45 309 läst · 511 svar
45k läst
511 svar
JUL med alkohol
Men snälla Anders. Betänk vart ordet häxjakt härstammar ifrån och läs inläggen i denna tråd igen. Är det äns fler som förespråkar nykter jul än tvärtom? Förekommer hårda ord eller förslag på repressalier mot oliktänkande?AndersMalmgren skrev:
De barn som far illa blir inte hjälpta av att MultiMan, eller någon annan som kan dricka alkohol ansvarsfullt, låter bli alkohol på julafton. Det är de människor som inte grejar det så bra som behöver din uppmaning.K Krux skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Sverige är ett litet land. Om Systembolaget försvann skulle det finnas en ganska påvert utbud av billigt vin i ICA-butiken i den lilla staden närmast mig.P peter_73 skrev:Ni som tycker att systembolaget ska få vara kvar, med argumentet att "dom har så bra urval och personalen är kunniga", tycker ni också att vi ska ha statliga byggvaruhus för att få bättre urval på virke och kunnigare personal där ? Statliga klädbutiker ? Dom flesta större mataffärer utomlands brukar ha bra urval på alkohol tycker jag. Och kan säkert beställa hem om det är något annat man vill ha.
Jag kan beställa på postorder ur hela Systembolagets sortiment, 22495 varor när jag kollade nyss, och få det jag har beställt hemkört till min dörr. 13373 viner, 4453 öl och 4064 olika sorters sprit. Allting går inte att få på stört, men det tar oftast inte mer än en vecka extra för specialvarorna. Jag har inte bråttom. Jag har ett lagom stort lager av favoriter och sånt som jag har blivit nyfiken på, och fyller på lite då och då.
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Danmark är mindre än Sverige, och deras vinbutiker har mycket bättre utbud.P pmd skrev:Sverige är ett litet land. Om Systembolaget försvann skulle det finnas en ganska påvert utbud av billigt vin i ICA-butiken i den lilla staden närmast mig.
Jag kan beställa på postorder ur hela Systembolagets sortiment, 22495 varor när jag kollade nyss, och få det jag har beställt hemkört till min dörr. 13373 viner, 4453 öl och 4064 olika sorters sprit. Allting går inte att få på stört, men det tar oftast inte mer än en vecka extra för specialvarorna. Jag har inte bråttom. Jag har ett lagom stort lager av favoriter och sånt som jag har blivit nyfiken på, och fyller på lite då och då.
Som tur är så blir det allt färre ställen som tillåter rökning. Helst skulle jag se att man bara finge röka i sitt eget hem.AndersMalmgren skrev:
Preventionsaspekten tycker jag är sekundär när det gäller Systembolaget. Det är det stora utbudet jag gillar.
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg