817 236 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Medlem
· Dalarnas
· 683 inlägg
Använder du bilbälte @perra i skogen ?
Medlem
· Dalarnas
· 683 inlägg
Nyfniken skrev:Analogin med bilbälte är ju faktiskt klockren här.
Risken att skada sig i en krock är relativt låg, men många gånger högre om man åker utan bilbälte än med. Det finns vissa risker med att använda bilbälte och bara för att du använder bilbälte så är du inte 100% säker heller.
Sen finns det de som åker utan bilbälte som säger att det verkar som att de som har bilbälte känner sig odödliga med tanke på hur de kör.
En del åker fortfarande utan bälte för de har inte fått det bevisat att det är 100% säkert än.
Joo visst. Är ju en jättebra jämförelse mellan ett lagstadgat krav för trafiksäkerhet mot ett "frivilligt" vaccin..
.
Risken för mig är ju betydligt större att bli svårt skadad/dö i en krock utan bälte än bli detsamma utan vaccin om jag får viruset.
Vissa säger att vaccinet är bekräftat säkert och inget säger att det skulle vara farligt på något sätt.
Det är därför AZ vaccin är så populärt och folk under 30 bör inte ta modernas tror jag för att man kan få hjärtsäcksinfektion.
Nya studier visar dessutom att vaccin effekten är mer eller mindre borta efter ca 6 månader.
jag har tagit många vaccin men dom är säkra och VÄL testade under många år och har förfinats för att vara så nära perfektion det går.
Skyddet verkar dessutom vara högst begränsat... 8 i min arbetsgrupp som är dubbelvaccinerade (2 är trippel) ligger hemma med corona. jag har haft en tidig genomgången infektion så jag och de 5 andra som haft det och inte heller är vaccinerade är alla friska.
jag behöver således inget vaccin då en genom gången infektion alltid ger bäst skydd.
hade detta varit ebola hade jag stått fört i vaccin kön...(om jag inte överlevt en infektion på något mirakulöst sätt)
vaccin är jätte bra och har räddat miljontals människor men jag vill spruta in testade och säkra saker i min kropp.
Det är därför AZ vaccin är så populärt och folk under 30 bör inte ta modernas tror jag för att man kan få hjärtsäcksinfektion.
Nya studier visar dessutom att vaccin effekten är mer eller mindre borta efter ca 6 månader.
jag har tagit många vaccin men dom är säkra och VÄL testade under många år och har förfinats för att vara så nära perfektion det går.
Skyddet verkar dessutom vara högst begränsat... 8 i min arbetsgrupp som är dubbelvaccinerade (2 är trippel) ligger hemma med corona. jag har haft en tidig genomgången infektion så jag och de 5 andra som haft det och inte heller är vaccinerade är alla friska.
jag behöver således inget vaccin då en genom gången infektion alltid ger bäst skydd.
hade detta varit ebola hade jag stått fört i vaccin kön...(om jag inte överlevt en infektion på något mirakulöst sätt)
vaccin är jätte bra och har räddat miljontals människor men jag vill spruta in testade och säkra saker i min kropp.
Medlem
· Dalarnas
· 683 inlägg
Medlem
· Dalarnas
· 683 inlägg
Medlem
· Dalarnas
· 683 inlägg
Varför jag använder bälte?? .Nyfniken skrev:
Du förstår tydligen inte det jag skriver.
Större risk att bli svårt skadad/dö av en trafikolycka än av viruset.
Dumt att ta läkemedel i onödan.
Medlem
· Dalarnas
· 683 inlägg