M MLindstrom skrev:
Du gör i alla fall skäl för namnet :p:crysmile::love::geek::oops:

GKS 18V-57 G kostar 1 296,19 kr, modellen utan G på slutet funkar inte till skenor.
FredrikR FredrikR skrev:
Och utöver att den inte var skenkompatibel så kom den i kartong medans den andra kom i L-boxx. ;)
jag var osäker därav funderande gubben = :thinking:. :oops:;)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Bra tips!

Fick bli lite sug och blås för en tusing totalt. Kanske koppla ihop? :rofl:
Bosch Professional 18V system blåsmaskin och dammsugare, planerar att ankomma på fredag.

Vilken Bosch verktyg paket med batterier är billigast? Har också prime. Jag gillar bosch
GKS 18V-57 G men har ingen bosch batteri eller lador, bara Dewalt.

:p Jag vill få ett gratis verktyg med när jag köper batterier.:crysmile:

H halj skrev:
Amazon har ganska bra erbjudande på många bosch-verktyg idag.
[länk]

T.ex. [bild]
[länk]
Men jag undrar hur de tänkt att man ska montera sågklingor i den. :crysmile:

Någon som provat "makita" batterierna från amazon?

• Gilla
Etnoy
  • Laddar…
nino nino skrev:
Någon som provat "makita" batterierna från amazon?
Jag har kört dem sedan i somras. Det är original batterier så varför skulle det skilja? Även deras dubbla snabbladdare funkar utmärkt.

Menade inte original batterierna och laddaren, utan noname som ser ut som makita men är omärkt eller märkta med nåt annat
Typ dom här
Ersättningsbatteripaket med snabbladdare och två svarta 18V batterier för Makita verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

nino nino skrev:
Menade inte original batterierna och laddaren, utan noname som ser ut som makita men är omärkt eller märkta med nåt annat
Typ dom här
[bild]
Det är lite lotteri med batterier från tredje part. Ibland får du något som är väldigt bra (bättre än original, speciellt när det gäller NiMH på äldre maskiner). Men ofta så tycker kineserna att 3x3.7V 2Ah batterier = 12V 6 Ah, fast original (och förväntat) är märkt 12V 2 Ah för samma. Det är lite jobbigt att kolla. Bryta packet eller ha bra utrustning för att mäta hur stor kapacitet batterierna tar.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Jag köpte ett "makitabatteri" därifrån rätt nyligen då jag behövde ett 14V och original var restat. Det funkar absolut, men det räcker inte i närheten lika länge som mitt gamla innan det dog. Det nya är specat att ha högre kapacitet än det gamla, men det är ren lögn.

• Gilla
SimonThn och 1 till
  • Laddar…
T
T Trafikverket1 skrev:
Makita DDF484 för 85 euro på tyska amazon så blir väl ytterligare 5 euro eller så i frakt också.

[länk]
Det där var ett riktigt tips (y)

Går man till "Check out" blir priset plötsligt drygt 89 Euro, plus 5.99 i frakt.
Runt tusenlappen för en naken DDF484 får väl anses rätt normalt, den har legat på ~970:- flera månader på Amazon.se, var nere på ~930:- ett tag också. Just nu finns den bara från tredjepartssäljare och är därför dyrare.

-49% rabatten på Amazon.de luktar Ahlsell. :)

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
J john.h skrev:
Går man till "Check out" blir priset plötsligt drygt 89 Euro, plus 5.99 i frakt.
Runt tusenlappen för en naken DDF484 får väl anses rätt normalt, den har legat på ~970:- flera månader på Amazon.se, var nere på ~930:- ett tag också. Just nu finns den bara från tredjepartssäljare och är därför dyrare.

Fick samma pris jag också.

Hoppar över denna gång

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
J john.h skrev:

"Priserna på Amazon DE är angivna med tysk moms (19%). Är leveransadressen Sverige ökar priset med 6% eftersom svensk moms (25%) kommer att tas ut."

• Gilla
rand althor och 3 till
  • Laddar…
K Krux skrev:
[länk]

Någon som har någon erfarenhet om denna?
Jag ska bila bort en betongkant på garagegolvet .
Kanten kanske är 50x70 mm . är denna ett vettigt alternativ? Har inga större behov av märkesmaskiner då jag inte jobbar alls mycket med betong . Men däremot skulle denna kunna vara användbar för lite annat för mig
Ja, den var helt värdelös (mitt ex iaf). Växellådan gick sönder efter två små hål och 15s bilning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.