Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
N
Tyckte Tegnell gjorde helt rätt!

• Haha
Dayangel
  • Laddar…
N neo11 skrev:
Nu har ju inte jag läst alla inlägg i denna tråd, så säger bara min egna åsikt.
Dom som inte vaccinerar sig mot covid 19 är ganska korkade, inte så många hjärnceller.
Jag gissar att betygen för er i skolan under uppväxten inte var så bra. Allt grundar ju sig på okunskap, och
det verkar ju som att det behövs tolk i dom flesta fall för vaccin, för dom som är så fruktansvärt korkade.
Dom idioter som inte vaccinerar sig
Den här typen av argument landar ungefär på en slutledningsförmåga av vad ett barn, som blivit uppfostrad av väldigt strikta föräldrar och inte tillåter eget tänkande, har. Oavsett ställningstagande till vaccinet så tycker i alla fall jag att vi kan lämna sådant utanför tråden.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Såhär i backspegeln så framstår ju Tegnell som ett fullständigt geni när han kommenterade andra länders hårda nedstängningar med orden "Det här är inget sprintlopp, det är ett Marathon."

• Gilla
Guzzi och 6 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Såhär i backspegeln så framstår ju Tegnell som ett fullständigt geni när han kommenterade andra länders hårda nedstängningar med orden "Det här är inget sprintlopp, det är ett Marathon."
Jag känner en stolle som tror på att jorden är platt och han sa i princip samma sak, the great reset och grejer med ett virus som kommer vara i år framöver. Han är ändå inget geni i mina ögon iaf, haha

F frasen_36 skrev:
Snälla, sluta tjafsa och märka ord. De flesta utom ni som stoppar huvudet i sanden, (eller tror på UFOn) vet att vaccination är ett bra sätt att bekämpa smittan och därmed sjkdomen och död.
Jag skulle tro att avvakta och inte gå huvudstupa in och acceptera ny teknik (rna-vaccin) kan också vara klokt. Vi människor har en väldigt stark vilja att sätta folk i olika fack och dömma vilket är tydligt. Om vi tar exemplet med det nya ämnet DDT som skulle vara helt säkert där barn sprang i besprutningsdimman i reklamen, det visade sig att inte vara så bra senare... Vi har coctail-effekten som idag är bekräftad med hur små säkra mängder av olika ämnen tillsammans gör ett problem, man ansåg också att utspädnings effekten i haven skulle slå ut miljöföroreningarna, svininfluensa-vaccinet visade sig inte vara säkert, gardasil visar problematiska biverkningar, nevrosedyn visade sig vara jävligt dåligt för foster.. man kan fortsätta så här hela kvällen. Visst måste man ha en viss förståelse för att vissa vill lugna sig och se efter om det snabbt frampressade vaccinet med ny teknik inte visar några negativa effekter. Varje människa har ju bara en kropp och de är väl rädda om den så gott de kan, inte menar de att göra andra illa utan gör så gott de kan utifrån sin egen uppfattning. Vaccinet har väl inte gått igenom en komplett testutvärdering heller vad jag förstått, det är väl nödgodkännt... Visst kan det funka men de som tvekar har ju heller inte helt grundlösa orsaker. Svårt att tyda ut vad som är rätt eller fel att göra.

Men det är bra pengar... De tjänar $1000/ sekund

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Snailman
Nyfniken Nyfniken skrev:
@Dayangel läste du artikeln som @DanielF länkade till för att stödja sin sak?

Eller för den delen #11399?

Är man ointelligent om man tror att jorden är rund också, eller om man tror att människan har landat på månen?
Jag lutar nog mer åt att göra jämförelsen med Kopernikus, han var ju dum nog att hävda att Jorden snurrade runt Solen, trots att experter som Aristoteles fastslagit att Solen snurrade runt jorden. Ni verkar lite fast i att alltid jämföra med Jorden är platt inte rund typ. Det är ju inte någon automatik att om en majoritet hävdar en viss sak så har alltid majorieten rätt och minoriteten fel.:geek:;)

• Gilla
Dayangel
  • Laddar…
Snailman Snailman skrev:
Jag lutar nog mer åt att göra jämförelsen med Kopernikus, han var ju dum nog att hävda att Jorden snurrade runt Solen, trots att experter som Aristoteles fastslagit att Solen snurrade runt jorden. Ni verkar lite fast i att alltid jämföra med Jorden är platt inte rund typ. Det är ju inte någon automatik att om en majoritet hävdar en viss sak så har alltid majorieten rätt och minoriteten fel.:geek:;)
Ypperligt exempel på dialog som faktiskt visar exempel på lite egen tanke och IMO tecken på intelligens utöver fotfolket. Näste man till rakning som kallar den formen av resonemang för ointelligent är för mig är såklart den störste dåren i dårhuset.

F
Å Åbyfor skrev:
Jag skulle tro att avvakta och inte gå huvudstupa in och acceptera ny teknik (rna-vaccin) kan också vara klokt. Vi människor har en väldigt stark vilja att sätta folk i olika fack och dömma vilket är tydligt. Om vi tar exemplet med det nya ämnet DDT som skulle vara helt säkert där barn sprang i besprutningsdimman i reklamen, det visade sig att inte vara så bra senare... Vi har coctail-effekten som idag är bekräftad med hur små säkra mängder av olika ämnen tillsammans gör ett problem, man ansåg också att utspädnings effekten i haven skulle slå ut miljöföroreningarna, svininfluensa-vaccinet visade sig inte vara säkert, gardasil visar problematiska biverkningar, nevrosedyn visade sig vara jävligt dåligt för foster.. man kan fortsätta så här hela kvällen. Visst måste man ha en viss förståelse för att vissa vill lugna sig och se efter om det snabbt frampressade vaccinet med ny teknik inte visar några negativa effekter. Varje människa har ju bara en kropp och de är väl rädda om den så gott de kan, inte menar de att göra andra illa utan gör så gott de kan utifrån sin egen uppfattning. Vaccinet har väl inte gått igenom en komplett testutvärdering heller vad jag förstått, det är väl nödgodkännt... Visst kan det funka men de som tvekar har ju heller inte helt grundlösa orsaker. Svårt att tyda ut vad som är rätt eller fel att göra.

Sen finns det ju de som t.ex. vägrar ge sina barn penicillin "för om gud vill så dör de inte."
Eller tror att jorden är platt. Men det drabbar åtminstone inte andra - utom barnet.
Problemet med er antivaxare är att det är ni som sprider smittan i högre grad, försenar bekämpningen av pandemin och därmed orsakar fler mutationer av viruset som vi ser nu.

F frasen_36 skrev:
Sen finns det ju de som t.ex. vägrar ge sina barn penicillin "för om gud vill så dör de inte."
Eller tror att jorden är platt. Men det drabbar åtminstone inte andra - utom barnet.
Problemet med er antivaxare är att det är ni som sprider smittan i högre grad, försenar bekämpningen av pandemin och därmed orsakar fler mutationer av viruset som vi ser nu.
Rätta mig gärna med bättre källor nu om jag har fel. Men vetenskap och myndigheter är väl helt överens om att det är mängder av alla vaccinerade, alltså den större delen av befolkningen, som sprider smittan mest just nu. Ovaccinerade sprider mer per capita absolut, men samhällsspridningen sker av "alla". Stäng ner igen och dra tillbaka alla pass som Finland, det är det enda rätta.

Redigerat:
F frasen_36 skrev:
Jag säger verken det ena eller det andra faktiskt men eftertänksamhet är säkerligen något som de flesta föräldrar förespråkar till sina barn. I detta fall har detta slagits bort, vi har hela mänskligheten som just nu utsätts för ny teknik. Det kan absolut vara toppen men samtidigt är det också lite utav en chansning, vi får ju se helt enkelt hur det utvecklar sig. Om vi tar männskligheten i stort så händer det gång på gång att vi är arroganta och tror att vi vet så himla mycket men senare visar det sig att stora negativa konsekvenser sker av det vi trodde att vi visste. I detta fall satsar vi allt på ett fåtal människors forskning under en väldigt kort tid. Som individer lär vi oss som vuxna ödmjukhet och att vi kan ha fel, men med hela mänskligheten som insats tänker vi inte så. Det är ju för var och en att tycka som de vill om detta så klart.

Sen så tycker jag att det verkar så jäkla märkligt att vaccinerade personer hatar de som är ifrågasättande, om vaccinet fungerar så bör väl man va säker? Corona kommer ju heller aldrig försvinna utan är här för att stanna i någon form.
Som kuriosa så var det första vaccinet var från en pestböld för rätt länge sen (!).

Jag kan inte påstå att jag är nån antivaxare f.ö

• Gilla
Surly
  • Laddar…
Fairlane
D Dayangel skrev:
Utan att ge sig in i själva vaccinationsdiskussionen här så måste jag ändå inflika på angreppen mot DanielF. Oavsett vart han står i just denna fråga så framstår ni, som målar honom som ointelligent bara för att han inte faller platt för allt som samhället matar oss, som minst lika ointelligenta isåfall.
Vi läser nog lite olika.
Det jag ser är att det faktiskt är han som kallar andra ointelligenta etc och får sen tillbaka lite.
Han skulle heller inte ta råd från någon undersköterska eller vad det var (lite jobbigt att leta rätt på exakt skrivning på mobilen). Personen var visst inte undersköterska utan läkare.
Inte för att det spelar någon roll, både läkare och undersköterskor behövs och båda har troligen betydligt bättre koll i medicinska frågor än DanielF, men framförallt visar han upp en vidrig människosyn med sådana inlägg.

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
F
Å Åbyfor skrev:
Jag säger verken det ena eller det andra faktiskt men eftertänksamhet är säkerligen något som de flesta föräldrar förespråkar till sina barn. I detta fall har detta slagits bort, vi har hela mänskligheten som just nu utsätts för ny teknik. Det kan absolut vara toppen men samtidigt är det också lite utav en chansning, vi får ju se helt enkelt hur det utvecklar sig. Om vi tar männskligheten i stort så händer det gång på gång att vi är arroganta och tror att vi vet så himla mycket men senare visar det sig att stora negativa konsekvenser sker av det vi trodde att vi visste. I detta fall satsar vi allt på ett fåtal människors forskning under en väldigt kort tid. Som individer lär vi oss som vuxna ödmjukhet och att vi kan ha fel, men med hela mänskligheten som insats tänker vi inte så. Det är ju för var och en att tycka som de vill om detta så klart.

Sen så tycker jag att det verkar så jäkla märkligt att vaccinerade personer hatar de som är ifrågasättande, om vaccinet fungerar så bör väl man va säker? Corona kommer ju heller aldrig försvinna utan är här för att stanna i någon form.
Som kuriosa så var det första vaccinet var från en pestböld för rätt länge sen (!).

Jag kan inte påstå att jag är nån antivaxare f.ö
Jag hatar ingen antivaxare.
Men jag - som många andra - är rädd för vad deras motarbetande av pandemi-bekämpningen kan komma att medföra.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
Å Åbyfor skrev:
Vaccinet har väl inte gått igenom en komplett testutvärdering heller vad jag förstått, det är väl nödgodkännt...
Skojar du nu eller? Vaccinet är väl uttestat, mycket mer än många andra vaccin och mediciner.
Vaccinet är sedan länge godkänt. Det har varit godkänt i EU sedan ett år tillbaks, och har aldrig varit nödgodkänt i EU. I UK och USA nödgodkändes det lite tidigare, men även där har det nu varit godkänt länge. Jösses att den myten aldrig dör...

• Gilla
kashieda och 10 till
  • Laddar…
F
F Finndjävel skrev:
Att ni orkar älta samma saker i år och dagar. Pandemin är över. Allt som är kvar är en ny säsongsinfluensa och en massa korkade irrationella restriktioner. Nya fall skjuter i höjden i hela världen samtidigt som dödsfallen störtdyker.

Läs och begrunda:
[länk]

Om fem-sex veckor kommer 70% av världens befolkning att ha haft den nya influensan, inga korkade restriktioner kommer att hindra det.
Under vilken sten har du krupit fram ifrån??
Inte hört nåt alls från nyheter på radio eller TV.. Har hela världen fel utom du?:crysmile:

• Gilla
Klacken
  • Laddar…
F
Å Åbyfor skrev:

Kolla igenom litet bättre...
Det är godkänt

• Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.