mexitegel mexitegel skrev:
Detta verkar vara bra pris på en uppsättning Bosch träborr
[länk]
Tack för tipset. För min del blev det en uppsättning med 13 borr:
Bosch Professional 2608587010 SELFcut för 277 sek (Proffsmagasinet tar 700 sek för samma set).
På Amazon fanns det också ett "nyare" set benämnt:
Bosch Professional 13-delar Expert SelfCut Speed för 411 sek.

Jag hittade på Youtube en jämförelse mellan dessa två varianter. Döm själv:

Bosch Expert Selfcut Speed Spade Bits... Just a Re-Brand or Different? - YouTube

Dessa borr är extremt snabba att borra med i trä men med två egenheter:
1. När Du borrar igenom så att den koniska skruven går igenom materialet på baksidan uppför sig borret som ett normalt tvåskärigt plattborr och Du får trycka hårdare för borra sista biten.
2. Om du borrar nära en ända av träet riskerar den koniska centrumskruven att spräcka träet.

Detta är mina erfarenheter vid användning med en handhållen batteriborrmaskin. Hur centrumskruven skulle fungera i en bänkborrmaskin med fastspännt material har jag inte hunnit pröva än. Mistänker dock överaskningar till det sämre hållet.
 
  • Gilla
Anonymiserad 358496 och 1 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Hur centrumskruven skulle fungera i en bänkborrmaskin med fastspännt material har jag inte hunnit pröva än. Mistänker dock överaskningar till det sämre hållet.
Intygar din misstanke. Så den som är ute efter precision eller att borra med pelarborr bör leta efter något annat. Eller slipa "skruven" slät som jag gjort på mina. För hastighet och avverkning utan muskelkraft är tipset nog mer aktuellt.
 
MaskinOnline har Hikoki kombokit KC18DD +2x 3 Ah som "Veckans vara" för 2495 kr, 500 kr billigare än ordinarie pris. Paketet består av borrskruvdragaren DS18DD och slagskruvdragaren WH18DD med två 3 Ah batterier, laddare och låda. Dessa är något nättare än storasyskonen DBSL och har ca 15% lägre vridmoment. Den stora fördelen är viktskillnaden, DD är 400-500 gr lättare än DBSL med samma batteri.

Den som vill spara lite till prismatchar hos Hornbach och köper paketet för 2245 kr.
 
  • Gilla
SC Aero och 2 till
  • Laddar…
Dammsugare åt tanten så jag får tillbaka min, tror det är ett skapligt pris då det är både 3Ah batteri och laddare.
Makita trådlös dammsugare med 3Ah batteri och laddare samt exempel på väggfäste och användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skrev ut väggfäste igår
 
  • Gilla
Solvskaftet och 1 till
  • Laddar…
Vet inte om det är en bra deal eller inte, gillar dock inte fulingar med prishöjning innan för att sedan köra "rea";
 
  • Graf som visar prisfluktuationer över tid med noterade prishöjningar innan rea-perioder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Solmacher och 3 till
  • Laddar…
S Scybalum skrev:
Hur många sådana finns det på amazon? 10 %, 30 %, 50 %?
Amazon har formulär för att avbryta köp, begära förklaring från säljaren mm. Fungerar inte alls. Jag hade en omfattande kontakt med dem inkl ett antal mail. Min erfarenhet är att de skiter i det.
Analet oseriösa köpare är snarare någon enstaka procent, tror du verkligen att världens största internetbutik, bokstavligt talat, skulle överleva om hälften av deras partners var oseriösa?

Jag säger definitivt inte att ingen säljare är oseriös men 10-50 %? Nä.
S Scybalum skrev:
Bra. Då vet vi. För övrigt var det inte en kinesisk säljare. Men min poäng var att amazons "skyddsnät" inte fungerar.
Det finns mycket negativt att säga om Amazon, såpass mycket att jag förstår de som bojkottar butiken. Men jag törs nog påstå att det snarare är du som haft en rejäl otur om det är din erfarenhet.

En kritik Amazon är just att de alltför ofta går på kundens linje vilket kan innebära merkonstnader för butikerna.

Min personliga erfarenhet av amazons kundservice är att den är snabb, problemfri och alltid gett mig rätt. Visserligen har jag bara behövt kontakta dem 3-4 gånger.
boschkenta boschkenta skrev:
Vad gäller sågen kan jag också passa på att rekommendera dessa fjäderanhåll från amazon, 2-pack för 299.
[bild]

[länk]

Passar bra i dewalten och har funkat kanon när jag gjort lite läskigt tunna klyvningar
Jag har dessa och de fungerar skapligt. Däremot tycker jag de kan vara knepiga att ställa in på ett bra sätt, speciellt om man vill ha två ovanpå varandra för att få lite höjd.

