Har ett L3 anslutet till Verisure. Försöker ansluta till låset med Bluetooth, men lyckas inte när jag följer manualen. Idéer?
Instruktionsbild som visar steg för att aktivera Bluetooth på ett elektroniskt lås via kodpanelen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har precis anslutit min doorman till ett yale smart living system. Jag kanske är dum i huvudet men jag lyckas inte längre låsa upp utifrån med panelen på låset. Det går att låsa upp med telefonen.
Skapar man koderna för att låsa upp med *kod* någon annanstans i appen eller ska man inte använda * innan och efter eller vad är grejen??
 
F Fhony skrev:
Har precis anslutit min doorman till ett yale smart living system. Jag kanske är dum i huvudet men jag lyckas inte längre låsa upp utifrån med panelen på låset. Det går att låsa upp med telefonen.
Skapar man koderna för att låsa upp med *kod* någon annanstans i appen eller ska man inte använda * innan och efter eller vad är grejen??
Jag har inte lagt till * när jag la in koderna.
* måste däremot tryckas före och efter koden för att öppna.

i app: 123456
På lås: *123456*
 
tttomten tttomten skrev:
Jag har inte lagt till * när jag la in koderna.
* måste däremot tryckas före och efter koden för att öppna.

i app: 123456
På lås: *123456*
Det går inte att välja något annat än siffror när man väljer kod. Men nu funkade det tydligen när jag provade efter jobbet. Väldigt lång tid för att synka.
Även märkligt att när jag slår en korrekt kod så blinkar krysset och damen i mikrofonen beklagar sig över något för att sedan låsa upp dörren iaf?!
 
Någon som kan förklara skillnaderna på dom olika yale l3-paketen man kan köpa?
 
Det är väll bara antalet nyckelbrickor som följer med? Men dem använder du ju aldrig så helt onödigt! Låser ju upp automatiskt med mobilen när du kommer hem & andra gäster med kod!
 
Jag köpte en I3 variant som hette ”all inclusive” och den innehåll slutbleck och lite annat smått o gott.
 
N nikoman skrev:
den innehåll slutbleck
Man kan dock fundera på vad det har för värde eftersom det man får med inte nödvändigtvis passar dörren.....
 
MathiasS MathiasS skrev:
Man kan dock fundera på vad det har för värde eftersom det man får med inte nödvändigtvis passar dörren.....
Man fick två, men absolut. Jag fick karva ur lite i dörren ändå (pga asymmetriskt låshus i originaldörren). Har för mig att det var några hundralappar dyrare, jag tyckte det var värt att inte behöva leta efter delar och skruvar. Plus att jag ville ha polletterna.
 
A
Jag skickade tillbaka yale home smart hub. Fick det inte att funka med v2n.

hur gör jag om jag vill försöka med Verisure (utan larm). Vad behöver jag? Och var köper jag
 
N nikoman skrev:
Man fick två, men absolut. Jag fick karva ur lite i dörren ändå (pga asymmetriskt låshus i originaldörren). Har för mig att det var några hundralappar dyrare, jag tyckte det var värt att inte behöva leta efter delar och skruvar. Plus att jag ville ha polletterna.
Ok, i mitt kit, L3 Family tror jag det hette, följde det med ett slutbleck som förstås inte passade (inte så konstigt då jag monterade på en dörr med träpanel utvändigt).
 
Det finns flera anledningar att köra alkaliskt.

1. Li-ion kan explodera vid brand - kanske inte så kul att ha på ytterdörren

2. Låset kan inte varna att batteriet håller på att ta slut med Li-ion eftersom spänningen inte faller gradvis

N NoOne2k skrev:
Yale rekommenderar ju alkaliska batterier i sina lås pga den högre spänningen jämfört med NiMh. Tittade runt lite på batterier och hittade att det fanns även NiZn som ger en högre spänning 1.65v än NiMh 1.2v.

N NoOne2k skrev:
Yale rekommenderar ju alkaliska batterier i sina lås pga den högre spänningen jämfört med NiMh. Tittade runt lite på batterier och hittade att det fanns även NiZn som ger en högre spänning 1.65v än NiMh 1.2v.

Vad har ni för tankar om det? Är det en dum idé att byta?

Nu kunde jag inte hitta historiken på mina lås men jag skulle uppskatta att jag byter batteri två gånger om året.
 
A Axl79 skrev:
Det finns flera anledningar att köra alkaliskt.

1. Li-ion kan explodera vid brand - kanske inte så kul att ha på ytterdörren

2. Låset kan inte varna att batteriet håller på att ta slut med Li-ion eftersom spänningen inte faller gradvis
Nu var det inte li-ion utan NiZn jag funderade på. Om det brinner så pass häftigt vid ytterdörren gör man nog bäst i att försöka hitta en annan väg ut oavsett batterityp.
 
  • Gilla
Henrik.woll
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Någon som kan förklara skillnaderna på dom olika yale l3-paketen man kan köpa?
Jag är inte säker då jag inte sett alla paketen i verkligheten men jag tror det är såhär:
L3 Pro 3st nyckelbricka utan slutbleck.
L3 Home och Pro-1 har 1st nyckelbricka, slutbleck 1487-2 samt 1st slutblecksunderlägg 1mm.
L3 Family har 3st nyckelbrickor, slutbleck 1487-2 samt 1st slutblecksunderlägg 1mm.
L3 KEYTAG+ 4st nyckelbrickor, slutbleck 1487-2 samt 1st slutblecksunderlägg 1mm.
L3 Flex 1st nyckelbrickor, slutbleck 1487-1 och 1487-2, 2st slutblecksunderlägg 1mm och 2mm, täckskyltar in och utsida.
L3 Family All Inclusive har 3st nyckelbrickor, slutbleck 1487-1 och 1487-2, 2st slutblecksunderlägg 1mm och 2mm, täckskyltar in och utsida.
Det finns även L3 Custom som jag tror är lika Home fast utan slutblecksunderlägg.
Det finns även MPL Multi-Point-Lock (flerpunktslåsning) som är en lång skena.
De vanliga (ej MPL) kan benämnas SPL Single-Point-Lock i internetbutiker som säljer i flera länder.
 
  • Gilla
Henrik.woll och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.