P
A Anders_Nilsson skrev:
Jo det gagnar samhället.
Hur gagnar ett arv samhället? Det gagnar givetvis arvingarna, och vad de sen gör med arvet kan gagna samhället beroende på vad de gör med arvet.
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Skatteverket ansåg han inte kunde leva på sin deklarade inkomst. Det är väl misstänkt för noll taxering?
Jag vet inte vad den juridiska termen var i din fars fall, men nolltaxering tolkar jag som att man har taxerat noll kronor i inkomst. Det kan man inte vara misstänkt för. Antingen har man deklarerat noll i inkomst eller så har man inte gjort det. Svaret står i deklarationen, som är offentlig handling.
 
  • Haha
JohanLun
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag vet inte vad den juridiska termen var i din fars fall, men nolltaxering tolkar jag som att man har taxerat noll kronor i inkomst. Det kan man inte vara misstänkt för. Antingen har man deklarerat noll i inkomst eller så har man inte gjort det. Svaret står i deklarationen, som är offentlig handling.
Nja, du kan också bli misstänkt om de tycker du tar ut för lite lön. Det är helt godtyckligt då Skatteverket agerar utanför lagen .
 
Mikael_L
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nja, du kan också bli misstänkt om de tycker du tar ut för lite lön. Det är helt godtyckligt då Skatteverket agerar utanför lagen .
Nej, det är inte godtyckligt, och de agerar inte utanför lagen.
 
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nej, det är inte godtyckligt, och de agerar inte utanför lagen.
Jo ingen annan instans kan klämma dit folk utan bevis. Skatteverket håller på med maffiafasoner.

Facket är iof en annan instans som håller på med liknande metoder

Rättssäkerhet du vet
 
  • Gilla
  • Haha
Tullen127 och 1 till
  • Laddar…
Skatteverket skapar egna regler och seglar i gränslandet. Dom gör ibland allt för att få rätt trots att dom vet att dom har fel.
 
  • Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
P
R Rkarlsson skrev:
Titta på kartan =) Det finns MASSOR av vägar utan räcken. Den jag pendlar varje dag är livsfarlig, idag började den vanliga trafiken igen efter ledigheten och direkt kommer rövhålen som ur ingenstans. Förra veckan var jag nästan helt själv.
Vägar utan räcken kan man knappast kalla för mötesfria.
 
P pmd skrev:
Vägar utan räcken kan man knappast kalla för mötesfria.
Varken räcke eller möte vad jag kan se.

Skärmdump av Google Street View och karta som visar en rak landsväg utan räcke i skogsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P pmd skrev:
Vägar utan räcken kan man knappast kalla för mötesfria.
Nej vi sa ju inget annat om det heller ?
 
Mikael_L
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo ingen annan instans kan klämma dit folk utan bevis. Skatteverket håller på med maffiafasoner.
Facket är iof en annan instans som håller på med liknande metoder

Rättssäkerhet du vet
Nja, jag håller inte med. De har ramar de har att agera inom. De är också styrda av lag.
 
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
Mikael_L
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Skatteverket skapar egna regler och seglar i gränslandet. Dom gör ibland allt för att få rätt trots att dom vet att dom har fel.
Något exempel?
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nja, jag håller inte med. De har ramar de har att agera inom. De är också styrda av lag.
Du lever som tur är för dig ovetandes i en bubbla, statliga verk, myndigheter och rättsväsendet gör som dom vill, ingen granskar dom, och inget tjänstemannaansvar existerar längre!
 
Mikael_L
Nej fel. Det finns flera granskande instanser.
Och var glad att du bor i Sverige, det finns inget annat land i hela världen där vi medborgare har så mycket makt och granskningsmöjligheter mot de styrande.

Och du är fortfarande välkommen att presentera exempel som jag frågade om i förra inlägget!
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
I Sverige är du skyldig redan genom att vara företagare. De är skurkar. Allihop
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.