Jag har sett att det finns spiralformade fjäderanhåll, skulle jag köpa något nytt idag så hade jag kollat lite extra på dem istället.

screamin-daemon screamin-daemon skrev:
Finns i 2-pack på Amazon tyskland för €20 plus €6 frakt. Säljs även styckvis för €15 plus frakt men det känns ovärt.
[länk]
Nu är den vita modellen som säljs styckvis nedsatt till 73 kronor, det blir nog ett köp om jag inte hittar något bättre någon annanstans. Lite drygt, men förståeligt, att amazon.de slutat med gratis frakt.

Däremot finns det ett par recensioner som säger att magneten är så stark att höljet kan lossna och exponera elektroniken när man försöker flytta den. Inte så bra… Men borde kunna lösas med lite lim eller något.
F fiskbuggaren skrev:
men de kontakterna?
Det är nog de kontakterna som syns på bilden. Med det sagt så har tyskarna mig veterligen samma eluttag som vi har :)
 
screamin-daemon screamin-daemon skrev:
Finns i 2-pack på Amazon tyskland för €20 plus €6 frakt. Säljs även styckvis för €15 plus frakt men det känns ovärt.
[länk]
Verkar finnas på samma länk för €6,99 stycket nu (billigare än två-packet för €19,99:thinking:). Jag beställde 4, totalt €35,35 med moms och frakt till Sverige.
Tre olika LED-lampor med flexibla armar, var och en med en prislapp på €6,99, €19,99 och €14,99.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hep Hep skrev:
126 kronor för en smidig liten lampa med bra tryck i både magnetfoten och ljuset. Nu sitter en på bandsågen och jag beställde just en till som får hamna på borrmaskinen. I beskrivningen står att "Detta är en vanlig produkt. Det är huvudsakligen praktiskt att använda symaskinen på natten och kan inte användas för andra ändamål." Jag chansade att sätta på den mitt på dagen och den exploderade inte.

[länk]

[bild]

Nu ser jag att jag tydligen köpte de sista två som Amazon kunde leverera direkt för det priset, men går man in länken ser man längst ned på sidan andra likadana för lite mer pengar som tar några dagar till att få hem, men även 200 kr är ett bra pris tycker jag. Så länge man köper prylar som har upp till en veckas leveranstider brukar det inte vara några konstigheter och då slipper man de som skeppar direkt från Kina. Eller så väntar man och ser om de kommer tillbaka för 126 kr.
Frågan är om den är konstruerad på ett säkert sätt, eller om det ändå är Kinaskit som finns på lager i Europa? Jag brukar själv vara försiktig med grejer som går direkt på 230 V. Köpt lampor med böjarm med klämfot från Kina, men med 5 V USB matning för att kunna välja en transformator som jag litar mer på. Också köpt vissa 230 V grejer från Kina, men då efter rejält Googlande och tittande på youtube där de plockade isär dem.
 
Garanterat kinesisk, men om det är skit kan jag inte svara på. Den känns helt ok och jag har ryckt i både sladd, lampa och fot och det känns helt ok. Det kommer sitta en på bandsågen och en på borrmaskinen och jag kommer inte flytta runt dem tror jag, så de kommer inte utsättas för så stora utmaningar. De lyser i alla fall bra som jag skrivit.
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Garanterat kinesisk, men om det är skit kan jag inte svara på. Den känns helt ok och jag har ryckt i både sladd, lampa och fot och det känns helt ok. Det kommer sitta en på bandsågen och en på borrmaskinen och jag kommer inte flytta runt dem tror jag, så de kommer inte utsättas för så stora utmaningar. De lyser i alla fall bra som jag skrivit.
Ok tack, det jag är mest fundersam över är hur bra elektroniken är. Finns risk att den går väldigt varm eller självantänder under vissa förhållanden? Som endel Kina-laddare gjort. Är det bra isolationsavstånd? Kan någon del bli strömförande? Läste för en tid sedan någon som köpt växtbelysning från Kina. Den lyste jättebra, men visade sig ha 230 V i skalet. Detta som Trunk skriver, kan ju också vara ett problem med dessa:
T Trunk skrev:
Däremot finns det ett par recensioner som säger att magneten är så stark att höljet kan lossna och exponera elektroniken när man försöker flytta den. Inte så bra… Men borde kunna lösas med lite lim eller något.
:)
Amazon själva litar jag lite mer på, men detta verkar vara tredjepart, och då brukar jag vara mer skeptisk till allt möjligt :) I detta fall främst om de är korrekt kollade enligt CE.
 
En låda med lite olika fjädrar är alltid bra att ha.
Nu -75% på Jula!

Öppen plastlåda med sorterade fjädrar i olika storlekar och former, märkt "Hard Head Set of springs -75% på Jula".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ironside och 7 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Märkligt, den kostar 70kr på webben, [länk]

får gratulera till fyndpriset!
Även satsen med vingmuttrar finns med -75%!

Sortimentlåda med 125 vingmuttrar i olika storlekar på rea.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.