A
jul pyttipanna..
till den blev det 2 grosshandlarens starköl.. :ok:
resten drack sin must..

Inga sura miner eller tragiska händelser..
alla åt upp barnen fick några små choklad tomtar och lite barn tv.. Innan kvällen..

märks att mellandagarna är här..
era grälsjuka små nissar.. ;)

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
D danpih skrev:
[bild]
Även World Values Survey, där sverige ligger i extremen på båda skalorna (längst upp i hörnet). Nu handlade kanske inte tråden om detta, men det är ändå en intressant fråga :)
Och om man kollar vilka länder som ligger längst ner till vänster så inser jag att jag är rät nöjd att leva här uppe till höger. Ja även om jag ser till de länder som ligger precis mitt i.

Jag tänker inte fly Sverige på grund av detta, de för mig mest tänkbara länderna att flytta till ligger uppåt och höger, och Sverige är alltså bäst i denna riktning.

Jag kollade lite mer, och inser att jag åtminstone vill åt höger i det där diagrammet, alla länder till vänster är ju skitländer.

• Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Och om man kollar vilka länder som ligger längst ner till vänster så inser jag att jag är rät nöjd att leva här uppe till höger. Ja även om jag ser till de länder som ligger precis mitt i.

Jag tänker inte fly Sverige på grund av detta, de för mig mest tänkbara länderna att flytta till ligger uppåt och höger, och Sverige är alltså bäst i denna riktning.

Jag kollade lite mer, och inser att jag åtminstone vill åt höger i det där diagrammet, alla länder till vänster är ju skitländer.
Mitten borde väl vara minst extremt? Där hittar vi pärlor som Thailand, Sydafrika, Vietnam, Slovakien och Makedonien!
Ska man vara krass är väl Portugal det enda beboeliga landet där, Grekland, Spanien och Italien är väl fina att semestra i, men bo?

• Diagram som visar länder kategoriserade efter kulturella värden med fokus på Portugal, Grekland, Spanien och Italien.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:

Japan och Kina är faktiskt helt ok att bo i. Likaså Tyskland och Norge, samtliga länder ligger till vänster om Sverige.

A Anders_Nilsson skrev:
Japan och Kina är faktiskt helt ok att bo i. Likaså Tyskland och Norge, samtliga länder ligger till vänster om Sverige.
Finns många länder vänster om Sverige som är mer sansade. Canada, Schweiz och Nederländerna tex.

Är det sekularitet eller självidentifikation som gör folk till bajsnödiga moralpoliser i denna tråden dock?

• Haha
sonabr4000
  • Laddar…
Hej på er!
Jag har nu läst denna tråd och tycker synd om er som känner att ni så idogt behöver förklara/försvara ert alkoholintag.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
K
K Kling 1 skrev:
Hej på er!
Jag har nu läst denna tråd och tycker synd om er som känner att ni så idogt behöver förklara/försvara ert alkoholintag.
Med tanke på hur hysteriskt vissa försvarar sitt intag kan man ju undra. Frågan gällde ju enbart julafton från börja

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Mitten borde väl vara minst extremt? Där hittar vi pärlor som Thailand, Sydafrika, Vietnam, Slovakien och Makedonien!
Ska man vara krass är väl Portugal det enda beboeliga landet där, Grekland, Spanien och Italien är väl fina att semestra i, men bo?
Generellt sett är det väl de länder som ligger högre än 1.0 på axeln "Traditional vs Secular-Rational Values" som är beboeliga.

D
TS dök äntligen upp igår vid middagstid. Ägnade sig åt lite damage control.

Nybyggt vitt hus med veranda och grönskande trädgård.

• Haha
  • Gilla
JanneJanne123 och 5 till
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Generellt sett är det väl de länder som ligger högre än 1.0 på axeln "Traditional vs Secular-Rational Values" som är beboeliga.
Du skulle inte kunna bo i nya Zeeland Mao? Eller canada? Jag har spendart en del tid i båda och de har inte religiösa moralpoliser som här i tråden.

• Gilla
  • Haha
sonabr4000 och 3 till
  • Laddar…
Nu gråter sonen

Pojke som dricker juice vid bord på restaurang, med ett glas vin i förgrunden och nummer 10 skylt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
sonabr4000 och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du skulle inte kunna bo i nya Zeeland Mao? Eller canada? Jag har spendart en del tid i båda och de har inte religiösa moralpoliser som här i tråden.
Nu hårddrar ju ju som anit-alkoholtalibanerna här i tråden. Givetvis är NZ och AUS beboeliga, Jag sa att det GENERELLT är 1.0+-länderna som är beboeliga, inte att 1.0 är ett rekvisit för beboelighet. UK, US och Belgien ligger också under 1.0 men eftersom de ligger rätt långt till höger är de beboeliga. Går säkert att ta fram den berömda AndersNilssonsksa formeln för beboelighet men jag ville ge en enkel regel.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Nu har jag ätit upp maten och se och förundras, glaset är nästan fullt.

Restar av mat på tallrik i förgrunden, nästan fullt vinglas, oskarpa barn och ljuslykta på restaurangbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
K
Nu har jag ätit upp maten och se och förundras, glaset är nästan fullt.

[bild]
Vad för detta hysteriska försvar av dina alkoholvanor?

• Gilla
  • Haha
sonabr4000 och 3 till
  • Laddar…
P
Tror inte barn har problem med alkohol så länge det sköts snyggt.
Det beror nog på hur mycket de dricker.

• Gilla
  • Haha
och en till och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.