1 135 582 läst · 11 023 svar
1136k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Precis!! Det är faktiskt jättegott!!!! Har inte gjort på länge, men kom ihåg nu. Man måste bara komma ihåg att ha i betydligt fler avlånga mariekex än i receptet, för annars blir det för sött.Dan_Johansson skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 536 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 536 inlägg
Laxbullarna är klart bättre, både till konsistens och smak.K Kane skrev:
Jag gjorde dessa en gång när jag skulle försöka imponera http://prinsessornaskokbok.blogspot.com/2015/06/laxmousselin-drottning-silvia.htmlAndersMalmgren skrev:
Duger det?
Gäddqueneller är gott, det medger jag gärna.
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Om vinkonsumtionen står i proportion till vinskrytet så börjar jag ana den kemiska bakgrunden till ett antal av Anders Malmgrens inlägg.
Er-a svá gótt
sem gótt kveða
öl alda sona,
því at færa veit,
er fleira drekkr
síns til geðs gumi.
Er-a svá gótt
sem gótt kveða
öl alda sona,
því at færa veit,
er fleira drekkr
síns til geðs gumi.
Fattar inget av det där. Men om han pillar bort den där konstiga gummigrejen som verkar ha hamnat där kapsylen suttit får han nog ut ett rejält glas till.H heimlaga skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 919 inlägg
Tillbaka till ordningen. Såg en deckare häromdagen och i bakgrunden såg man två "trådtavlor" (kallas även spiktavla tydligen.)
Det kommer jag ihåg att vi hade när jag växte upp (inte den ovan, den är tagen från nätet). Men jag hade faktiskt helt glömt bort att de fanns!
Vill minnas att man bla gjorde dem själva efter mönster/kit.
Det kommer jag ihåg att vi hade när jag växte upp (inte den ovan, den är tagen från nätet). Men jag hade faktiskt helt glömt bort att de fanns!
Vill minnas att man bla gjorde dem själva efter mönster/kit.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 324 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 324 inlägg
En kompis fick en knäpp idé i höstas och började leta efter makramékurser online - såg framför mig dettalars_stefan_axelsson skrev:
som var väldigt populärt under början av 70-talet (jag hade ett antal hemgjorda amplar med mig när jag flyttade hemifrån)