till
  • Laddar…
SÅ kul är tråden just nu.

:crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:

Och för att säkerställa att det inte misstolkas, förminskas eller inte förstås, så har jag placerat en transparent imaginär röd ring runt alla skrattfejs

• Haha
Testarn
  • Laddar…
A andersmc skrev:
Bilden är rolig för att även om den är överdriven är den fortfarande gripbar. Man kan föreställa sig situationen.

Men tänk en skämtteckning med en lärare som inte använder det påhittade pronomenet "hen" när hon talar om ett barn, vilket resulterar i att läraren blir uppsagd och Diskrimineringsombudsmannen kräver att skolan ska betala 150.000 kronor i skadestånd till barnet. Den hade inte varit rolig för att den hade varit fullständigt överdriven. Men dessvärre är det i stället sant: [länk]

(Förresten - hur kan Diskrimineringsombudsmannen heta Diskrimineringsombudsmannen? Det är väl diskriminering om något! De borde anmäla sig själva till sig själva för diskriminering och kräva att de själva ska betala sig själva ett rejält skadestånd.)

Nytt namn: ”Diskrimineringsombudshenen”!

• Haha
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 4 till
  • Laddar…
A
stigen stigen skrev:
Nytt namn: ”Diskrimineringsombudshenen”!
försök säg det efter några starköl:crysmile:

• Gilla
mercedes 123 och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
försök säg det efter några starköl:crysmile:
I morgon är det fredag. Då skall jag träna på uttalet med lite god öl! :beer:

• Gilla
  • Haha
Blodsoppen och 1 till
  • Laddar…
A
stigen stigen skrev:
Japp tror jag testar jag med(y):crysmile:

• Gilla
stigen
  • Laddar…
T
stigen stigen skrev:
Det måste vara det roligaste som skrivits i tråden på ett tag... Jag vill minnas att du mest visar upp små pelarborr... :crysmile:

• Gilla
stigen
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Det måste vara det roligaste som skrivits i tråden på ett tag... Jag vill minnas att du mest visar upp små pelarborr... :crysmile:

Små?????

”Många bäckar små gör en stor å” :beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer:

• Haha
1
  • Laddar…
A
stigen stigen skrev:
Små?????

”Många bäckar små gör en stor å” :beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer:
Tur det inte är arboga 10.2or isåfall ;):rofl:

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Tecknad bild av kameler som spelar poker, en avslöjad med kortmönster som hud.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Fadai och 16 till
  • Laddar…
Serie med fyra rutor där två tecknade figurer diskuterar solen och stjärnor med ordlek.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Fadai och 6 till
  • Laddar…
Fredag!

273597281_10158408617186787_61563303723508817_n.jpg

• Gilla
  • Älska
-PC- och 4 till
  • Laddar…
Nakenstjärt kan förekomma i klippet så ni vet.

• Gilla
  • Haha
  • Ledsen
  • Wow
TRJBerg och 12 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Nakenstjärt kan förekomma i klippet så ni vet.
Man i blå kostym och mustasch med ölflaska och textcitat om en situation som snabbt blev värre.
Skapa konto

• Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.