Om vi möts i en förlikning eller att felen blir åtgärdade så är saken ur världen. Hoppas det blir så! Det är ju inga stora summor men lite av en principsak. Plus att jag absolut skulle förvärra situationen om jag ger mig på det själv, skruvar alltid åt fel håll... borde skaffa skruvdragare. Får se om det blir så.

• Gilla
steffo_s och 2 till
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Om vi möts i en förlikning eller att felen blir åtgärdade så är saken ur världen. Hoppas det blir så! Det är ju inga stora summor men lite av en principsak. Plus att jag absolut skulle förvärra situationen om jag ger mig på det själv, skruvar alltid åt fel håll... borde skaffa skruvdragare. Får se om det blir så.
han går i konkurs om det skulle gå till domstol det är ju inte ens värt att testa

M maria01 skrev:
han går i konkurs om det skulle gå till domstol det är ju inte ens värt att testa
Tänker hantverkaren får betala tillbaka delar av summan så löser det sig. Vi får se. Vill inte orsaka konkurs till någon, en personlig tragedi.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
D Dr Benz skrev:
fast dörren hänger ju fel….
Ah, såg inte bilden, telefonen laddade den inte :p

• Gilla
Dr Benz
  • Laddar…
Tänker hantverkaren får betala tillbaka delar av summan så löser det sig. Vi får se. Vill inte orsaka konkurs till någon, en personlig tragedi.
jag mena han sätter det i konkurs innan det ens kommer det startar upp en till firma

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Heij83
Heij83 Heij83 skrev:
Hur ser det ut om du mäter med vattenpasset inne i karmen på högkant
Du får låtsas att min termos är ett vattenpass.
Men antagligen är den rak om dörren är det.

• Handhållen grön termos använt som provisoriskt vattenpass mot en vit dörrkarm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Heij83 Heij83 skrev:
det hjälper ju inte mycket att använda vattenpasset nu, man kan ju inte börja ändra dörrkarmen nu
har hantverkaren satt in dörrkarmen ?

• Gilla
EvertL
  • Laddar…
M maria01 skrev:
jag mena han sätter det i konkurs innan det ens kommer det startar upp en till firma
aha ja men det är ju alltid bäst att arbeta ordentligt, annars kommer konsekvenserna :)

Suck.
Trist att se sånt här men det bästa är att det knappt kostar att göra om och göra rätt. Några skruv i tröskeln, kapa dörren och en gummitätning på diskmaskinen. Hade du varit min granne hade det tagit mig 1 timme.

Jo det vore ok att hänga ut den här personen. Ska inte vara fördomsfull men han har säkert redan några konkurser bakom sig...

• Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
...Inga stora pengar nej, men bökigt och jag förväntade mig ett proffessionellt jobb, då jag är 100% ohändig vad gäller snickerier. Det är lite en principsak, ja det är bara lite trösklar och svajande golv och golvlister på väggarna mm, men så många slarvfel. Jag fick känslan av att jag är för petig men så är det inte. Om jag säljer lägenheten så måste den vara i gott skick.

Hantverkaren i fråga är en god människa, kanske valt fel yrke bara.

Jag trodde ingen skulle svara på denna tråd :) Fick massa tips och råd och bekräftelse om att det inte är ok utfört.

• Gilla
Beskow93 och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Vertikal mätning av karmen. Inte dörren.
Idioten här undrar vad karmen är? dörrkarm, är det inte ...något på dörren...

Idioten här undrar vad karmen är? dörrkarm, är det inte ...något på dörren...
Rektangulära ramen i "vägghålet" som sedan dörren hänger i.

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Rektangulära ramen i "vägghålet" som sedan dörren hänger i.
Aha den kollar sen nu måste jag ta en löptur!
Tack så mycket!

Heij83 Heij83 skrev:
Tar det emot när dörren är öppen är det dock på sidan av karmen man måste kolla att den är i lod.

Cheesen
Det är en enmansfirma och mitt livs största misstag är här. Jobbet är betalat, jag såg felen i efterhand. Nu tjatar jag om efterfix och det är inte helt friktionsfritt. Jag var fokuserad på andra saker när jobbet gjordes (jobb etc) och glad att det blev fint, så jag tänkte inte på att göra en ordentlig besiktning. Lärt mig läxan!! Har tidigare i livet lärt mig att inte köpa bilar av kompisar, nu lärde jag mig detta. Det är fint med lärdomar fast även bökigt.
Skriv recension på Eniro och Google. Gärna med bilder då kommer du nog att få det åtgärdat.

Tröskeln är det värsta jag sett. Har själv börjat fästa trösklar med dubbelhäftande tejp. Helt skruvlöst och går att ta bort utan skador när det behövs. Alla trösklar sitter.

• Gilla
oddan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.