lärjungen
A andersmc skrev:
Det är ändå firmans fel. De är ansvariga, även för sina misslyckade anställda.

Är de inte fullständigt säkra på att den anställde gör ett fullgott jobb så får de helt enkelt skicka dit någon som kontrollerar. Även om de är säkra så kan de höra efter om kunden är nöjd.
Naturligtvis är firman ansvarig. Jag tror inte jag antyder något annat :thinking:
 
Bölebon Bölebon skrev:
Hur kan man inte se att bubblan ligger snett åt helve..t. Vadför använda vattpass om man inte går efter bubblan???
Alltså det kan ju tyckas självklart, men noviser som jag vet inte alltid vilka marginaler en bubbla i ett vattenpass skall ha i givna situationer. Det finns ibland utrymme för marginal. Det är därför vi anlitar hantverkare. Ha en fin dag!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
S
Viktor.J Viktor.J skrev:
jag brukar inte gilla kommentarer som den jag ska skriva nu.
Men släng ut hen, de där skruvarna i golvet/tröskeln gör mig så otroligt provocerad och det vittnar om ett totalt obefintligt förstånd och intresse av att arbetet att det är sinnessjukt.
Släng ut han är det. På 10 år som yrkessnickare har jag inte sett en kvinnlig snickare. På lika många år har jag heller inte använt ordet hen.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
S Snicklas skrev:
Släng ut han är det. På 10 år som yrkessnickare har jag inte sett en kvinnlig snickare. På lika många år har jag heller inte använt ordet hen.
Jag hoppas verkligen att du snart kommer attfå se din första kvinnliga snickare, det finns faktiskt.
Min erfarenhet av kvinnliga hantverksre är att de oftast är noggrannare än sina manliga kollegor :cool:
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
C
U Uffe A skrev:
Min erfarenhet av kvinnliga hantverksre är att de oftast är noggrannare än sina manliga kollegor :cool:
Det talar väl i och för sig för att det är en "han" det handlar om i detta fall :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
S Snicklas skrev:
Släng ut han är det. På 10 år som yrkessnickare har jag inte sett en kvinnlig snickare. På lika många år har jag heller inte använt ordet hen.
Viktig input….
 
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Tänker hantverkaren får betala tillbaka delar av summan så löser det sig. Vi får se. Vill inte orsaka konkurs till någon, en personlig tragedi.
Personlig strategi menar du väl?
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
S Screew skrev:
Bakom spisen är det nog ok, men inte snyggt. Jag hade inte gjort så...
Svårt att hålla rent mot väggen med fnasiga kanter och i djupa fack
Vem har kopplat in spisen ? Kan var en stel kabel - det ska vara en anslutningsledning som är mjuk då det ska vara följsamnt att dra fram spisen för nergörning och dyl.
VIKTIGAST av allt är att kabeln sitter ordentligt fast ska sitta fast ordentlig i båda ändar med dragavlastningar
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Uppdatering, nu har jag lämnat in anmälan till ARN, begär återbetalning på en viss summa. Handläggningstiden är rätt lång men när besked kommer meddelar jag vad det blir.
Under tiden fixar jag felen med hjälp.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Lycka till men risken är stor att hantverkare än inte bryr sig ett dugg om vad ARN säger. Hoppas det inte blir så dyrt att fixa till hans fel.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Lycka till men risken är stor att hantverkare än inte bryr sig ett dugg om vad ARN säger. Hoppas det inte blir så dyrt att fixa till hans fel.
Tack! Det är inga stora pengar, nu är det mest princip. Hantverkaren kom för att åtgärda fel och gjorde i stället saker sämre. ARN kan ju svartlista företag. Plus att jag faktiskt kollat med en jurist, den summa jag vill ha återbetalad är högst rimlig och jag har konsumnträtten på min sida.

Vi får se, hoppas ingen annan novis inom renovering som jag, som beställer jobb från firma för att säkerställa kompetensen, inte råkar ut för samma sak.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.