89 634 läst · 234 svar
90k läst
234 svar
Är målningen slarvigt utförd eller har jag för höga krav?
Det är slarvigt ! Hade du gjort det själv med detta resultat hade du själv kunnat avgöra om du är nöjd eller vill fixa till. Men jag hade inte accepterat det om jag betalt för det. Generellt så har jag bara dålig erfarenheter av att anlita målare.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 534 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 534 inlägg
Min (tråkiga) erfarenhet med många hantverkare är att man inte kan räkna med bättre resultat än en amatör, men det går betydligt fortare.J Johanna-T skrev:Stort tack för era svar! Skönt att höra att vi inte är alldeles tokiga om vi gör anmärkningar på detta. Det är ju så svårt att veta vad man ska vänta sig när man aldrig gjort det här förut...
Jag hade ju absolut inte gjort det bättre själv men jag hade nog lite högre förväntningar än så här på ett proffs, med de fina förutsättningar ett nybygge innebär. Det blir reklamation helt enkelt!
Som andra sagt, särskilt tapeten vid listerna är uselt utfört.
Ser inte klokt ut.
Hade inte varit nöjd med fogningen på första bilden heller.
Har inte ens brytt sig om att ta bort den blå tejpen på bild två.
Om det nu är målat på plats, varför målade man inte över spiken på listerna?
Hade inte varit nöjd med fogningen på första bilden heller.
Har inte ens brytt sig om att ta bort den blå tejpen på bild två.
Om det nu är målat på plats, varför målade man inte över spiken på listerna?
Det är säkert rätt. Tittar jag på en av de större leverantörernas hemsida så använder de just den golvlisten i sina "lantliga" eller "traditionella" och om man gillar den eller ej är en smaksak. Det jag tycker är synd är som sagt att man använder ett foder med profil på den tjocka sidan som ska ansluta mot golvlisten.J Johanna-T skrev:
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 301 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 301 inlägg
Kan ju tycka spikskallar i fodren/socklarna kan få sig en färgdutt också för att inte lysa så illa. Sen är det standard allmoge foder och sockel som sitter, finns även hos byggladorna.
Nja, säg inte det. Dubbelkolla, det finns golvsocklar som matchar fodret fast lite större modell som ska sitta som golvsockel! Det där kan inte vara branschstandard.J Johanna-T skrev: