817 038 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
De har vaccinerat drygt 80 % av hela befolkningen. Problemet är väl att de kinesiska vaccinerna har visat sig ha dålig effekt enligt undersökningar i de länder som har köpt deras vaccin.K Kane skrev:
Medlem
· stockholm
· 11 inlägg
Ja det gör du.P pjkw skrev:
Många av de 14000 dog av palliativ vård. Visst det var gamla och sköra. Sedan dog också många MED och inte AV.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Jag vet inte hur man gör för att rösta. Men jag tycker det är osäkert och biverkningar i framtiden vet vi inget om. Ju mer folk vaccinerar sig ju mer kan gå fel. Det är inget vaccin det är medicin eftersom man om och om igen får ta nya sprutor. Folk kommer att bli nåldynor fulla med skräp dna från vaccinet.
Annars är jag inte motståndare till vaccin.
Antal sprutor är inte vad som definierar ett vaccin...Plätt Fia skrev:Jag vet inte hur man gör för att rösta. Men jag tycker det är osäkert och biverkningar i framtiden vet vi inget om. Ju mer folk vaccinerar sig ju mer kan gå fel. Det är inget vaccin det är medicin eftersom man om och om igen får ta nya sprutor. Folk kommer att bli nåldynor fulla med skräp dna från vaccinet.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Helt okej att du är orolig men just det som du tar upp behöver du inte oroa dig för.Plätt Fia skrev:Jag vet inte hur man gör för att rösta. Men jag tycker det är osäkert och biverkningar i framtiden vet vi inget om. Ju mer folk vaccinerar sig ju mer kan gå fel. Det är inget vaccin det är medicin eftersom man om och om igen får ta nya sprutor. Folk kommer att bli nåldynor fulla med skräp dna från vaccinet.
Eftersom vaccinerna försvinner ur kroppen på några dygn finns det ingen anledning att misstänka att det kommer biverkningar väldigt långt in i framtiden. Nu har man hållit på och vaccinerat i typ 15 månader och med över en miljard doser så man har mycket bra kontroll på biverkningar.
Covidvaccinerna är förstås vaccin eftersom de tas i förebyggande syfte.
Det är väldigt vanligt att man måste vaccinera sig flera gånger med ett och samma vaccin för att få tillräckligt bra effekt. Alla vaccin som ingår i barnvaccinationsprogrammet ges vid flera tillfällen t.ex. ska stelkrampsvaccin ges 5 gånger. Det finns även andra vaccin där man behöver nya doser hela livet, t.ex. TBE- och influensavaccin.
Eftersom mRNA-vaccin som Pfizers och Modernas inte innehåller något DNA så blir det förstås ingen skräp-DNA i kroppen efter vaccinering med dem. Det blir inte heller något skräp-mRNA i kroppen eftersom det kommer att förstöras inom några dygn.
Jag kommer rösta in Birgit som hälsominister till kommande regeringsbyte som jag förutspår för 2022!BirgitS skrev:Helt okej att du är orolig men just det som du tar upp behöver du inte oroa dig för.
Eftersom vaccinerna försvinner ur kroppen på några dygn finns det ingen anledning att misstänka att det kommer biverkningar väldigt långt in i framtiden. Nu har man hållit på och vaccinerat i typ 15 månader och med över en miljard doser så man har mycket bra kontroll på biverkningar.
Det är väldigt vanligt att man måste vaccinera sig flera gånger med ett och samma vaccin för att få tillräckligt bra effekt. Alla vaccin som ingår i barnvaccinationsprogrammet ges vid flera tillfällen t.ex. ska stelkrampsvaccin ges 5 gånger. Det finns även andra vaccin där man behöver nya doser hela livet, t.ex. TBE- och influensavaccin.
Eftersom mRNA-vaccin som Pfizers och Modernas inte innehåller något DNA så blir det förstås ingen skräp-DNA i kroppen efter vaccinering med dem. Det blir inte heller något skräp-mRNA i kroppen eftersom det kommer att förstöras inom några dygn.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 560 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 560 inlägg
Covid-19 är ett RNA-virus, och de mRNA-vacciner som finns (Moderna/Pfizer) innehåller inget DNA heller. De innehåller en liten del RNA som enbart är en mall för att få muskelcellerna i armen att producera det unika proteinet som finns på virusets yta, så immunförsvaret kan lära sig känna igen det och attackera.Plätt Fia skrev:Jag vet inte hur man gör för att rösta. Men jag tycker det är osäkert och biverkningar i framtiden vet vi inget om. Ju mer folk vaccinerar sig ju mer kan gå fel. Det är inget vaccin det är medicin eftersom man om och om igen får ta nya sprutor. Folk kommer att bli nåldynor fulla med skräp dna från vaccinet.
Ett stort medicinskt framsteg som vi alla borde vara stolta över.
"Enligt den konfidentiella, japanska Pfizer-studien uppmättes de högsta koncentrationerna av spikproteinet i äggstockarna och testiklarna."BirgitS skrev:Helt okej att du är orolig men just det som du tar upp behöver du inte oroa dig för.
Låter inte alls bra. https://www.varldenidag.se/nyheter/...pfizer-rapport/repufv!DFCxgrYUBG6GDf5yqvqDeQ/
Svenska forskare tror jag inte hemligstämplar rapporter om vaccinerna. https://ki.se/forskning/vaccinutveckling-i-raketfart
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Viruset muterar och det är nog normalt för nya virustyper som får sprida sig så fritt på många håll. Så var det med viruset som orsakade spanska sjukan också. Tyvärr kunde man ju inte ta fram något vaccin för det så det var ju enormt många människor som dog.Plätt Fia skrev:
Ändrar sig verkligheten så får vi ju försöka göra det bästa möjliga av situationen och använda de verktyg vi har för att försöka undvika en överbelastning av vården och hålla nere antalet som dör.