3 912 läst · 32 svar
4k läst
32 svar
Ännu en begagnad spis…
Var och pratade med butiken idag. Jag fick inte det jag önskade men jag är rätt nöjd ändå. Dom gick med på att det hade blivit fel och erbjöd återköp eller presentkort på en del av summan som kompensation. Jag vill, som ni kanske har förstått, ha den här spisen. Så jag ringer efter elektriker på måndag. OM det mot förmodan ändå inte går att koppla in spisen så har vi kommit överens om att jag får häva köpet. (Dom erbjuder inte öppet köp normalt sett.) Och behöver jag hjälp med att koppla in spisen efter att elektrikern har varit här så kommer de givetvis och gör det!
Vad gäller mätarställningarna så kan jag konstatera att den med högst förbrukning måste vara min. Det är samma siffror som står på min elräkning nämligen. Jag gör inte av med särskilt mycket (60-80 kWh/månad) däremot är jag den som har bott längst här. Om nu det spelar någon roll.
Vad gäller mätarställningarna så kan jag konstatera att den med högst förbrukning måste vara min. Det är samma siffror som står på min elräkning nämligen. Jag gör inte av med särskilt mycket (60-80 kWh/månad) däremot är jag den som har bott längst här. Om nu det spelar någon roll.
Lite otydligt på bilden. Det ser ut att stå 54750. Skall man gå på detta med 80 kWh per månad så borde du alltså ha bott där i 57 år. Man kan inte tro när man ser elmätaren att den är så gammal. Den kanske inte var ny när den sattes dit.
Nä, jag får inte heller ihop det riktigt. Elmätarna är nog dessutom helt nya, fick brev om att de skulle bytas nån gång i höstas. Men övriga siffror på elräkningen stämmer. 1/1 2022 avlästes 54714 kWh.A Avemo skrev:
Då är perilexuttag installerat och spisen på plats! Eller nästan, uttaget sitter för högt för att spisen ska gå att skjuta ända in mot väggen. Och så är ena foten/justerskruven gängpaj pga att fästet har fått en smäll och hamnat snett.
Två steg framåt och ett tillbaka.
Kommer bli spännande att se vad elektrikerfakturan hamnar på. Jag glömde nämligen fråga vad deras timpris är Nej, jag har egentligen inte tid alls med sånt här just nu!
Kommer bli spännande att se vad elektrikerfakturan hamnar på. Jag glömde nämligen fråga vad deras timpris är Nej, jag har egentligen inte tid alls med sånt här just nu!
Bra jobbat av elektrikern att inte kolla på spisenM morr skrev:Då är perilexuttag installerat och spisen på plats! Eller nästan, uttaget sitter för högt för att spisen ska gå att skjuta ända in mot väggen. Och så är ena foten/justerskruven gängpaj pga att fästet har fått en smäll och hamnat snett.
Förresten, @electroluxaren, har du koll på reservdelar till Electrolux spisar? Det är skenan under spisen som har fått sig en smäll och det ser relativt enkelt ut att byta.
Jag ska givetvis ta det en vända med butiken innan jag gör nåt själv. Den där skruvfoten kan inte ha blivit gängpaj efter att spisen levererades hit.
Jag ska givetvis ta det en vända med butiken innan jag gör nåt själv. Den där skruvfoten kan inte ha blivit gängpaj efter att spisen levererades hit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en rumänsk spis från 2006 och de flesta reservdelar a har utgått, dock finns bådeskenan och foten kvar att köpaM morr skrev:Förresten, @electroluxaren, har du koll på reservdelar till Electrolux spisar? Det är skenan under spisen som har fått sig en smäll och det ser relativt enkelt ut att byta.
[bild][bild]
Samt den vita underdelen till socklen
Finns nya att köpa på billiga varuhusen , inget att hålla på att rikta , ta med en och kolla gängan.M morr skrev:Förresten, @electroluxaren, har du koll på reservdelar till Electrolux spisar? Det är skenan under spisen som har fått sig en smäll och det ser relativt enkelt ut att byta.
[bild][bild]