889 498 läst · 10 396 svar
889k läst
10,4k svar
Elräkning på 16000 kr för december
Nu är det inte mig du citerade.. Men avsågK Kekistan skrev:
Nä då.. Men ta och skärp till tonen och skriv något trevligare så folk vill läsa.
Det som sker annars är att folk anmäler och en massa annat otrevligt sker...
Men om du bara väljer att ändra lite så slipper vi alla detta..
visst är det en ganska bra idé ändå?
Och då får och kan du ändå framställa dina åsikter
Jag avser inte dig. Har ingen aning om vem du är eller vad du har skrivit. Men är man dryg och besserwissrig ska man bli bemött på minst samma sätt. Det är en tumregel som fler borde ha så kanske vi slipper dryga kommentarer från folk som anser att andra är mindre vetande för att de just i den stunden visar sig ha rätt. Hybris brukar man förövrigt få äta upp på sikt och att vuxna människor inte har lärt sig det är väldigt förvånande.Maskintok skrev:Nu är det inte mig du citerade.. Men avsåg
Nä då.. Men ta och skärp till tonen och skriv något trevligare så folk vill läsa.
Det som sker annars är att folk anmäler och en massa annat otrevligt sker...
Men om du bara väljer att ändra lite så slipper vi alla detta..
visst är det en ganska bra idé ändå?
Och då får och kan du ändå framställa dina åsikter
Det roliga är att dessa dryga personer aldrig hade varit så här dryga mot någon i verkliga livet. Men knappande på tangentbordet, då vågar man. Så om du vill läxa upp någon om dennes beteende föreslår jag att du utgår från källan. Det är totalt onödigt att kommentera i en tråd där någon är förtvivlad över att ha blivit rånad av staten - att denne har gjort fel, borde ha varit klokare och inte gnälla. Väldigt otrevligt beteende.
Det är ägarnas egna verksamhetsbeskrivning.Z Zodde skrev:En allmän länk ger inget
Från GP:
”Karlshamnsverket är vintertid ett reservkraftverk för Svenska kraftnät. Under 2021 behövdes det bara användas som reservkraftverk tre gånger och då bara några timmar varje gång. Det är betydligt vanligare att verket körs igång när elpriset är högt och det är lönsamt för verket att vara i bruk.”
GP har jag lågt förtroende för. Minns en gång då det var ett bankrån i Göteborg. Banken kunde ses ifrån GP-huset om de öppnade fönstret och stack ut huvudet, men ändå lyckades de få gatunamnet fel. Var kanske svårt att läsa skylten ifrån den vinkeln.
tvärtom, jag använde lite humor och tycker att i största allmänhet så ska vi skärpa oss rejält.K Kekistan skrev:Jag avser inte dig. Har ingen aning om vem du är eller vad du har skrivit. Men är man dryg och besserwissrig ska man bli bemött på minst samma sätt. Det är en tumregel som fler borde ha så kanske vi slipper dryga kommentarer från folk som anser att andra är mindre vetande för att de just i den stunden visar sig ha rätt. Hybris brukar man förövrigt få äta upp på sikt och att vuxna människor inte har lärt sig det är väldigt förvånande.
Det roliga är att dessa dryga personer aldrig hade varit så här dryga mot någon i verkliga livet. Men knappande på tangentbordet, då vågar man. Så om du vill läxa upp någon om dennes beteende föreslår jag att du utgår från källan. Det är totalt onödigt att kommentera i en tråd där någon är förtvivlad över att ha blivit rånad av staten - att denne har gjort fel, borde ha varit klokare och inte gnälla. Väldigt otrevligt beteende.
Så ändra tonen till en trevlig ton för debatt så kommer diskussionen bli givande..
kallar man folk för saker eller kommer en tråkig och ful attityd så kommer det bara bli värre och värre...
Så dra ett streck här och skriv lite trevligare.
gäller oss alla.
Ja det hade ju inte använts så mkt som år 2021 sedan 2010. 28000ton olja som var 3ggr mer än året före.Z Zodde skrev:”Karlshamnsverket är vintertid ett reservkraftverk för Svenska kraftnät. Under 2021 behövdes det bara användas som reservkraftverk tre gånger och då bara några timmar varje gång. Det är betydligt vanligare att verket körs igång när elpriset är högt och det är lönsamt för verket att vara i bruk.”
Från GP
Vi stryker att så kallat streck över det Och hoppas på att folk har lite mer medmänsklighet med folk som mår dåligt.Maskintok skrev:tvärtom, jag använde lite humor och tycker att i största allmänhet så ska vi skärpa oss rejält.
Så ändra tonen till en trevlig ton för debatt så kommer diskussionen bli givande..
kallar man folk för saker eller kommer en tråkig och ful attityd så kommer det bara bli värre och värre...
Så dra ett streck här och skriv lite trevligare.
gäller oss alla.
Man ska alltid visa sympati till de som har det svårt eller mår dåligt av olika anledningar.K Kekistan skrev:
ett litet ögonblick kan förändra dennes liv..
En liten stund av omtanke kan gynna oss alla..