816 775 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Ännu en gång:G Ganescha skrev:Inte riktigt va? Det tog bra länge innan man förstod att det va vaccinet som orsakade narkolepsi, barn har man väl covid vaccinerat ett år knappt och inte heller givet dem 3 doser ( om det ens blir så) eller fler? Jaja, i vilket fall så är mina för små än så länge och ingår inte den ”särskilda gruppen” så vi får tack och lov se på vad som komma skall.
Jag vet inte om Israel och USA ger en tredje dos till barn. Det är inte aktuellt i Sverige för närvarande i alla fall.BirgitS skrev:Men på den tiden hade man inte dagens uppföljning och datorsystem.
Nu går det ju undan:
Väldigt stor skillnad mot i våras när det räckte med några få fall för att börja utreda om det var en vaccinbiverkan och sen komma fram till att det stämde inom några veckor.
Det är alltså inte jämförbart. Nu upptäcker man snabbt ovanliga biverkningar.
Det kan jag inte svara på med tanke på att jag inte heter Beate Bahner . Fråga henne vetja!BirgitS skrev:
Villkorligt godkänt ja! Det är ju hela grundproblemet! Man ändrar definitionen i efterhand för att inkludera mRNA preparat så att dessa även kan kallas vaccin. Sverige hänger med på ett bananskal utan att ha någon som helst egen uppfattning om hur säkert detta preparat är.BirgitS skrev:
Enligt Marcus Aubrey i denna video så hade man kunnat lösa världens tre största problem (hungern, rent vatten och utbildning) med bara pengarna som USA har använt för att stänga ner samhället i pågående pandemi. Det är nog ganska många fler som hade överlevt med en sådan strategi...
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Det var inte jag som länkade. Den som länkade borde ju ha varit lite källkritisk och tänkt efter om det var något som var värt att länka.T Texan skrev:
Det är normalt att läkemedel är villkorat godkända. När det gäller covidvaccinerna har många av villkoren varit knutna till själva produktionen men gissningsvis är ett av villkoren att tillverkaren ska fortsätta att undersöka vaccinets effektivitet. Flera av villkoren togs bort under årets uppföljande granskning eftersom de var uppfyllda.T Texan skrev:
Man har inte ändrat någon definition.
Nu var väl svenska Läkemedelsverket huvudansvarig för granskningen av ett av vaccinerna så det håller jag inte med om.T Texan skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Det är alltid tillåtet att gissa och man bör förstås skriva att det är vad man gör.T Texan skrev:
Om man är intresserad av villkoren kan man ju föröka kolla upp dem. Jag är inte tillräckligt intresserad för att lägga ner den tiden. Min gissning grundar sig på olika uttalanden från Läkemedelsverket.
Hade trycket på sjukvården varit lika stort om inte covid-19 fanns?tusenett skrev:
Frågan är alltså hur underdimensionerad sjukvården i Stockholm är i normalfallet.
Den 30:e mars 2020 fanns ett helt nytt sjukhus i Alvsjö, i Stockholm, med 100 intensivvårdsplatser. Det tog åtta dagar att bygga. Det bör gå att göra om vid behov. Bemanningen är förstås ett annat problem.BirgitS skrev:
Alvsjö sjukhus började avvecklas den 4:e juni 2020 eftersom det inte behövdes.
Om ovaccinerade nekades sjukhusvård för covid-19 så skulle vi inte behöva "haka upp" oss på de som inte vill vaccinera sig.L LiteForce skrev:
Det vore dock ett helt orealistiskt scenario. Det är inte rimligt att neka dem sjukhusvård bara för att de inte har vaccinerat sig. Alltså måste vi fortsätta att "haka upp" oss på dem.
Hur mycket av det du äter känner du till allt innehåll i?