45 321 läst · 511 svar
45k läst
511 svar
JUL med alkohol
jul pyttipanna..
till den blev det 2 grosshandlarens starköl..
resten drack sin must..
Inga sura miner eller tragiska händelser..
alla åt upp barnen fick några små choklad tomtar och lite barn tv.. Innan kvällen..
märks att mellandagarna är här..
era grälsjuka små nissar..
till den blev det 2 grosshandlarens starköl..
resten drack sin must..
Inga sura miner eller tragiska händelser..
alla åt upp barnen fick några små choklad tomtar och lite barn tv.. Innan kvällen..
märks att mellandagarna är här..
era grälsjuka små nissar..
Och om man kollar vilka länder som ligger längst ner till vänster så inser jag att jag är rät nöjd att leva här uppe till höger. Ja även om jag ser till de länder som ligger precis mitt i.D danpih skrev:
Jag tänker inte fly Sverige på grund av detta, de för mig mest tänkbara länderna att flytta till ligger uppåt och höger, och Sverige är alltså bäst i denna riktning.
Jag kollade lite mer, och inser att jag åtminstone vill åt höger i det där diagrammet, alla länder till vänster är ju skitländer.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 126 inlägg
Mitten borde väl vara minst extremt? Där hittar vi pärlor som Thailand, Sydafrika, Vietnam, Slovakien och Makedonien!Mikael_L skrev:Och om man kollar vilka länder som ligger längst ner till vänster så inser jag att jag är rät nöjd att leva här uppe till höger. Ja även om jag ser till de länder som ligger precis mitt i.
Jag tänker inte fly Sverige på grund av detta, de för mig mest tänkbara länderna att flytta till ligger uppåt och höger, och Sverige är alltså bäst i denna riktning.
Jag kollade lite mer, och inser att jag åtminstone vill åt höger i det där diagrammet, alla länder till vänster är ju skitländer.
Ska man vara krass är väl Portugal det enda beboeliga landet där, Grekland, Spanien och Italien är väl fina att semestra i, men bo?
Redigerat:
Medlem
· Halland
· 4 104 inlägg
Japan och Kina är faktiskt helt ok att bo i. Likaså Tyskland och Norge, samtliga länder ligger till vänster om Sverige.Mikael_L skrev:Och om man kollar vilka länder som ligger längst ner till vänster så inser jag att jag är rät nöjd att leva här uppe till höger. Ja även om jag ser till de länder som ligger precis mitt i.
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Finns många länder vänster om Sverige som är mer sansade. Canada, Schweiz och Nederländerna tex.A Anders_Nilsson skrev:
Är det sekularitet eller självidentifikation som gör folk till bajsnödiga moralpoliser i denna tråden dock?
Medlem
· Halland
· 4 104 inlägg
Generellt sett är det väl de länder som ligger högre än 1.0 på axeln "Traditional vs Secular-Rational Values" som är beboeliga.Dan_Johansson skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Du skulle inte kunna bo i nya Zeeland Mao? Eller canada? Jag har spendart en del tid i båda och de har inte religiösa moralpoliser som här i tråden.A Anders_Nilsson skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Medlem
· Halland
· 4 104 inlägg
Nu hårddrar ju ju som anit-alkoholtalibanerna här i tråden. Givetvis är NZ och AUS beboeliga, Jag sa att det GENERELLT är 1.0+-länderna som är beboeliga, inte att 1.0 är ett rekvisit för beboelighet. UK, US och Belgien ligger också under 1.0 men eftersom de ligger rätt långt till höger är de beboeliga. Går säkert att ta fram den berömda AndersNilssonsksa formeln för beboelighet men jag ville ge en enkel regel.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg