P
nino nino skrev:
Inte en susning... Var det nån som beställde men fick ordern makulerad eller var det nåt annat
De har varit några bluffare/3e partssäljare som dumpat storebror 7492. Den beställningen blev det ju inget med.

• Gilla
Scybalum
  • Laddar…
Nu räcker det med diskussioner och vi fortsätter med tips….

• Gilla
PeterJeffrey och 12 till
  • Laddar…
  • Gilla
FredrikR och 9 till
  • Laddar…
CMT klingor för nästan halva priset hos Katz Moses. Inkl moms och fri frakt hittar jag inget billigare iaf. KMT10CMT för extra 10% rabatt https://kmtools.com/collections/cmt-saw-blades

Har dock inte testat klingorna. Men ser på forumet att de verkar populära?

• Gilla
PeterJeffrey och 1 till
  • Laddar…
boschkenta
Blir det inte import och tullavgifter på det också? I så fall är kanske amazon billigare trots allt. Tror jag gav runt 350kr styck för mina där. Kan ha vart rea, var ett tag sedan (de är fortfarande vassa - prisvärt!)

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
T
I Ibrakadaboom skrev:
CMT klingor för nästan halva priset hos Katz Moses. Inkl moms och fri frakt hittar jag inget billigare iaf. KMT10CMT för extra 10% rabatt [länk]

Har dock inte testat klingorna. Men ser på forumet att de verkar populära?
Det man inte får glömma är att hålen för axeln är 5/8-dels tum, ca 15 mm och åtminstone min Bosch bordssåg har 30 mm axel.

• Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Blir det inte import och tullavgifter på det också? I så fall är kanske amazon billigare trots allt. Tror jag gav runt 350kr styck för mina där. Kan ha vart rea, var ett tag sedan (de är fortfarande vassa - prisvärt!)
inte hittat några av deras kromuppsättning för det priset. Håller man sig under 1600 kr blir det ingen tull. Däremot moms. Sen vet jag inte riktigt om 254 mm (10 inch) funkar på europeiska bordssågar som har 250 mm standardklinga samt hålen osv. Själv har jag köpt en dewalt 7492 som jag tror det bör funka på.

• Gilla
Moltas
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Det man inte får glömma är att hålen för axeln är 5/8-dels tum, ca 15 mm och åtminstone min Bosch bordssåg har 30 mm axel.
verkar som min också en 30 mm drivaxel. Hmm. Trodde det va någon internationell standard

boschkenta
I Ibrakadaboom skrev:
inte hittat några av deras kromuppsättning för det priset. Håller man sig under 1600 kr blir det ingen tull. Däremot moms. Sen vet jag inte riktigt om 254 mm (10 inch) funkar på europeiska bordssågar som har 250 mm standardklinga samt hålen osv. Själv har jag köpt en dewalt 7492 som jag tror det bör funka på.
I Ibrakadaboom skrev:
verkar som min också en 30 mm drivaxel. Hmm. Trodde det va någon internationell standard

Ah, förvisso, mina är de orangea, är de sämre kvalité tro? Kör också DW7492 :)

Vad gäller sågen kan jag också passa på att rekommendera dessa fjäderanhåll från amazon, 2-pack för 299.
Två orangea MOHOO Featherloc fjäderanhåll med monteringstillbehör för sågmaskiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B01DBYGV8G

Passar bra i dewalten och har funkat kanon när jag gjort lite läskigt tunna klyvningar

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Ah, förvisso, mina är de orangea, är de sämre kvalité tro? Kör också DW7492 :)

Vad gäller sågen kan jag också passa på att rekommendera dessa fjäderanhåll från amazon, 2-pack för 299.
[bild]

[länk]

Passar bra i dewalten och har funkat kanon när jag gjort lite läskigt tunna klyvningar

Det sägs att det är högre kvalitet på de. Någon som vet om man kan ha 15 mm hål på 7492? Tänker om det sitter någon bussning på som går ta bort?

A
[bild]

[länk]

Jag har samma triangel-anhåll men de är precis för korta för att nå fram till klingan på DWE7492 så jag köpte en uppsättning av denna modell också:
Två gula fjäderstyrningssatser för sågning och tillhörande monteringstillbehör.
Skapa konto

De räcker ända fram till klingan så man kan såga av en liten tunn strimla utan att behöva klämma den mot anhållet vilket man vill undvika.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
126 kronor för en smidig liten lampa med bra tryck i både magnetfoten och ljuset. Nu sitter en på bandsågen och jag beställde just en till som får hamna på borrmaskinen. I beskrivningen står att "Detta är en vanlig produkt. Det är huvudsakligen praktiskt att använda symaskinen på natten och kan inte användas för andra ändamål." Jag chansade att sätta på den mitt på dagen och den exploderade inte.

https://www.amazon.se/gp/product/B08P4MF7YJ/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Flexibel arbetslampa med magnetfot och LED-ljus, plus strömkabel med EU-kontakt.
Skapa konto

Nu ser jag att jag tydligen köpte de sista två som Amazon kunde leverera direkt för det priset, men går man in länken ser man längst ned på sidan andra likadana för lite mer pengar som tar några dagar till att få hem, men även 200 kr är ett bra pris tycker jag. Så länge man köper prylar som har upp till en veckas leveranstider brukar det inte vara några konstigheter och då slipper man de som skeppar direkt från Kina. Eller så väntar man och ser om de kommer tillbaka för 126 kr.

• Gilla
  • Haha
johel572 och 9 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
126 kronor för en smidig liten lampa med bra tryck i både magnetfoten och ljuset. Nu sitter en på bandsågen och jag beställde just en till som får hamna på borrmaskinen. I beskrivningen står att "Detta är en vanlig produkt. Det är huvudsakligen praktiskt att använda symaskinen på natten och kan inte användas för andra ändamål." Jag chansade att sätta på den mitt på dagen och den exploderade inte.

[länk]

[bild]

Nu ser jag att jag tydligen köpte de sista två som Amazon kunde leverera direkt för det priset, men går man in länken ser man längst ned på sidan andra likadana för lite mer pengar som tar några dagar till att få hem, men även 200 kr är ett bra pris tycker jag. Så länge man köper prylar som har upp till en veckas leveranstider brukar det inte vara några konstigheter och då slipper man de som skeppar direkt från Kina. Eller så väntar man och ser om de kommer tillbaka för 126 kr.
Finns i 2-pack på Amazon tyskland för €20 plus €6 frakt. Säljs även styckvis för €15 plus frakt men det känns ovärt.
https://www.amazon.de/gp/product/B07RXWNDB8/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&th=1

• Gilla
VidarH och 4 till
  • Laddar…
screamin-daemon screamin-daemon skrev:
Finns i 2-pack på Amazon tyskland för €20 plus €6 frakt. Säljs även styckvis för €15 plus frakt men det känns ovärt.
[länk]
men de kontakterna?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.