296 892 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Jag är faktiskt delvis emot betygsättningshetsen, även om jag även ser fördelarna med omdömen och recentioner.P pmd skrev:
Eftersom det finns vissa risiga drivkrafter som blir alldeles för starka när betyget sedan används emot den som fått betyget.
Just i det här avseendet blir det "lätt" för tjänsteleverantörer att straffa sina chaufförer med betyget och på så vis slippa engagera sig öht i förarnas vardag. Man överlåter ansvaret till pöbeln på torget.
En förare som får ett straff eller kanske blir avstängd pga ett betyg den upplever felaktigt kan då ta på sig att försöka ändra betyget.
Jag vet inte vad "bra kund" skulle fylla för syfte öht.
Kan en chaufför skippa en kund med dåligt betyg utan att få samma negativa konsekvenser?
Vad särskiljer en bra kund från en dålig? Är en bra kund pratglad, eller sitter tyst i ett hörn och stör inte chauffören.
Det finns en relativt ny film där alla innevånare har sitt "medborgarebetyg" på bröstet synligt för alla. Jag uppfattade det som att alla kan betygsätta alla.(men jag har bara sett trailern ännu) Får du ett för dåligt betyg så börjar det hända dåliga saker...
Det kanske är något att sträva efter.
Ja men precis, det är ju som med exempelvis aktier, vissa köper baserat på sin egen analys, andra på andras, oavsett så gör man sitt val och får ta konsekvenserna av det. Rättvist eller ej så får man ta sin dom när Volvo går upp eller ner.P pmd skrev:
Japan först och sen Kina, tippar jag kommer vara föregångsländerna där vi snabbast kommer se hur människor ersätts. Båda länderna har ett utpräglat problem med sin befolkningsstruktur och kommer allt snabbare åka in i brist på arbetskraft, så de kommer ha tydligare vinst med att effektivisera bort allt som är lite onödigt att en människa sköter.J JohanLun skrev:
Lägg sen till innovationskraften och teknologinivån, så tycker åtminstone jag mig se det komma.
Vad säger vi om den gubben som sitter vid foten av alla rulltrappor i Moskas Metro?Mikael_L skrev:Japan först och sen Kina, tippar jag kommer vara föregångsländerna där vi snabbast kommer se hur människor ersätts. Båda länderna har ett utpräglat problem med sin befolkningsstruktur och kommer allt snabbare åka in i brist på arbetskraft, så de kommer ha tydligare vinst med att effektivisera bort allt som är lite onödigt att en människa sköter.
Lägg sen till innovationskraften och teknologinivån, så tycker åtminstone jag mig se det komma.
Det tror jag inte behövs. Kommunen kan köpa in de tjänsterna utan att reglera andra transporttjänster. Det är en fråga om nivån på kommunalskatten.A AndersS skrev:
(Sjuktransporter är inte en kommunal angelägenhet, f.ö.)
https://www.vibilagare.se/nyheter/ny-studie-elbil-kan-kapa-utslappen-med-89-procent
'Att bygga en Tesla Model 3 Standard Range Plus ger upphov till lika stora koldioxidutsläpp som att köra 1 800 mil i en Volkswagen Passat med bensinmotor. Men bensinbilen ska också tillverkas, och sedan ska den köras i ytterligare många år – hela tiden på bensin.'
'Att bygga en Tesla Model 3 Standard Range Plus ger upphov till lika stora koldioxidutsläpp som att köra 1 800 mil i en Volkswagen Passat med bensinmotor. Men bensinbilen ska också tillverkas, och sedan ska den köras i ytterligare många år – hela tiden på bensin.'
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 357 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 357 inlägg
Och runt kvarteret är det köbildning så du får vänta i 15-30 min innan bilen kommer fram efter du är klar för att alla vill unvika avgifterna så det är fullproppat med bilarUnikt namn skrev:
Vad kommer administrationen av det att kosta? Stormarknader blir tvungna att införa parkeringsavgifter (P-skivor duger inte) för att det ska finnas något att beskatta.hsd skrev:
Varför ska cykel och buss klassas som "önskvärd mobilitet"? Det låter mer som en miljöpartistisk idé än något som ett statligt verk har hittat på.
Vem är den där Åsa Romson, som deltar i projektet, förresten …?
Idioti, men det kommer inte att drabba mig så jättemycket. Jag får i stort sett allting hemkört numera.useless skrev:
Ibland behöver jag åka och hämta paket hos ett postombud, men då blir det väldigt kort parkering.
Ibland borde nog utredningsförslag skickas ut på remiss …