295 599 läst · 8 036 svar
296k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Måste ha någon bra lösning för att få stopp på farkosten också, https://www.tv4.se/artikel/01QZJuJs...vansinnesfaerd-efter-doedsolyckan-i-frankrikeMikael_L skrev:Förstår liksom inte riktigt- Är det inte ingenjörer som utvecklar och konstruerar Tesla?
En ingenjör tar väl reda på motorns effekt, vridmoment, varvtal osv.
Sen dimensionerar man axlar, lager och allt annat efter dessa uppgifter, det är ju liksom inte magi eller något, utan tvärtom väldigt välkända saker och det är bara att använda vanligt traditionellt och småtråkigt ingenjörsarbete.
En elbil är ju t.o.m ännu enklare, det finns ingen koppling som föraren kan misshandla på olika vis och lyckas få till ryck och sånt med.
Man kan tycka att Sverige är världens bästa land att bo i utan att tycka att allting är jättebra här. Då är det helt legitimt att klaga på det dåliga och vilja ändra på det.T Tullen127 skrev:
man kan tycka Sverige är världens bästa land med nu världens sämsta styre och då göra allt man kan för att förändra det..
Eller så kan man sitta och gnälla om att skatterna är skyhöga och att elen är dyr..
elbilar tar för lång tid att erövra världen...
Eller så gör man något annat..
Och vet ni.... Det spelar fan ingen roll.. För det är ett relativt fritt land så alla får plats, precis som de är...
Eller så kan man sitta och gnälla om att skatterna är skyhöga och att elen är dyr..
elbilar tar för lång tid att erövra världen...
Eller så gör man något annat..
Och vet ni.... Det spelar fan ingen roll.. För det är ett relativt fritt land så alla får plats, precis som de är...
Det bästa är nog att sluta bygga bilar av plåt. Som (åtminstone stora delar av) Corvette.Maskintok skrev:
Eller så kan biltillverkarna börja bygga bilar för utomhusbruk.
Ja visst men välj helst bättre plast än idag då..P pmd skrev:
Ja visst vore det trevligt med bilar som inte rostade av vägsaltet...
Eller så hittar man på bättre metoder för halkbekämpning...
En Teslabil är en dator på hjul. Har traditionella biltillverkare tillräcklig innovationskraft att göra något liknande? Att basera en elbil på en befintlig fossilbilsplattform medför en del arv som kanske inte leder lika mycket framåt?lilytwig skrev:Så är det, men Tesla är mycket präglat av det amerikanska tänket när det gäller produktion så europeer och asiater kommer att ta över inom några år.
En stor fördel att vara först, men som jag tror så är Tesla alltför dyr och har för låg kvalitet. Det räcker inte med högt pris för att vara premium. De kommer att få det jobbigt med att sänka pris och höja kvalitén samtidigt. Men vem vet, Elon kanske lyckas styra upp.
Men nu orkar jag faktiskt läsa, och har gjort det, så det är en god idé att reda ut saken.Maskintok skrev:
Nej, jag vill inte provocera, och nu handlar det inte om vinterdäck utan om argumentationsfel. Både RoAd och du gjorde i princip samma fel. Båda era uppmaningar saknade relevans för diskussionen. RoAd svarade på din irrelevanta uppmaning med samma mynt, men det var lite onödigt.
Du kan hävda vad du vill.P pmd skrev:Men nu orkar jag faktiskt läsa, och har gjort det, så det är en god idé att reda ut saken.
Nej, jag vill inte provocera, och nu handlar det inte om vinterdäck utan om argumentationsfel. Både RoAd och du gjorde i princip samma fel. Båda era uppmaningar saknade relevans för diskussionen. RoAd svarade på din irrelevanta uppmaning med samma mynt, men det var lite onödigt.
Jo det handlade om vinterdäck
Och jo det handlar om betydligt mer än att gå tillbaka dit där detta skrevs.
Sedan bad jag iallafall om ursäkt.