54 466 läst · 190 svar
54k läst
190 svar
Hantverkare slarvat?
Om vi möts i en förlikning eller att felen blir åtgärdade så är saken ur världen. Hoppas det blir så! Det är ju inga stora summor men lite av en principsak. Plus att jag absolut skulle förvärra situationen om jag ger mig på det själv, skruvar alltid åt fel håll... borde skaffa skruvdragare. Får se om det blir så.
han går i konkurs om det skulle gå till domstol det är ju inte ens värt att testaKarinsbostadsrätt skrev:Om vi möts i en förlikning eller att felen blir åtgärdade så är saken ur världen. Hoppas det blir så! Det är ju inga stora summor men lite av en principsak. Plus att jag absolut skulle förvärra situationen om jag ger mig på det själv, skruvar alltid åt fel håll... borde skaffa skruvdragare. Får se om det blir så.
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 026 inlägg
Suck.
Trist att se sånt här men det bästa är att det knappt kostar att göra om och göra rätt. Några skruv i tröskeln, kapa dörren och en gummitätning på diskmaskinen. Hade du varit min granne hade det tagit mig 1 timme.
Jo det vore ok att hänga ut den här personen. Ska inte vara fördomsfull men han har säkert redan några konkurser bakom sig...
Trist att se sånt här men det bästa är att det knappt kostar att göra om och göra rätt. Några skruv i tröskeln, kapa dörren och en gummitätning på diskmaskinen. Hade du varit min granne hade det tagit mig 1 timme.
Jo det vore ok att hänga ut den här personen. Ska inte vara fördomsfull men han har säkert redan några konkurser bakom sig...
...Inga stora pengar nej, men bökigt och jag förväntade mig ett proffessionellt jobb, då jag är 100% ohändig vad gäller snickerier. Det är lite en principsak, ja det är bara lite trösklar och svajande golv och golvlister på väggarna mm, men så många slarvfel. Jag fick känslan av att jag är för petig men så är det inte. Om jag säljer lägenheten så måste den vara i gott skick.
Hantverkaren i fråga är en god människa, kanske valt fel yrke bara.
Jag trodde ingen skulle svara på denna tråd Fick massa tips och råd och bekräftelse om att det inte är ok utfört.
Hantverkaren i fråga är en god människa, kanske valt fel yrke bara.
Jag trodde ingen skulle svara på denna tråd Fick massa tips och råd och bekräftelse om att det inte är ok utfört.
Skriv recension på Eniro och Google. Gärna med bilder då kommer du nog att få det åtgärdat.Karinsbostadsrätt skrev:Det är en enmansfirma och mitt livs största misstag är här. Jobbet är betalat, jag såg felen i efterhand. Nu tjatar jag om efterfix och det är inte helt friktionsfritt. Jag var fokuserad på andra saker när jobbet gjordes (jobb etc) och glad att det blev fint, så jag tänkte inte på att göra en ordentlig besiktning. Lärt mig läxan!! Har tidigare i livet lärt mig att inte köpa bilar av kompisar, nu lärde jag mig detta. Det är fint med lärdomar fast även bökigt.
Tröskeln är det värsta jag sett. Har själv börjat fästa trösklar med dubbelhäftande tejp. Helt skruvlöst och går att ta bort utan skador när det behövs. Alla trösklar sitter.