Var och pratade med butiken idag. Jag fick inte det jag önskade men jag är rätt nöjd ändå. Dom gick med på att det hade blivit fel och erbjöd återköp eller presentkort på en del av summan som kompensation. Jag vill, som ni kanske har förstått, ha den här spisen. Så jag ringer efter elektriker på måndag. OM det mot förmodan ändå inte går att koppla in spisen så har vi kommit överens om att jag får häva köpet. (Dom erbjuder inte öppet köp normalt sett.) Och behöver jag hjälp med att koppla in spisen efter att elektrikern har varit här så kommer de givetvis och gör det! :rofl:

Vad gäller mätarställningarna så kan jag konstatera att den med högst förbrukning måste vara min. Det är samma siffror som står på min elräkning nämligen. Jag gör inte av med särskilt mycket (60-80 kWh/månad) däremot är jag den som har bott längst här. Om nu det spelar någon roll.
 
  • Gilla
byabin och 1 till
  • Laddar…
Lite otydligt på bilden. Det ser ut att stå 54750. Skall man gå på detta med 80 kWh per månad så borde du alltså ha bott där i 57 år. Man kan inte tro när man ser elmätaren att den är så gammal. Den kanske inte var ny när den sattes dit.
 
A Avemo skrev:
Lite otydligt på bilden. Det ser ut att stå 54750. Skall man gå på detta med 80 kWh per månad så borde du alltså ha bott där i 57 år. Man kan inte tro när man ser elmätaren att den är så gammal. Den kanske inte var ny när den sattes dit.
Nä, jag får inte heller ihop det riktigt. Elmätarna är nog dessutom helt nya, fick brev om att de skulle bytas nån gång i höstas. Men övriga siffror på elräkningen stämmer. 1/1 2022 avlästes 54714 kWh.
 
Då är perilexuttag installerat och spisen på plats! Eller nästan, uttaget sitter för högt för att spisen ska gå att skjuta ända in mot väggen. Och så är ena foten/justerskruven gängpaj pga att fästet har fått en smäll och hamnat snett. :sleep:
Två steg framåt och ett tillbaka.

Kommer bli spännande att se vad elektrikerfakturan hamnar på. Jag glömde nämligen fråga vad deras timpris är :oops::rofl: Nej, jag har egentligen inte tid alls med sånt här just nu! :crysmile:
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
A
M morr skrev:
Då är perilexuttag installerat och spisen på plats! Eller nästan, uttaget sitter för högt för att spisen ska gå att skjuta ända in mot väggen. Och så är ena foten/justerskruven gängpaj pga att fästet har fått en smäll och hamnat snett. :sleep:
Två steg framåt och ett tillbaka.

Kommer bli spännande att se vad elektrikerfakturan hamnar på. Jag glömde nämligen fråga vad deras timpris är :oops::rofl: Nej, jag har egentligen inte tid alls med sånt här just nu! :crysmile:
Bra jobbat av elektrikern att inte kolla på spisen
 
electroluxaren skrev:
Bra jobbat av elektrikern att inte kolla på spisen
Spisen stod fortfarande på vinden när de var här. De sa på väg ut att jag får höra av mig om just det här problemet dök upp…
 
Förresten, @electroluxaren, har du koll på reservdelar till Electrolux spisar? Det är skenan under spisen som har fått sig en smäll och det ser relativt enkelt ut att byta.

Jag ska givetvis ta det en vända med butiken innan jag gör nåt själv. Den där skruvfoten kan inte ha blivit gängpaj efter att spisen levererades hit.
Skadad skena och skruvfot under en vit Electrolux-spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hand håller två svarta skruvfötter till en spis, en intakt och en bruten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M morr skrev:
Det är skenan under spisen som har fått sig en smäll och det ser relativt enkelt ut att byta.
Den borde gå att rikta också. Ger man den en stund med hammare, städ och en portion finkänsla kan man få den plan igen.
 
  • Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
A
M morr skrev:
Förresten, @electroluxaren, har du koll på reservdelar till Electrolux spisar? Det är skenan under spisen som har fått sig en smäll och det ser relativt enkelt ut att byta.

Jag ska givetvis ta det en vända med butiken innan jag gör nåt själv. Den där skruvfoten kan inte ha blivit gängpaj efter att spisen levererades hit.
[bild][bild]
Det är en rumänsk spis från 2006 och de flesta reservdelar a har utgått, dock finns bådeskenan och foten kvar att köpa
Samt den vita underdelen till socklen
 
  • Gilla
morr
  • Laddar…
Ugnsbelysningen funkar inte. Visst ser det ut som om lampan saknas? Alltså inte bara är trasig?
Interiör av ugn med öppen lamphållare där glödlampan saknas, omgiven av fläckig och smutsig emalj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Där finns uppenbart ingen lampa. Har du kupan som skall sitta över? Om kupan finns borde det bara vara att sätta i en glödlampa.
 
  • Gilla
morr och 1 till
  • Laddar…
A
finns det några gängor för lampa?
 
electroluxaren skrev:
finns det några gängor för lampa?
Det ser ut som det när jag kollar närmare på fotot
 
M morr skrev:
Förresten, @electroluxaren, har du koll på reservdelar till Electrolux spisar? Det är skenan under spisen som har fått sig en smäll och det ser relativt enkelt ut att byta.

Jag ska givetvis ta det en vända med butiken innan jag gör nåt själv. Den där skruvfoten kan inte ha blivit gängpaj efter att spisen levererades hit.
[bild][bild]
Finns nya att köpa på billiga varuhusen , inget att hålla på att rikta , ta med en och kolla gängan.
 
J jonaserik skrev:
Finns nya att köpa på billiga varuhusen , inget att hålla på att rikta , ta med en och kolla gängan.
Ja skruvfoten finns. Men knappast hållaren/skenan som hela spisen står på? Det är den som är skev och som nog är orsaken till att skruven är gängpaj.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.